קורונה בישראל

ראשי החברה לקידום הבריאות במגזר הערבי לרופאים: היו דוגמה אישית לציבור

בפתחו של חודש הרמדאן מבקשים היו"ר פרופ' בשארה בשאראת והמזכיר ד"ר מוחמד עדווי מרופאי המגזר לגלות מנהיגות ולהיות השליחים בשטח בהסברה למניעת הדבקה בקורונה

פרופ' בשארה בשאראת, מומחה ברפואת משפחה, יו"ר החברה לקידום הבריאות בחברה הערבית. "אנו חלק מהחברה הישראלית. אנו מתנגדים לכל אלימות"

ראשי החברה לקידום הבריאות בחברה הערבית, אחד מאיגודי הר"י, הפיצו השבוע פנייה לכל הרופאות והרופאים  בחברה הערבית בישראל ובה קריאה "לעשות כל מאמץ, להוביל ולגלות מנהיגות, להיות שליחים בשטח ולהציג דוגמה אישית" בכל הנוגע להנחיות לחבישת מסיכה וריחוק פיזי-חברתי. על הפנייה חתמו ראשי החברה, היו"ר פרופ' בשארה בשאראת ומזכיר החברה ד"ר מוחמד עדווי.

"אנו מתמודדים בשבועות האחרונים עם מגיפה קשה שלא ידענו כמותה בשנים האחרונות", נאמר בפנייה. "כולנו מסכימים שהטיפול הכי יעיל היום הוא מניעת ההדבקה וההתפשטות - וכולנו מגויסים לכך. התנהגות האוכלוסייה היא אבן היסוד למניעה וזו תלויה בידע, בעמדות ובאוריינות הבריאות של האוכלוסיה.

"בקרב אוכלוסיה הנמצאת במעמד סוציואקונומי נמוך, יש פעמים רבות אוריינות בריאות נמוכה. וכתוצאה מכך חוסר הקפדה על הנחיות כמו חבישת מסיכה או ריחוק פיזי. זו לכן השעה החשובה של המנהיגות הרפואית והבריאותית. אנו פונים אליכם בפתחו של חודש הרמדאן הקדוש לעשות כל מאמץ ולהוביל, לגלות מנהיגות ולהיות השליחים בשטח בדוגמה האישית, בתמיכה, מתן מענה, בידע ובהסברה".

ראשי החברה לקידום הבריאות בחברה הערבית מציינים בפנייתם כי "מנהיגות רפואית משמעותה לחבר את ליבם ושכלם של האנשים לשם שינוי בהתנהגותם - לטובת בריאותם. המנהיגות היא בראש ובראשונה דוגמה אישית וניצול כל הזדמנות להדריך ולעזור לאנשים להתנהגות בריאה, ברחוב, בחנויות ובכל מקום שאתם פוגשים את האנשים".

פרופ' בשאראת וד"ר עדווי מדגישים בפנייתם: "אנו יודעים שהאוכלוסיה הערבית בישראל מכבדת את אנשי הבריאות והרפואה ונענית להם. בידיכם עמיתינו, הרופאות והרופאים, הכוח לשנות את פני הדברים".

נושאים קשורים:  החברה לבריאות המגזר הערבי,  רמדאן,  פרופ' בשארה בשאראת,  ד"ר מוחמד עדווי,  נגיף הקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות