קורונה עולמי

נגיף הקורונה חולל בילדים דלקת חריפה שעלולה להיות קטלנית

ארגוני רופאי ילדים בבריטניה וארה"ב מדווחים על מקרי תסמונת דלקתית רב מערכתית ומסוכנת בילדים שנדבקו בנגיף בעבר. לכמה מהם כלל לא היו תסמינים

אשפוז ילדים. צילום אילוסטרציה

שני ארגוני רופאים, האחד בבריטניה והאחר בארה"ב, פרסמו בימים האחרונים דיווחים על מקרים שבהם נגיף הקורונה חולל דלקת חריפה בקרב ילדים וכי היא עלולה להיות קטלנית.

בדיווח מבריטניה נמסר ששמונה ילדים בגילאי ארבע שנים עד 14 שנה שנדבקו בנגיף קורונה בעבר, כמה מהם ללא תסמינים, הובהלו מאוחר יותר למחלקת טיפול נמרץ כשהם לוקים בתסמונת הדלקתית הקשה.

אחד המאושפזים, בן 14, מת כתוצאה משבץ. שבעה סבלו מהשמנת יתר ושישה ממוצא אסיאתי או אפריקאי סבלו מחום ממושך, מפריחה ומכאבים בגפיים, הקאות ושלשולים. מאפיין קליני נפוץ ביניהם היתה דלקת בלב ובכלי הדם, מה שגרם אצל ילד אחד למפרצת כלילית.

הרופאים הזהירו כי תסמיני הדלקת הזאת – כפי שכבר דווח גם ב"דוקטורס אונלי" - דומים לתסמיני מחלת קוואסאקי, דלקת חריפה נרחבת של כלי הדם שעלולה להוביל למפרצת כליליות ואף להתקפי לב.

הרופאים העלו את האפשרות שהדלקת הקשה שפיתחו הילדים היא תגובה חיסונית מאוחרת לזיהום קורונה. מומחים שבדקו את הדיווח אישרו שנגיף הקורונה אכן היה זה שחולל את הדלקת הרב מערכתית. מאז הדיווח הראשון בבריטניה, עוד 12 ילדים אושפזו שם עם תסמינים דומים. הדיווח מארה"ב הציג תמונה קלינית דומה.

נושאים קשורים:  רופאי ילדים,  דלקת,  נגיף הקורונה,  מגיפת הקורונה,  קורונה בילדים
תגובות
אנונימי/ת
08.05.2020, 10:19

לא מבין את ההתרגשות. וירוסים רבים יודעים לעשות זאת ולא עושים מזה רעש...