קורונה בישראל

"לא רופא!" – הביקורת על מינוי בר סימן טוב מהדהדת גם עם פרישתו מהתפקיד

מנכ"ל משרד הבריאות בחמש השנים האחרונות ממשיך לספוג מטחי ביקורת על ניהול משבר הקורונה ועל הכשלים וההישגים המועטים למערכת הבריאות במהלך כהונתו

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "הגנרל נוטש באמצע המלחמה בקורונה". צילום: פלאש 90

כאשר נדחתה ב-2015 עתירת ההסתדרות הרפואית נגד מינויו של משה בר סימן טוב למנכ"ל משרד הבריאות וזאת בטענה כי אסור למנות לתפקיד הזה אדם שאיננו רופא-מומחה, קיבל השר יעקב ליצמן שמינה את בר סימן טוב אזהרה משופט בג"ץ אליקים רובינשטיין: "יש רק לקוות כי הניסוי הזה יצליח וחרף הבעייתיות תצמח תועלת מיכולותיו (של המנכ"ל החדש) בתחומי הבריאות והרגולציה". הבוקר (ד') הועלתה הערת אזהרה זו מחדש בדיווח של רוני לינדר ב"דה מרקר", תוך שהיא מציינת כי "עננה זאת (הערת בג"ץ שמדובר בניסוי) לא חלפה אף פעם". על פרישת בר סימן טוב מהתפקיד כתבה: "זו פרישה צורמת. הגנרל בר סימן טוב נוטש באמצע המלחמה בקורונה".

וזו איננה הביקורת הישירה היחידה שמתפרסמת היום בכלי התקשורת על המנכ"ל המסיים חמש שנות כהונה במשרד הבריאות, "כאשר העננה מעל מינויו לא חלפה אף פעם", הוסיפה לינדר: "רופאים רבים לא שכחו לבר סימן טוב את העובדה שלא רק שהוא לא רופא, אלא שהוא גם יוצא אגף התקציבים באוצר שעמד מולם בהסכם השכר הגדול של 2011. הטענה שאיננו רופא נשלפה מולו כמעט בכל ויכוח. כהונתו התאפיינה בעימותים קשים על תקציבים למערכת הבריאות... מהבחינה הזאת, הניסוי בהחלט הצליח". אלא שלצד הערה זאת מציגים דיווחים אחרים על הפרישה את שלל המחדלים המיוחסים לבר סימן טוב, במיוחד בכל הנוגע לטיפול במגיפת הקורונה.

ב"ידיעות אחרונות" כתבה שרית רוזנבלום בין השאר: "חלק לא מבוטל מהכשלונות הגדולים בטיפול במשבר הזה הם מעשה ידיו... הוא מעולם לא טרח להכיר את המערכת המורכבת והרגישה שעליה הופקד, מספיק כדי לדעת מהם צרכיה האמיתיים ומה נדרש על מנת לשפר לתקן ולשפר אותה. הביטחון שצבר רק הפריע: לנתק הבעייתי מהשטח נוספו יחסי אנוש גרועים, יהירות ואטימות. הוא נתפס כמנכ"ל קר ומרוחק". בתחילת התפשטות המגפה החלטותיו אמנם היו טובות ונכונות, "אולם ככל שהמחלה התפשטה, צפו המחדלים בניהולו. הראשון והעיקרי שבהם: תחום הבדיקות שבהשראת יד ימינו, ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, נוהל בצורה מחפירה. גם את בתי האבות הזניח למרות התרעות חוזרות ונשנות על הסכנה הפוטנציאלית הנשקפת לדיירים המתגוררים בהם. עשרות קשישים שילמו על המחדל הזה בחייהם".

העיתוי שבו הוא עוזב את המשרד יחד עם השר הממונה עליו, כותבת רוזנבלום, "מעניק לממשלה הזדמנות נדירה, חד פעמית, לתקן את הטעויות האלו. המשימה הראשונה של שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין תהיה לנצל את השבועות הקרובים באופן מיטבי כדי להכין את מערכת הבריאות לגל נוסף של תחלואה ולוודא שהפערים האדירים בכוח אדם, בתשתיות ובציוד רפואי שנחשפו בתחילת המשבר – טופלו. חשוב מכל, (על השר) לבחור מנכ"ל מנוסה, רופא בעל יכולת ניהול ומנהיגות מוכחת שישכיל לחבר בין חלקיה השונים על המערכת החבוטה והשחוקה הזו ולעבוד איתה בשיתוף פעולה".

גם עידו אפרתי ב"הארץ" מפרט בדיווחו את כשליו של בר סימן טוב:  "התקופה בתחילת משבר הקורונה היתה מעולה והוא קיבל החלטות נכונות אבל בהמשך משרד הבריאות חזר להיות מה שהוא היה: כזה שלא מצטיין בניהול. זה אפיין את כל תקופה הקדנציה שלו".

גורם אחר במערכת הבריאות הצביע על כך שסגנון הניהול של בר סימן טוב אופיין בכך שהקיף עצמו באנשי מקצוע שמתיישרים לפי דעתו, לא היה קשוב די הצורך לדרג המקצועי ולא היה פתוח לדיאלוג. מדיוני הקורונה נעדרו לעתים פרופ' גרוטו וד"ר בעז לב. "כשבוחנים את אופן ניהולו, מתקשים למצוא רפורמות חשובות שעליהן הוא חתום. הוא מזוהה בעיקר עם רפורמת סימון המזון, בעוד שנושאים בוערים אחרים נותרו כהצהרות ריקות וללא פתרונות של ממש: המשבר במחלקות הפנימיות שהסתיים בהקמת ועדה והשינוי המיוחל במערך האשפוז הפסיכיאטרי הסתכם בטיפול קוסמטי בלבד. לפי דו"חות, מערכת הבריאות נמצאת כיום בשפל המדרגה בכל הקשור למיטות אשפוז, תקני רופאים ועובדי סיעוד".

עוד מציין אפרתי כי בתקופת בר סימן טוב נפגעה יכולת הניהול של המשרד בבתי החולים ובקופות החולים, אמון הציבור במשרד הלך ופחת. בנוסף, משרד הבריאות התעורר באיחור להגיב להתפרצות החצבת בשנה שעברה".

בדיווח של אדיר ינקו ב-ynet צוטט מנהל בית החולים ברזילי, פרופ' חזי לוי, שאמר כי בר סימן טוב דווקא הזיז את המערכת וניהל בסדר את משבר הקורונה, אבל "בכיר אחר" הצביע על כך ששנותיו בתפקיד המנכ"ל הסיגו לאחור את מערכת הבריאות. פרופ' לוי אמר: "בר סימן טוב צבר הרבה ידע והזיז את המערכת, וזו בעיה שבאמצע הניהול של המשבר מנכ"לים מתחלפים. כולם מדברים על כך שהמצב של ישראל עתה טוב, וכנראה שזה גם בזכותו. המשבר נוהל בצורה ראויה וצריך לראות איך להמשיך במומנטום הניהול המקצועי והבריאותי של המשבר הזה, כולל השיח עם שאר משרדי הממשלה. הניהול צריך להישען על הידע הרב שנצבר וכרגע זה האתגר".

אלא ש"גורמים אחרים" במערכת הבריאות הצביעו על כך ש"בר סימן טוב ניסה ליצור פיצולים בין רופאים ומקצועות אחרים, עשה 'הפרד ומשול' וניסה לכפות כל מיני נהלים לא הגיוניים כמו למשל מול חברות התרופות ומול רוקחים ואחרים".

נושאים קשורים:  משה בר סימן טוב,  משרד הבריאות,  קורונה,  מגיפת הקורנה,  חדשות,  מנכ"ל משרד הבריאות
תגובות
 
אנונימי/ת
13.05.2020, 15:03

למי רוצים לסדר עבודה?
מה לא טוב בבר סימן טוב,
בסופו של דבר העסק עבד למעלה מן המצופה
וכל התחזיות השליליות התגלו ככוזבות
אז מה רוצים ממנו
סתם כי הוא לא בגילדה?

13.05.2020, 19:13

זה בכלל לא סתם, הוא לא בגילדה!!!
מקצוען מעולה, חבל שפרש

אנונימי/ת
13.05.2020, 19:29

התחזיות השליליות היו שלו! ההפחדה הייתה שלו! הסגר השכונתי הדרוש הפך לחנק כלל ארצי בגללו! מה בכלל רוצים ממנו? שלא יחזור מהתפטרותו!!!

אנונימי/ת
13.05.2020, 23:01

מנהל משכמו ומעלה!
אבדן גדול למערכת!
מה חבל.

אנונימי/ת
14.05.2020, 07:58

אולי..

אנונימי/ת
13.05.2020, 19:18

בעל מאפייני אישיות מסוכנים.האדם הכי לא מתאים בתפקיד שמאפייני האישיות (היסטריה, חרדות,סכיזואידיות ועוד פרטים שעדיף לא לפרט. ) גרמו לקבלת החלטות מזיקות ורשלניות . זה לא קשור בכלל למקצוע שלו. האם עם רישיון רופא או לאו.כי לצערי לאורך כל חיי המקצועיים פגשתי גם אנשי מקצוע עם רישיון רופא/ה עם מאפייני אישיות כאלו. שכמובן הם עם רישיון הרפואה מזיקים מאד.
הכל זה מאפייני אישיות .
בכל תפקיד זה נסבל.
אבל בתפקידים של קבלת אחריות על אחרים
מורים, מרצים, שוטרים רופאים,עו"ס, עובדי רווחה. חברי כנסת שרים. ראש משלה
כל התפקידים החשובים שאחראיים על אנשים אחרים
אם מאפייני אישיותם של בעלי מקצועות אלו הם עם מאפייני אישיות שתיארתי
זה יהיה מאד בעייתי ובעל השלכות הרסניות .
האם יש מה לעשות נגד זה?
לא .

אנונימי/ת
14.05.2020, 20:58

לא הגזמנו בתיאורים האפוקלפטיים? יכול להיות שאתה לא מסכים לדרכו אבל עד לתיאורים בעלי גוון פסיכיאטרי בדף רפואי המוקדש לטיעונים מבוססי עובדות הדרך רחוקה

אנונימי/ת
13.05.2020, 19:23

לדעתי התפקוד שלו יחסית לנסיבות הקשות טובות
כל אחד היה פועל כמוהו
מי שלא בסדר הוא הנגיף שלא מתגלה לנו ונותן לנו רמז מי הוא

אנונימי/ת
13.05.2020, 19:25

מיקצוען בפה.
הרס את מערכת הבריאות בשיטתיות.
פקיד בג'תלדה מלככי הפינכה של ביבי
פיקח כמו שד וניסה לרכב על המגפה המלאכותית
שיצר מכון גרטנר שבסמכותה של סדצקי, פקודתו.
חבל שלא נזרק לכל הרוחות ממרומי המגדל בו מצוי משרדו. הבין זאת ועלנכן יסתלק עצמונית.
כל מי שאינו מסכים עם הדברים הללו, או שאינו רופא, או הינו רופא צעיר מדי.

איזה עסק עבד כאן?

אנונימי/ת
13.05.2020, 19:46

איפיינת מעולה את מאפייני האישיות של בר סימן טוב.כל אלו שפרטת בסוגריים, מתחברים יחדיו לכותרת אחת: פסיכופאטיה.
בהחלט לא האיש שהיה צריך להופיע על המסך מול העם כאשר מאפייני אישיותו חולניים.
מסכן העם. וחלקו גם לא מבין מה הוא גרם לו.

