קורונה בישראל

ראש אגף רפואת קהילה ב"כללית": עד 30% מחולי הקורונה המונשמים ימותו

ד"ר דורון נצר בראיון ל-ynet: "עוד אין לנו עדיין מספיק נתונים כדי לדעת מי מועד לפורענות" | מחקר נוסף מחזק את הקשר בין עודף משקל לסיכון יתר למחלת הקורונה

מונשמים, טיפול נמרץ. אילוסטרציה

ד"ר דורון נצר, ראש אגף הרפואה בקהילה בשירותי בריאות כללית, אמר הבוקר (ג') בראיון ל-ynet כי הסיכוי למוות בקרב המונשמים כתוצאה ממחלת הקורונה עומד על 30%. "עוד אין לנו עדיין מספיק נתונים כדי לדעת מי מועד לפורענות".

עוד אמר ד"ר נצר: "80% עוברים את המחלה בצורה קלה יחסית. 20% עוברים אותה בצורה קשה אך עדיין אין מספיק נתונים כדי לדעת מי בדיוק מועד לפורענות בקרבם.

"מחלות רקע", אמר, "הקיימות אצל רבים באוכלוסיה, אינן גזר דין מוות. סוכרתי תחת מעקב לא אומר שהוא בסיכון הרבה יותר גבוה מכל אדם אחר. אבל אם מדובר בסוכרת, השמנת יתר, מחלת לב וגם עישון כבד, אין ספק שיהיה זה חולה קשה יותר לעומת אחר שאין לו את כל מחלות הרקע הללו".

בהקשר להשמנת יתר: במחקר ראשוני שטרם עבר ביקורת עמיתים ונעשה בארה"ב, אבל הקיף אוכלוסיה גדולה במיוחד של חולים בניו יורק  בהובלת ד"ר לאורה הורביץ מהמרכז הרפואי Langone של אוניברסיטת ניו יורק, נמצא שהשמנת יתר עלולה להיות אחד הגורמים המנבאים פגיעה חמורה של נגיף הקורונה.

על פי המחקר, השמנת יתר בפני עצמה היא גורם סיכון גדול ביותר אחרי גיל לאשפוז מקורונה. גם צעירים עם השמנת יתר נמצאים בסיכון גבוה. עורכי המחקר ציינו שהופתעו מכך שמספר רב של החולים הקשים מקורונה בארה"ב שלא סבלו מבעיות בריאות אחרות היו עם השמנת יתר וכי ייתכן שתפקוד מערכת הנשימה שלהם נפגע טרם נדבקו בנגיף. השמנה בטנית, השכיחה בקרב גברים, גורמת ללחץ על הסרעפת, על הריאות ועל בית החזה.

ידוע כבר שהשמנת יתר גורמת לדלקות כרוניות בדרגה נמוכה ולעלייה ברמת סוג מסוים של חלבונים שעלולים להביא להידרדרות במצבם של חולי קורונה מאושפזים

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  ד"ר דורון נצר,  עודף משקל,  גורמי סיכון,  השמנת יתר,  מונשמים,  קורונה,  מגיפה,  חדשות
תגובות