קורונה בישראל

פיתוח ישראלי: מסיכת מיגון שקופה עבור מוגבלי שמיעה

תלמידי תיכון מדימונה וחוקרת מאוניברסיטת בן גוריון פיתחו מסיכה המונעת הצטברות אדים ומאפשרת קריאת שפתיים

מסיכת Read My Lips. צילום: אוניברסיטת בן גוריון

חוקרת מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע וקבוצת תלמידי התיכון  2096 RoboActive מתיכון דרכא -זינמן בדימונה פיתחו מסיכות פנים שקופות כדי שאנשים עם מוגבלות שמיעה יוכלו לתקשר.

קרולינה טננבאום-ברוכי, דוקטורנטית בבית הספר לבריאות הציבור, חוקרת בשנים האחרונות דרכים לסייע לאנשים עם מוגבלות שמיעה בעתות חירום במסגרת עבודתה במרכז לחקר המוכנות למצבי חירום ואסון. על בסיס הידע שצברה פותחה המסיכה שקיבלה את השם Read My Lips המאפשרת קריאת שפתיים ומתוכננת כך שלא ייווצרו בתוכה אדים.

קרולינה טננבאום-ברוכי, דוקטורנטית בבית הספר לבריאות הציבור באונ' בן גוריון. "המסיכה הרב פעמית מאפשרת למשתמש נשימה קלה וקריאת השפתיים". צילום: דני מכליס

היא שיתפה פעולה עם חברי נבחרת הרובוטיקה מהתיכון בדימונה לפיתוח המסיכה החדישה שגם תועיל לצוותים הרפואיים המטפלים באוכלוסיית מוגבלי השמיעה. המסיכה הרב פעמית, המאפשרת למשתמש נשימה קלה, שקופה מלפנים על מנת לאפשר קריאת השפתיים, ומתוכננת כך שלא ייווצרו בתוכה אדים, וזאת בשונה מהמסיכות  הקיימות בשוק.

"הסקרנות והדאגה לאנשים עם מוגבלות השמיעה גרמה לי לחקור את ההתמודדות שלהם בזמן חירום", הסבירה החוקרת, בת בכורה להורים חירשים. "כיום, בזמן מגיפת הקורונה, קיימת חובת שימוש במסיכות שלא מאפשרות לראות את השפתיים, שהן אחד הכלים שעוזרים לאנשים אלה לתקשר עם העולם השומע. שיתפתי את בני הנוער בתובנות המחקרים ובידע שצברתי והצבתי בפניהם אתגר: לפתח מסיכה שתענה על הצרכים של האנשים עם מוגבלות שמיעה בעת הזו, והם הרימו את הכפפה".

תלמידי התיכון והחוקרת החלו לגיס תרומות ממפעלים, חברות ואנשים פרטיים במטרה לייצר כמות גדולה של מסיכות שיועברו לאנשים עם מוגבלות שמיעה ולצוותים הרפואיים המטפלים בקהילה זו. בימים הקרובים יועברו המסיכות לבדיקה מקצועית לשם שיפור המוצר ואוניברסיטת בן גוריון תלווה את הפרויקט בסקר אקדמי.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מוגבלי שמיעה,  חירשים,  קריאת שפתיים,  חדשות,  קורונה,  ציוד מיגון
תגובות

מביכה כזו תהיה מצויינת לכל טיפול רפואי או סיעודי. הקשר האמושי והיכולת לראןת את הפנים כחלק ממנו חשוב ביותר