אנונימי/ת
14.05.2020, 07:42

אם את בר סימנטוב איבחנת כבעל הפרעה , קשה לי להמתין ל" חוות הדעת הפסיכיאטרית" שתבצע לעמיתיך השונים, מנהלי מחלקות ורופאים שונים המועמדים לתפקידי ניהול
כפי שכל רופא במערכת יודע , שם המצב במיוחד קשה...
במלים אחרות תפסיקו עם השטויות! זה לא מכבד את הרופאים

החטא הראשון היה מינויו של ליצמן ,שר בריאות ששייך לכת פרימיטבית אנטי ציונית ,שנתון למרות של אדמו״ר ולא לחוקי המדינה,חרדי שזו כמעט אנטיטזה למדע וקדמה ובהמשך התגלה גם שמגן על פדופילים,החטא השני היה מינוי בר סימן טוב שייבש את מערכת הרפואה עוד בהיותו באוצר והמשיך גם כמנכ״ל שאחראי על מחדלי הבדיקות שלא נעשו לקורונה , על ההתעקשות לא לפתוח מעבדות , ובעיקר על גרימת מותם והייתי מחימרה ואומרת רציחתם של דיירי בתי האבות

14.05.2020, 00:04

נכון מאוד

14.05.2020, 15:44

ד"ר דליה בר-מעיין.
מעניין מאוד, כיצד את בעלת תואר דוקטור חשוכה ופרימיטיבית עם חשיבה מיושנת שאדם השייך לציבור מסויים, בהכרח הוא לא יכול לשמש בתפקיד כזה או אחר.
מעניין, אם הייתי משייך הומוסקסואל או לסבית לכאלו שזורמים עם תאוות ליבם וסטייתם (כל עוד הם מיעוט, על פי ההגדרה הלשונית זה נחשב לסטיה מהנורמאל!) ומשכך הם לא יכולים לשמש בתפקידים כלשהם, הייתי נזעקת ובצדק. אך ככל שמדובר בציבור חרדי, "זו כמעט אנטיטזה (הטעות במקור) למדע וקדמה" הכל מותר.
ובכן, דעתי עלייך, כרופאה האמונה על ראיית האדם ולא לבושו ואמונתו, את בושה לאינטלגנציה! את עדיין שקועה בתקופה בה האמינו שאדם מאמין בהכרח הוא לא מדען.
רק לעדכן אותך. במאה העשרים ואחת השתנו כמה דברים ואת כנראה לא מעודכנת.
עדכון נוסף. כתבת ששר הבריאות "התגלה כמגן על פדופילים". עדיין לא התגלה, זה בחקירה ויש לו את חזקת החפות, למעט בתקשורת. הציבור הראציונלי יודע שאסור להאמין לתקשורת, אך את עדיין תקועה בתקופה שאנשים חשבו ואמרו "אבל זה היה כתוב בעיתון, כנראה שזה נכון", תתקדמי, במאה הזו אף אחד לא מאמין לתקשורת... בוודאי לא כשיש לה אינטרסים. בטוחני שאם יתברר בחקירה שלא היה כל עוולה בהתנהגותו של ליצמן, לא תעמדי ותכי על חטא, אלא מיד תגידי, כמו הרבה משונאי החרדים, שהחוקרים פישלו/חששו/קיבלו שוחד. מישהו דיבר על פרימיטיבית וחשוכה?
אגב, אני מתפלא על קופת חולים כללית שמחזיקה רופא/ה שמתעב ומכליל ציבור מסויים ובאופן טבעי, אם מישהו מהציבור הזה יגיע אלייך לטיפול, מן הסתם יחסך אליו יהיה מעט פחות טוב כי את תקועה בחוסר הסימפטיה וחוסר הסובלנות שלך לחרדים. אין לי אלא לרחם על מבוטחי כללית בחיפה.

אנונימי/ת
18.05.2020, 20:41

מה נכון מאוד אלפסי?רצית לרפא אותם ע"י הומאופתיה?תפסיק להצחיק אותנו!!

