קורונה בישראל

שר הבריאות ליצמן אובחן כחולה בקורונה - כל צוות משרד הבריאות הוכנס לבידוד

משרד הבריאות הודיע כי יעקב ליצמן אובחן כחולה קרונה וישהה בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות | מנכ"ל משרד הבריאות ייכנס אף הוא לבידוד במתקן הייעודי ב"שיבא" וינהל משם את האירוע

שר הבריאות יעקב ליצמן במעבדה הארצית הראשית לזיהוי נגיפים ב"שיבא". צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו אובחנו כחולים בקורונה. כך נמסר הלילה (ה', 02:30) ממשרד הבריאות. השר ליצמן, בן 71, ורעייתו מרגישים טוב, מטופלים כראוי וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

ליצמן לפי הנחיית רופאו של ראש הממשלה, ד"ר ברקוביץ, יהיה בבידוד עד לפני ליל הסדר וימשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, בהתאם להמלצות הרפואיות.

בעקבות ההודעה על כך שהשר ליצמן אובחן חיובי לנגיף, ייכנס מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לבידוד וימשיך לנהל את האירוע ממתקן בידוד ב"שיבא". בר סימן טוב ישהה בבידוד במתקן ייעודי הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים. פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, תיכנס אף היא לבידוד ותמשיך לעבוד ולנהל את האירוע דרך אמצעים טכנולוגיים גם בעת הבידוד.

עד כה הונחו להיכנס לבידוד גם ראש המוסד יוסי כהן, ראש הממשלה בנימין נתניהו (עד יום רביעי בשבוע הבא) ופרופ' זאב רוטשטיין, מנהל "הדסה" כיוון שנפגש עם ליצמן ויבודד עד יום שני הקרוב.

בנוסף, כל צוות לשכת שר הבריאות נכנס לבידוד. יועציו ועוזריו של ליצמן ועובדי המזכירות בלשכת השר ימשיכו לעבוד מביתם ויקיימו קשר טלפוני רציף ככל שיידרש עם השר, שממשיך לנהל את האירוע מביתו באופן מלא.

בר סימן טוב מסר: ״התכוננו לאפשרות כזאת ונערכנו בהתאם. אני אמשיך לנהל את האירוע יחד עם חברי להנהלה באמצעים דיגיטליים. רצף השליטה על האירוע יימשך. הצורך להיכנס לבידוד יכול לקרות לכולנו וחובה עלינו להישמע להוראות. מכאן אני ממשיך לקרוא לאזרחי ישראל לשמור על ההנחיות משרד הבריאות״.

כפי הנדרש ובהתאם לחקירה האפידמיולוגית שתתבצע, יימסרו הודעות לכניסה לבידוד לאלה שנחשפו לקירבת השר ליצמן ורעייתו בשבועיים האחרונים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  יעקב ליצמן,  בידוד,  חולי קורונה,  חדשות,  קורונה,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
02.04.2020, 10:11

מההודעה ניתן להבין שבמסגרת העומס המוטל על השר ליצמן הוא מצא זמן או עוזריו מצאו זמן להיפגש עם הרבי מגור לקבלת קבוצת פקודות והנחיות איך לטפל במשבר הקורונה.

אנונימי/ת
03.04.2020, 10:39

"ליצמן לפי הנחיית רופאו של ראש הממשלה, ד"ר ברקוביץ, יהיה בבידוד עד לפני ליל הסדר וימשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, בהתאם להמלצות הרפואיות."

-הוא לא יכול "לצאת מבידוד"!!!, אם הוא היה חיובי לנגיף, הוא צריך בידוד עד שPCR X2 יוצא שלילי לנגיף