קורונה בישראל

נכשלו המאמצים לרכישת מכונות הנשמה מספקיות זרות

יצרניות מנשמים מארה"ב, גרמניה וסין הודיעו שלא יעמדו במועד אספקת המכונות לישראל | התמתנות במספר החולים המונשמים בארץ

אשפוז, מכונת החייאה. צילום: אילוסטרציה

מאז 2 באפריל נמנע משרד הבריאות לפרסם בדיווח יומי את מספר בדיקות הדיגום היומיות שמתבצעות לצורך אימות נוכחות נגיף קורונה בנבדקים. ב-2 באפריל היה מספרן 7,294 לעומת 5,513 ב-27 במארס.

בנוסף מדווח הבוקר עידו אפרתי ב"הארץ" כי מאמצי הרכש של ישראל להצטיידות מהירה במכונות הנשמה מחו"ל נכשלו. בעקבות כך הוחלט להפסיק בנסיונות הרכישה הללו ולהתרכז במציאת פתרונות מקומיים, בכלל זה ייצור מקומי.

בדיווח נמסר כי בשבוע שעבר הודיעה ספקית מכונות הנשמה בגרמניה שהיא מסירה התחייבותה לעמוד בלו"ז להזמנת 1,000 מכונות מישראל. גם "ג'נרל אלקטריק" האמריקאית הודיעה שלא תוכל לעמוד בהתחייבות דומה. נציגה בישראל הסביר כי ההזמנה לא בוטלה וייתכן שתסופק בעתיד, אך החברה לא יכלה להתחייב לאספקת המכונות עד אוגוסט. סוכן בסין דיווח כי הזמנת רכש ממדינה זאת ירדה מעל הפרק כיוון שלקוח אחר קיבל את המכונות שנועדו לישראל.

על פי נתונים שהציג משרד הבריאות לפני כשבועיים, ישראל מחזיקה ב-2,864 מכונות הנשמה, כאשר רק כמחציתן פנויות. בשבוע שעבר הודיע המשרד שהוא נערך לתרחיש שבתוך שלושה עד ארבעה חודשים יידרשו בתי החולים לטפל בכ-15 אלף חולי קורונה במצבים בינוני וקשה, מתוכם כ-5,000 מונשמים.

עם זאת דווח גם כי במספר החולים הקשים והמונשמים בימים האחרונים דווקא ניכרת התמתנות בקצב העלייה ו"הנתונים מספקים סיבה לאופטימיות זהירה". לפי אחד הנתונים הרשמיים צפוי שעד הקיץ המשבר אמור להסתיים ומאוגוסט צפויה ירידה חדה במספר החולים המונשמים. אלא שעדיין קיימת היערכות לשינוי פתאומי לרעה.

נושאים קשורים:  מכונות הנשמה,  מונשמים,  נגיף הקורונה,  קורונה,  מגיפה,  חדשות
תגובות