קורונה בישראל

התעשיה האווירית פיתחה צ'אט-בוט למאושפזי היחידה לקורונה ב"סורוקה"

הצ'אט-בוט שפותח בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט ישראל ו"סורוקה" הוא רובוט וירטואלי שמעביר מידע נחוץ בצורה נגישה ונוחה להפעלה על ידי המטופלים

צ'אט-בוט ב"סורוקה". צילום: דוברות בית החולים

צ'אט-בוט ייחודי למטופלים המאושפזים ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה ב"סורוקה", פותח על ידי התעשיה האווירית ובשיתוף פעולה עם "מיקרוסופט ישראל" והמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. מדובר ברובוט וירטואלי שמעביר מידע נחוץ בצורה נגישה ונוחה להפעלה על ידי המטופלים באמצעות פלטפורמת Microsoft Healthcare Bot.

באמצעות הצ'אט-בוט, שמבוסס בינה מלאכותית, המטופלים מקבלים מידע רלוונטי להם בזמינות מיידית מבלי לחכות שיגיע איש צוות רפואי וללא צורך בקרבה פיזית תחת מיגון. מטופל המתקבל למחלקה מקבל מסרון לנייד ובו קישור לבוט, ובלחיצה על הקישור, המטופל יכול להסתייע בו לכל משך האשפוז, 24 שעות ביממה.

הבוט מכיל מידע על נגיף הקורונה, הווי ושגרת המחלקה, מענה לשאלות על הטיפול הרפואי, זמני ארוחות, מידע על זכויות המטופל, הכנה לשחרור ועוד. לצד המידע, הוא מציע גם תוכן פנאי.

הבוט פותח על ידי "אלתא מערכות" ו"מיקרוסופט" כחלק מהמאמץ של התעשיה האווירית יחד עם מפא"ת ורשות החברות לתמוך במאמץ הלאומי למאבק בנגיף הקורונה.

ירדן נבו, המשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה: "הטיפול בנגיף הקורונה דורש תגובה מהירה ומחשבה יצירתית במציאת פתרונות לאתגרים שעולים בשטח. אחד מהאתגרים שעלו הוא הפגת החששות והפחתת אי הוודאות של המטופלים מחד, והצורך בהקלה בעומס המשימות של הצוות המטפל, מאידך. יעילותו של הצ'אט-בוט הוא בזמינותו המיידית במסירת מידע, מתן מענה מיידי למטופלים תוך מזעור זמן השהייה של הצוות הרפואי. בהמשך ישמש הבוט גם למאושפזי בית של מרחב דרום".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  סורוקה,  התעשיה האווירית,  צ'אט-בוט,  קורונה
תגובות