אנונימי/ת
20.05.2020, 16:31

אכן תגובה ראויה לתגובה בזויה. לפעמים התגובות באתר הזה (וחלק מהמאמרים המפורסמים) גורמים לי להבין שאפילו אתר זה, אינו יכול להיחשב כ"מקצועי" ברמה שהייתי רוצה. עצוב לראות אנשי מדע (לכאורה) שנושאים בתואר ד"ר מדברים בצורה כל כך "מדעית" על אנשים, במקום להתעסק בעובדות אובייקטיביות. כמו כן, הינה עובדה: החרדים אינם אנטיציוניים. הם פשוט "לא ציוניים". יש הבדל. סטאמר לדוגמא, הם אנטי ציוניים. כמובן שפרימיטיבי זה כל מי שלא חושב כמו הד"ר, וכמובן שהיא החליטה על בסיס עובדות (?) שהוא לא מחוייב לחוקי המדינה אלא לאדמו"ר. כמובן שהכרעה זו נעשתה לפי כל חוקי המדע האובייקטיביים על בסיס עובדות, ולא השמצות סטיגמטיות שאין קשר בינן לבין המציאות...
טוב שיש מגיבים כמוך משה, שיודעים לא להסתנוור מהתואר ויודעים לתקוף כשצריך. בהחלט ראוי שמקום העבודה של ד"ר בר מעיין יזמנו אותה לבירור כי תגובה שכזו מטילה צל כבר על המקצועיות האישית שלה מול מטופלים. מי שמגלה חוסר סולבנות שכזו, ראוי לו (או לה) שלא יהיו במקצוע שדורש אנושיות. ואהבתי את הדוגמא של ההומוסקסואלים, שעד לפני לא כל כך הרבה שנים היו רשומים רשמית כאחבנה פסיכיאטרית. כנראה את האחבנה הזו הסירו אבל את האבחנה "דתי=פרימיטיבי אנטי מדעי" טרם הסירו, למרות שהרבה אנשי מדע, היו אנשים מאמינים, כגון אבי התורשה, שהיה נזיר נוצרי, ולכן בוודאי היה מאמין "פרימיטיבי" לעם זאת, איש מדע ראוי לציון!

אנונימי/ת
13.05.2020, 20:12

מחיאות כפיים לתגובות האחרונות.

אנונימי/ת
13.05.2020, 20:24

מנכ"ל רופא לא ערובה לכלום. מרדכי שני לקח כספים העביר לתל השומר. גבי ברבש העביר סכומי עתק למרכז רפואי תל אביב. הכל על חשבון הפריפריה. מנכ"לים רופאים לא היו טובים יותר מבר סימן טוב. מזלה של מדינת ישראל שהיה מנכ"ל מקצועי, נטול כל חשבונות אישיים ותכנונים למוסד אליו יעבור כמנהל. כל הכבוד לו אני מצדיע לו ולצוות הרפואי שייעץ ונתן את ההנחיות לפעולות הנכונות. בר סימן טוב, היה האדם הנכון במקום ובזמן הנכון. מבחן התוצאה מרשים בהחלט. אבל, עם רופאים אסור להתעסק ההבדל בינם לבין אלוהים שאלוהים לא חושב שהוא רופא

אנונימי/ת
14.05.2020, 07:44

כל כך נכון
רק מנהל שאינו רופא יוכל לעמוד מול החוצפה של הר"י שכל מעשיה פוגעים במערכת הרפואה ( ובמעמד הרופא).

13.05.2020, 20:29

אני חושב שהבנו....
העיתונאים נגד.
"גורמים עלומי שם" גם הם נגד.
ורק פרופסור לוי, שהוא אגב רופא, בעד.
באה הקורונה הלכה האינטלגנציה

אנונימי/ת
13.05.2020, 21:24

מדענים ומובילים במכון ויצמן נגד.
מדענים באוניברסיטת ת"א נגד.
יזמים ב-3 חברות ביוטק ישראליות ובינלאומיות נגד.
וכמובן, רופאים ורבים אחרים נגד.
כולם אגב בשמם המלא וללא מורא.
אז גם אם אתה היחיד שהזדהה פה, זה לא אומר שהאמת בצד של המזדהים.
בדיוק כמו מידאס, רק להיפך - האיש כשל בכל דבר שנגע בו, והבין רגע לפני שמוטב לו לעזוב לפני שייזרק

אנונימי/ת
14.05.2020, 07:46

זה נורא פשוט , להיות נגד בר סימנטוב זה קל , ולא מסוכן
להיות בעדו משמעו לעמוד מול הר"י וחבורת רופאים אינטרסנטים שעלולים לפגוע בך

אנונימי/ת
14.05.2020, 08:26

יש כל כך הרבה דמויות וארגונים חשובים במשק שאינם הר"י שחושבים שהאיש מסוכן, אז אפשר להפסיק לצייר את זה כמאבק פוליטי נקודתי.
האיש הוכיח שהוא פשוט כשלון קולוסאלי בניהול מערכת מורכבת, בוודאי בעת אסון, ולא כל מי שהר"י נגדו הופך אותו להצלחה כבירה

אנונימי/ת
13.05.2020, 21:34

רשעות לשמה כל העליהום הזה על מנכ"ל המשרד. אם כבר אז צריך למנות רופא לשר הבריאות. מנכ"ל צריך לדעת לנהל ולהוציא לפועל את החלטות השר הממונה עליו.

אנונימי/ת
13.05.2020, 21:52

קשקשנים.

אנונימי/ת
13.05.2020, 22:27

הרס את הפסיכיאטריה, גרם לנזק אנוש כשבפעולותיו חיזק את הסטיגמה , מה שמרתיע אחיות ורופאים להגיע לפסיכיאטריה.

יש רק מועמד אחד שמתאים לתפקיד וזה גבי ברבש

אנונימי/ת
14.05.2020, 07:25

פתאום התגלה ביתר שאת ויתר עוז מום המכוער ביותר של כפיות טובה יחד עם עיוורון עם פגיעה קשה בשדות הראייה. דברו עם קרוביכם וחבריכם הרבים בחו'' ל ולא בארצות, שבהן אחוז המטיילים נמוך בהרבה מכאן. תקשיבו בפרוטרוט לסדרי הפעילות של משרדי הבריאות שם ובשיקול הדעת של אנשים עם גישה שכלית ולא צברית רגשנית ואישית עם פניות רבות תגיעו למסקנות אנושיות יותר.

אנונימי/ת
14.05.2020, 08:00

נו

אנונימי/ת
14.05.2020, 08:06

'' נו'' היא גם תגובה צברית מדי עבור נושא מרכזי כל כך

אנונימי/ת
14.05.2020, 08:52

ברור שכך, הרי זה קל ונעים לא לראות, אלא מה שמתאים ונח לך. אחרת צריך אולי טיפה לזוז ממקובעות ואז אולי נראה בעינינו פחות מכובדים ומבינים ונאורים. אז בואו נבדוק ניתוני סטטיסטיקה של התמותה היאטרוגנית והכוללת ההשוואתית של תקופת קורונה לעומת השנים הקודמות ונתפלא לדעת, כי עלינו כרופאים בכירים ומנוסים דווקא ולא פקידים בכירים לעשות חשבון הנפש נוקב על שימוש לא מספיק מדויק בתרופות וטיפולים שבידינו

איזה מזל רע

אנונימי/ת
14.05.2020, 12:39

לדעתי שר הבריאות או המנכ"ל - לפחות אחד מהם צריך להיות איש מקצוע בתחום הרפואה הציבורית. משבר הקורונה מצא שר לא מתפקד, ראש ממשלה נאשם בפלילים היסטרי שהרס את המשק כיוון שחשש שתתגלה ערוות המצוקה במערכת הבריאות וייבושה הכרוני. ברסי היה בעיקר משרתו הנאמן של החשוד בפלילים, פקיד המשרת את אדוניו שבוודאי גם ידאג לו למשרה אחרת. נתניהו הרס את מערכת הבריאות במשך שנים והרעיב אותה עכשיו הרעב עבר לכל המדינה.

