קורונה בישראל

פיתוח ישראלי: אולטרסאונד ריאות נייד משפר את מהירות האבחון בחולי קורונה

בשיתוף פעולה של אוניברסיטת בן גוריון, "סורוקה", "איכילוב" וחברת סמביוניקס פותח מכשיר אולטרסאונד נייד חדשני המאפשר אבחון מדויק ומהיר של מצב הריאות

מודול האימון על מכשיר האולטרסאונד

מכשיר אולטרסאונד נייד חדשני המאפשר תהליך אבחון מדויק ומהיר יותר של הריאות, במיוחד עתה אצל חולי קורונה, פותח בפרויקט משותף ומהיר עם רופאים מ"סורוקה" ו"איכילוב" וצוות מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע יחד עם חברת "סמביוניקס" מישראל.

בבתי חולים שונים בישראל הוחל עוד לפני חג הפסח בהדרכת הצוותים ואימונם לשימוש במכשיר החדיש. בדיקת דימות זו היא חלק מהפרוטוקול הכולל של אבחון חולים החשודים בקורונה במרכזים רפואיים בכל העולם.

ב"סמביוניקס", חטיבת הסימולטורים של 3D Systems העולמית, המתמחה בפיתוח ובייצור סימולטורים רפואיים, נמסר כי מודול האימון שבפיתוחו שותפו צוותים רפואיים נוספים יאפשר לרופאים לרכוש מיומנות לאבחון מדויק ומהיר של מצב הריאות במיוחד אצל חולי קורונה. כל זאת כחלק מתרומת החברה למאמץ הנרחב המושקע עתה בארץ ובעולם במאבק כנגד מחלת הקורונה.

הרופאים מישראל שהיו שותפים בפיתוח הם ד"ר ליאור פוקס, חבר סגל הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון ורופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ פנימי במרכז הרפואי סורוקה וד"ר שירלי פרידמן, רופאה בכירה בטיפול נמרץ ילדים ומנהלת שירות POCUS במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

סטודנטים לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון הוכשרו להדרכה בתחום. צוות בהובלת הסטודנט תומר גת עובר עתה בהתנדבות בין בתי החולים ומדריך את הצוותים הרפואיים בשימוש במערכת וכיצד לאבחן חולי קורונה. סימולטור הריאה מדמה פתולוגיות ריאתיות שהן אופייניות לדלקת ריאות וירלית והתהוות סימנים מסוכנים. בהדרכה זאת יוכלו הרופאים לשפר את מיומנותם כדי שבזמן אמת יבצעו אבחון מהיר, יעיל ומהימן.

התפשטות נגיף הקורונה בישראל מחייבת עתה את הצוותים הרפואיים בבתי החולים השונים לשנות את פרוטוקולי הטיפול בחולים ולהיעזר יותר באמצעים טכנולוגיים, וכל זאת גם כדי להבטיח את בריאותם של המטופלים לצד הגנה מקסימלית על הצוות הרפואי.

מחקרים לצד עדויות מסין ומאיטליה מלמדים כי השימוש במכשירי אולטרסאונד ניידים – שזכו לכינוי "הסטטוסקופ החדש" - מאפשרים לשפר את הליך האבחון של חולי הקורונה. הבדיקה פשוטה ולא פולשנית, יכולה להתבצע ליד מיטת החולה וחוסכת שינוע מורכב של החולה למכון הדימות. השינוע במצב שכזה נושא סכנה של הפצת הנגיף ברחבי בית החולים.

טל אבזיז, מנהל תחום הדימות ב"סמביוניקס": "הוכח כי אימון על סימולטור משפר את דיוק ההליך הרפואי בזמן אמת ומקצר את עקומת הלמידה. בעת הזאת, כאשר נוצר עומס רב על בתי החולים, שיפור מיומנות הצוות הרפואי הוא קריטי יותר מתמיד".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  ד"ר ליאור פוקס,  ד"ר שירלי פרידמן,  סורוקה,  איכילוב,  אולטרסאונד נייד,  19-COVID
תגובות
14.04.2020, 04:28

איך אפשר להצטרף להדרכה

אנונימי/ת
14.04.2020, 12:16

גם אם רואים צברים של רקמות נגועות בריאות לא יודעים את סוג הוירוס. לא מתייחסים לבדיקות וירולוגיות שחייבות להתבצע על הכיח שיש לפלוט מהריאה