קורונה בישראל

גדל מספר חולי קורונה מונשמים בישראל | כוונה להטיל סגר מקומי על ריכוזי החרדים

מספר המתים מקורונה עלה ל-16 | שיעור גבוה של מאושפזים מקרב האוכלוסיה החרדית | בכירים במערכת הבריאות דורשים להטיל סגר מלא על ישובים חרדיים כדי לבלום את ההדבקה

שוטרים מפנים קהל חרדי מרחובות שכונת מאה שערים. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

בתוך יממה עלה ביותר מ-700 מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל והבוקר (ב', 10:00), לפי נתוני משרד הבריאות מספרם עומד על 4,347 מאז תחילת המגיפה בארץ לפני יותר מחודש. במספר זה גם 134 שכבר החלימו. עם זאת נמסר כי 4,037 הם חולים קלים, 81 במצב קשה, 63 מהם מונשמים לעומת 59 שעליהם דווח אמש. מאז תחילת המגיפה 95 היו במצב קשה. מספר הנפטרים: 16 ועוד ישראלי שנפטר בבית חולים באיטליה.

לפי נתוני משרד הבריאות, 543 מהחולים נמצאים בבתי החולים, 2,017 בבית, 586 במלוניות, 962 עדיין בהמתנה להחלטת רופאי קהילה אם לאשפזם.

הבעיה הקשה ביותר שאותרה בימים האחרונים בישראל: שיעור ניכר מאוד של מאושפזים מקרב האוכלוסיה החרדית. משרד הבריאות לא מסר נתונים רשמיים על כך אבל בתקשורת הם נאספו מכמה בתי חולים לצורך מדגם וכך עלה לפי דיווח בחדשות ערוץ 12 כי ב"שניידר", 50% מהמאושפזים הם מבני הקהילה החרדית, כ-60% מהחולים בטיפול נמרץ ב"שיבא" וכ-50% במחלקות אחרות, ב"שערי צדק" בין 50% ל-60% מכלל מאושפזי קורונה וב"הדסה עין כרם" 40%.

עקב כך נבחנת עתה אפשרות שעל ריכוזי החרדים בערים השונות יוטלו סגרים מלאים כדי לבלום את ההדבקה. החלטה על כך טרם נתקבלה אבל בכירים במערכת הבריאות תובעים זאת מתוך חשש שהתקהלויות הצפויות, גם במסגרת ההכנות של קהילות חרדיות בשכונות לקראת פסח ("טקסי הגעלת כלים") או "ניקוי לסילוק עקבות חמץ", יביאו להדבקות כמו שכבר נראו בעקבות חגיגות פורים שהם ערכו, טקסי ההלוויות ההמוניות, חתונות ואירועים דתיים אחרים, תוך שלא מעטים בקהילות הללו, הגם שהם מכונים "קיצוניים" ו"אנשי שוליים" ממשיכים שלא להישמע להוראות לגבי בידוד ביתי והימנעות מהתקהלויות.

הבוקר יזם המרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק הפעלת כרוז הנע ברחובות העיר וקורא לתושבים להישאר בבתיהם. "הקורונה מידבקת וגוררת אחריה מאות חולים חדשים בכל יום. בכל העולם אלפי אנשים שלא נזהרו - ולא עלינו שילמו על כך בחייהם. מר"ן שר התורה פסק: 'מי שמזלזל בהנחיות מוגדר כרודף'" - כך נשמע נוסח הפנייה לציבור הזה במערכות הכריזה.

נוכח אזלת היד שגילה עד כה משרד הבריאות – ועל כך נמתחת כלפיו ביקורת קשה בתקשורת הבוקר – לצד האיחור לטפל בבעיה הזאת מצד השר יעקב ליצמן, מונה אמש "פרויקטור" מטעם הממשלה, השר אריה דרעי, כדי לטפל ביצועית ובאופן ממוקד באפשרות של הטלת סגרים מקומיים בריכוזי חרדים וכן גם ביישובים ערביים לקראת חודש הרמדאן הקרוב. יש כוונה לבודד חולי קורונה חרדים, בהתאם למצבם, במתקני בידוד ייחודיים שבהם יובטח במיוחד עבורם נושא הכשרות.

"מעייני הישועה" הודיע אתמול כי במסגרת היערכותו גם הקים "חדר מיון קדמי" מחוץ לבניין בית החולים וכל מי שמגיע אליו נבדק שם תחילה לבירור ראשוני. כן נפתחה מלונית לחרדים בירושלים שמסוגלת לקלוט עד 300 איש.