14.05.2020, 15:24

תגובות אנונימיות כמובן לא באמת ראויות להתייחסות, משום שאחריהן יכול לעמוד רופא, עיתונאי או משה בר-סימן טוב עצמו - ואנו לא נדע. מה גם שהתגובות הקצרות הללו מדרדרות את השיח לרמת ווצאפ, ומעידות בעיקר על אמוציות, ולא על תגובות שנכתבו בשום-שכל.
לעניין עצמו במקום תפעולי כמו משרדי ממשלה, קופת-חולים, ואפילו בנק, הממונה יכול להיות איש פוליטי/ ניהולי וכו'. אבל הדרג הניהולי המקצועי צריך להיות איש-מקצוע. לשר הביטחון יש רמטכ"ל - ולא יעלה איש בדעתו שהוא יהיה איש שבא מהאוצר. לשר האוצר יש מנכ"ל שהוא כלכלן - ולמה שלא נשים שם רופא בעל רקע בניהול? זה נשמע סביר? לי לא. האם מנכ"לים בכירים שהם מקצוענים בתחום עליו הם מופקדים, נקיים משיקולים פוליטיים? כמעט בטוח שלא, אחרת לא היו מגיעים למעמד זה; אז מה? אז במקומם נשים מישהו שכל כישוריו פוליטיים? בשביל יש שר, לא צריך אחד כזה גם במקום המקצועי.
לגבי ניהול "משבר" הקורונה. הניהול היחידי מבחינת משרד-הבריאות היה להפסיק כל פעילות, תוך התעלמות מתופעות הלוואי, ושליחת מסרים מבלבלים והוראות שבחלקן הגדול לא ישימות למנהלי בתי-חולים, עסקים, עיריות וכו'. וכן יצירת בהלת מהותית בציבור, על-ידי הפצת סטטיסטיקה מגמתית. בכל מקום בו משרד הבריאות ניסה להתערב בניהול אמתי של תהליכים במשבר זה - זה היה בדרך כלל כשל.
כך היה בהטלת ניהול הבדיקות על מד"א , ולא דרך מעבדות בתי-החולים וקופות החולים, מה שגרם לעד 30% מהבדיקות להעלם/ להתעכב. כך היה ב"הכשרת" בתי-החולים לניהול חולי-קורונה , על חשבון התשתיות הקיימות, ופגיעה מהותית בטיפול של חולים עם מחלות כרוניות וקשות, מי שירצה יש לי חולים כאלה למכביר. וכך היה בהגנה על הקשישים בבתי-האבות .. שפשוט מתו...
לגבי התוצאים של ניהול המשבר - אומרים הנה "השטחנו" את העקומה. באמת? איזה קבוצת ביקורת יש לנו? צפון-איטליה או מצריים? כל איש מקצוע מתחום הרפואה יודע שלא ניתן לדבר על "הצלחה" במחקר שיש בו זרוע אחת ללא זרוע בקרה. זה יפה להציג לאוכלוסייה - לנו אין לזה ערך גדול.
מנהל מקצועי של משרד ממשלתי צריך להגיע משורות המקצוע, ואם זה משרד הבריאות צריך זה להיות רופא בכיר, אחות בכירה וכו', לא די בידע "ניהולי" צריך גם ידע מקצועי. למזער זה יכול להיות מישהו שהיה מנכ"ל של קופת-חולים שנים רבות והידע המקצועי שלו נצבר עם השנים (גם אם לא נלמד) - אלי דפס למשל.

אנונימי/ת
17.05.2020, 01:19

'איזה קבוצת ביקורת יש לנו'
יש לנו קבוצות ביקורת נהדרות:
קצב ההדבקה בפברואר - מרץ - אפריל - מאי.

אנונימי/ת
17.05.2020, 01:19

'איזה קבוצת ביקורת יש לנו'
יש לנו קבוצות ביקורת נהדרות:
קצב ההדבקה בפברואר - מרץ - אפריל - מאי.

14.05.2020, 15:42

מנהל צריך לדעת לנהל , רופא צריך לדעת לרפא.
סימן טוב ניהל נכון מאד את המשבר הזה , ועובדה שהוא הצליח מעבר למצופה בניהול המשבר, אפשר לאמר שהוא ואלי גם ליצמן הצילו את המדינה מהקטסטרופה שאנחנו רואים במדינות אירופה. אף אחד לא יכול להעריך מה היה קורה אילו היה במקומו רופא .
חבל מאד שהוא עוזב.

