קורונה בישראל

משרד הבריאות: ירידה ניכרת בפניות הציבור לעבור בדיקות קורונה

קיבולת המעבדות לבדיקות הקורונה עלתה לכדי 15 אלף בדיקות ליום אך בימים האחרונים ניכרת ירידה משמעותית בפניות אזרחי ישראל לביצוען

דגימה לבדיקת קורונה. צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90

בימים האחרונים ניכרת ירידה משמעותית בפניות אזרחי ישראל לביצוע בדיקות דיגום לאיתור נגיף הקורונה, כך מסר הבוקר (ג') משרד הבריאות.

עוד נמסר כי קיבולת המעבדות לבדיקות הקורונה עלתה לכדי 15 אלף בדיקות ליום, לצד המעבר של ביצוע הבדיקות לידי קופות החולים והחתימה על הסכם עם חברת BGI הסינית, שתעלה את יכולת ביצוע הבדיקות בישראל ליותר מ-20 אלף ביום.

משרד הבריאות נערך לבצע סקרים יזומים באזורי סיכון וכן לשינוי בהתוויות לבדיקות.

לצד הירידה במספר הפניות לנטילת דגימות, יש גם ירידה במספר בעלי התסמינים לקורונה שמבקשים להיבדק וכפועל יוצא, יש מספר נמוך יותר של אנשים המגיעים לבדיקות בפועל.

לפי נתוני משרד הבריאות שהופצו הבוקר: ב-25 באפריל בוצעו בישראל 9,031 בדיקות ו-160 נמצאו חיוביים לנגיף. למחרת ירד מספר הבדיקות היומי ל-8,393 ורק 88 נמצאו בהן חיוביים לנגיף. אתמול, 27 באפריל, שוב עלה מספר הבדיקות שנעשו ל-9,546 ובהן נמצאו חיוביים לנגיף 110.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  משרד הבריאות,  מעבדות רפואיות,  חדשות,  קורונה,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
28.04.2020, 15:56

אמר לי אדם שלאחר מגע אישי עם חולה מאומת וסימפטומים, פנה למד"א בבקשה לעשות בדיקה. ונענה כי אין צורך כי אם מרגיש טוב שישאר בבית, ואם לא שיפנה ישר לבית חולים...
אם זו המדיניות, מובן מדוע ירדו מספרי החולים.

אנונימי/ת
29.04.2020, 19:14

שימשיכו לעשות שיימינג לחולים...
זו התוצאה!