קורונה בישראל

מצלמה תרמית צבאית המזהה פנים ומודדת חום הופעלה ב"בני ציון"

המצלמה מזהה את חום הגוף גם ממרחק של עשרה מטרים ומסוגלת למדוד בו זמנית את חום הגוף של יותר מ-100 אנשים החולפים על פניה, ללא צורך בעצירתם

ניטור באמצעות מצלמה תרמוגרפית. צילום: שאטרסטוק

בכניסה למרכז הרפואי בני ציון בחיפה הופעלה לראשונה בסוף השבוע מצלמה תרמית המזהה פנים ומודדת חום לבאי בית החולים. החידוש הטכנולוגי פותח ב"רפאל" בשיתוף חברת אופגל. המערכת נמצאת בשימוש צה"ל לזיהוי מרחוק של חשודים בפעילות הקשורה בטרור והיא הותאמה לצורכי ההתמודדות עם מגפת הקורונה.

המצלמה הצבאית המתוחכמת סורקת את חום הגוף של הנכנסים לבית החולים ללא ידיעתם ומקרינה על צג את התוצאה. כך יכול המאבטח בכניסה להבחין מיד מי מהנכנסים לבית החולים הוא נשא עם אחד מהתסמינים המרכזיים ולהפנותו מיידית לחדר המיון, מבלי שיגיע למחלקות או לאגפים האחרים בית החולים.

תוצאת הסריקה מופיעה על הצג בתוך פחות משנייה. המצלמה בטכנולוגיה אלקטרו-אופטית, המצוידת באלגוריתם מתוחכם, מזהה את חום הגוף גם ממרחק של עשרה מטרים מהנמדד של יותר מ-100 אנשים בו זמנית החולפים על פניה, ללא צורך בעצירתם.

מטרת המהלך: לצמצם משמעותית את הסיכון להידבקות בבית החולים ואת הפצת הנגיף על ידי אורחים מבקרים. יש כוונה להציב מערכות כאלו בימים הקרובים במרכזים רפואיים נוספים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  בית החולים בני ציון,  בדיקת חום,  קורונה
תגובות