קורונה בישראל

12 מיליון דולר לפיתוח תרכיב החיסון לקורונה על בסיס החיסון הישראלי לעופות

בפרויקט המחקר של חברת MigVax הישראלית, חברה בת של מכון מיג"ל בקריית שמונה, מפתחים חיסון אוראלי לבני אדם על בסיס חיסון נגד זן נגיף קורונה הגורם למחלות בדרכי הנשימה של עופות

מעבדות מכון מיג"ל בגליל. לנגיף הקורונה האלים בעופות זהות גנטית גבוהה עם זן הנגיף הפוגע בבני אדם. צילום: יח"צ

12 מיליון דולר יושקעו בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה בפרויקט המחקר של חברת MigVax הישראלית – חברה בת של מכון מיג"ל שבקריית שמונה. את הליך ההשקעה תוביל OurCrowd, כשהמטרה להאיץ את הדרך לניסויים קליניים בתרכיב .

מיג"ל הודיע בסוף פברואר שנרשמה הצלחה במציאת חיסון נגד נגיף הקורונה על בסיס חיסון שפותח במקורו במכון הישראלי נגד הנגיף ברונכיטיס זיהומי (IBV – Infectious Bronchitis Virus), זן נגיף קורונה, הגורם למחלות בדרכי הנשימה של עופות. יעילותו הוכחה בניסויים בבעלי חיים שנערכו במכון הווטרינרי ועל ידי צוות החוקרים של MigVax המשתמש בשיטות שנלמדו מהחיסון הקיים לשם שכלולו כחיסון אוראלי לבני אדם כנגד COVID-19.

דוד זיגדון, מנכ"ל מיג"ל, מסר כי ההשקעה שמובילה OurCrowd אפשרה הקמת חברה בת ייעודית חדשה לפיתוח החיסון לקורונה. המטרה היא שתרכיב החיסון החדשני יוכל לשמש גם אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת כשקיים סיכוי נמוך לתופעות לוואי. התרכיב בשם MigVax עושה שימוש בחלבון כימרי. התגובה החיסונית שייצר תהיה בת שלושה כיוונים במערכת החיסון הרירית IgA, במערכת החיסון שבדם IgG ובמערכת החיסון התאית.

OurCrowd  היא פלטפורמת השקעות הון סיכון עולמית וגייסה מאז הקמתה בירושלים ב-2013 התחייבויות להשקעות בסך 1.4 מיליארד דולר ביותר מ-200 חברות פורטפוליו ב-20 קרנות.

נושאים קשורים:  חיסונים,  נגיף הקורונה,  חדשות,  מיג"ל,  שפעת העופות,  חיסון לקורונה,  פיתוח ישראלי,  קורונה
תגובות