קורונה עולמי

חוקרת מ"אוקספורד": ניתן להשיג חיסון לקורונה בתוך חצי שנה

החוקרים מבריטניה סבורים כי החיסון שאותו הם מפתחים יהיה יעיל - מגייסים עתה מתנדבים בריאים המוכנים להידבק בנגיף באופן טבעי כדי להאיץ את פיתוחו

חיסון (צילום: אילוסטרציה)

פרופ' שרה גילברט, מומחית לחיסונים מאוניברסיטת אוקספורד באנגליה, המובילה צוות חוקרים בפיתוח חיסון לנגיף הקורונה, הביעה בטחונה שניתן להשלים פיתוח של חיסון יעיל כנגד קורונה עד ספטמבר ולהתחיל בניסוי קליני במתנדבים בריאים ממקומות שלא היה בהם הסגר.

מרבית המומחים בעולם טוענים שלפיתוח והפצת החיסון בעולם נדרשים לפחות 18 חודשים, אולם פרופ' גילברט אמרה השבוע ליומון "טיימס" של לונדון כי היא בטוחה ב-80% שהחיסון שנמצא בפיתוח יהיה מוכן לניסוי בתוך ששת החודשים הקרובים וקיים סיכוי גבוה שיהיה יעיל.

פרופ' גילברט מסרה כי היא רוצה להאיץ בתהליך הניסוי הקליני ולשם כך יגויסו מיד מתנדבים בריאים המוכנים להידבק בנגיף באופן טבעי. המתנדבים יגיעו ממקומות שבהם לא נקבעו מגבלות הסגר כי לדעתה הניסוי עימם יניב תוצאות יעילות יותר.

"אני חושבת שיש סיכוי גבוה שהחיסון יעבוד. זאת על סמך דברים אחרים שעשינו עם סוג זה של חיסונים. כל שבוע שעובר יש לנו יותר נתונים כדי להסתכל עליהם", אמרה גילברט. "אנחנו לא רוצים להגיע למועד מאוחר יותר בשנה ולגלות שיש לנו חיסון יעיל ביותר שפשוט לא עשינו בו שימוש".

בדיווח נמסר כי מומחים שנשאלו לדעתם על דברי פרופ' גילברט אמרו כי צוות אוקספורד אכן מתקדם מאוד במחקרו.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  תרופה לקורונה,  אוקספורד,  מגיפה,  חיסונים,  קורונה,  חיסון לקורונה
תגובות