14.05.2020, 16:52

אני רופא עם ותק של 40 שנה, מהם 25 שנה במארכת בתי חולים ממשלתיים. מהשיפות שדה שמנסים על המנקל היוצא החל מים הראשון בתפקידו הייתי אומר די! כל ה"אשמה" שלו שאכן ביצע את התפקידו ביעילות והענווה. תיקן את נזקי גרמן שהתערבה במערכת ללא שמץ הבנה . ומפריע מאוד למפייצ הבכירים שהוא לא רופא - אז תתנגדו לכך שכל קצין אירגון רפואה בצהל אינו רופא, ובעולם הגדול מנהל רפואי מקצוע נפרד מהרפואה. חבל על השמעת הגחמות והשקרים. אולי אם לא תתנצלו אז לפחו תשתקו! ד"ר זאב קורשון

אנונימי/ת
14.05.2020, 16:38

בר סימן טוב התגלה כמנהל מקצוען, אשר ניהל משבר קשה זה בצורה ראויה לשבח. אין כל ערובה לכך שרופא, כמנכ"ל, היה מוביל לתוצאות טובות יותר.
כל ההתנהלות סביב המנכ"ל שאינו רופא איננה מכבדת את הרופאים. יש לציין שבר סימן טוב מוקף במיטב היועצים המקצועיים ואף סגנו פרופ' גרוטו, מומחה בעל שם בתחום בריאות הציבור, מוערך מאוד ומוכשר.
יש להביע תודה למנכ"ל וליועציו על אופן ניהול המשבר (על אף טעויות שנעשו שהן לעיתים בלתי נמנעות והן תוצאה של ניהול תחת לחץ במשבר בקנה מידה כלל לאומי) והתוצאות הטובות שהעלו (ראו המתרחש במדינות אחרות של העולם הנאור)
מכאן שיש להפסיק את האובססיה והמקובעות שרופא הוא תרופת הפלא לכל התחלואים.

אנונימי/ת
15.05.2020, 14:34

בר סימן טוב הובא למערכת למטרה אחת בלבד - להרעיב את המערכת באופן מכסימלי - אבל בלי לתת לה למות לחלוטין. אין ספק שלכך צריך כשרון מיוחד. הוא היה האדם המתאים לכך מכיון שכבר שנים קודם לכן עשה בדיוק אותו דבר תחת כובעו במשרד האוצר.
כולנו נוטים לשכוח כיצד שנים, בניצוחו של בר סימן טוב מנסים באופן שיטתי להאשים אותנו, הרופאים, בתחלואי המערכת. בלי בושה מפרסמים משכורות של מאות אלפי שקלים לחודש ומנסים לשכנע שכל הרופאים בדרגת שכר כזאת. אין בושה לשקר במצח נחושה.
מנכ"ל משרד הבריאות חייב !!! להיות רופא. רפואה זה שירות ולא עסק. סדר העדיפות צריך להיקבע בהתאם ולא רק דרך החור שבגרוש. לפחות המדינה הבינה שבשביל כלכלה בריאה צריך אוכלוסיה בריאה. לא שזה יעזור לנו כי מהר מאוד ישכחו הכל ועם ההסתדרות הרפואית האנמית שלנו - שום דבר לא ישתנה.
רפואה זו לא הוצאה - זו השקעה.

אנונימי/ת
17.05.2020, 12:50

על פי הדיווחים, בר סימן טוב בדרך לתפקיד המנכ"ל למשרד רה"מ,
צוחק על כולם בדרך לבנק,
ציבור הרופאים (המאוגדים והאיגוד) תמיד מצאו עילה להתנגד למנכ"לי המשרד,
טוב שההתנגדות לסימן טוב היא רק בגלל היותו כלכלן ולא רופא... מה שמלמד שבכל השאר הוא פעל כשורה (מה שאולי לא ניתן לומר על רופאים שכיהנו בתפקיד).