נושאים קשורים:  חרדים,  נגיף הקורונה,  חולים מונשמים,  מקרי קורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
30.03.2020, 20:07

מעניין, מה עם הפרסום על כינוס חיילים בבקו"ם?
מה עם הפרסומים על כינוס 'לא חרדים' לצורך בחוף הצוק?
לדעתי צריך להתייחס לאלו שמתכנסים ולעצור בהם כאילו הם מחבלים ולא משנה מאיזה מגזר הם, אך סגנון הכותב נשמע שהוא מאוד 'אוהב' את החרדים, כמו הרבה מאוייבי היהודים שאין להם בעיה עם היהודים רק עם ההתנהגות של חלק מהם...
אם זה היה כתוב בחו"ל כנגד היהודים, היו מכנים את הכתבה הזו אנטישמיות מוסווית!

31.03.2020, 11:04

מה לעשות אבל החלק הארי של נדבקים
הוא בריכוזי החרדים בארץ ארהב ואנטורפן
ולא בחוף הצוק.
ובעיקר ההתייחסות של מנהיגי/רבני המגזר
לאיום ולאינפורמציה שקיבלו מראש.

אנונימי/ת
31.03.2020, 12:40

חיילים לא בוחרים "להתכנס" בבקו"ם. הם מתגייסים כחובה על פי חוק.
אם צה"ל כגוף לא התארגן כראוי לקלוט אותם, את הטענות יש להביא אליו.

כאן מדובר באנשים שיכולים להמנע מלהתכנס , ובוחרים לעשות זאת.

30.03.2020, 20:46

שאלה: האם חל גם גידול במספר המונשמים הכולל בישראל?

30.03.2020, 21:25

אתה סבור שהמונשמים הוותיקים הלכו לעולמם?! או שיש פחות תאונות/תחלואה אחרת?

אנונימי/ת
30.03.2020, 21:36

ייתכן שיש פחות תאונות דרכים קשות (כי פחות נוסעים) ופחות תאונות עבודה (כי פחות עובדים).
לא הייתי בונה על זה שמשם תבוא ההשלמה לחוסר במכונות הנשמה

אנונימי/ת
31.03.2020, 01:25

1: הגעלת כלים זה לא טקס אלא תהליך טכני שמוציא את הבליעות מתוך הכלי
2: מר"ן זה לא ראשי תיבות
כל זה לתשומת לומדי הליב"ה (ר"ת?)

מקווה שהידע שלך על פרות בהודו לא יותר מזה

האמת המרה היא שאין לנו קטורת שעוצרת את המגיפה אין לנו את משה ואת אהרון אחיו. אבל לאחינו החרדים שחושבים שהם היהודים היחידים כדאי לדעת שלא מרן ולא גדול הדור יהא מי שיהיה יכול לעמוד מול המדע והמידע הגנטי. מי שרוצה לחזור לנדודי עם ישראל במדבר 40 שנה יואיל מכבודו לעזוב את ירושלים ובני ברק וילך למערות קומרן ויחיה שם בבידוד

31.03.2020, 11:28

I fully ageree

אנונימי/ת
31.03.2020, 11:30

האם אותו חרדי שמגיע לבית חולים יעדיף מכונת הנשמה או ברכה מרב בית החולים

אנונימי/ת
31.03.2020, 12:52

אין סתירה בין ברכה מרב להנשמה, לא יודע למה אתה מנסה ליצור אותה באופן מלאכותי.
המחשבה שההדבקה ההמונית בריכוזי החרדים נובעת מהסתמכות על ברכה של אי מי, שקולה בבורותה לזו של כותב המאמ,ר שחושש מהדבקה ב'טקסי ניקוי עקבות החמץ', שעה ש'טקס' זה נערך לרוב במחיצת עקרת הבית + ספריי מסיר שומנים. אולי הוא חושש מתחלואה של הספריי.
ההדבקה ההמונית נובעת בראש ובראשונה מצפיפות בתוך הבתים, כאשר מספר הנפשות גדול בהרבה ממספר הנפשות הממוצע בדירה בקרב כל ציבור אחר בארץ. שעה שהדירות עצמן קטנות בהרבה.
אחר כך היא נובעת מצפיפות אוכלוסין עירונית שאין לה אח ורע בישראל, וכמעט גם בעולם (אני מתייחס לבני ברק). כאשר נדבק אחד בתל אביב שוה ערך לעשרה בני משפחה אחת שנדבקים כמקשה בבני ברק.
ובסוף, כן, בסוף היא גם נגרמת מיישום איטי יותר של הההוראות, שעה שהמהפכה בחיי הפרט שנדרשים החרדים לעשות אינה דומה בכהוא זה למהפכה שעוברת על כל אחד אחר, והם עושים אותה, אגב.

אנונימי/ת
31.03.2020, 12:55

אגב, כהמשך לדבריי ובלי שום סתירה אליהם, מאחר ובשורה התחתונה ההתפרצות בריכוזים החרדיים אכן חמורה מאד, אני תומך בסגר מלא, אבל לא רק חיצוני שימנע כניסה ויציאה מהערים, אלא גם ובעיקר עוצר פנימי שימנע את המשך ההדבקה.

אנונימי/ת
31.03.2020, 13:07

שימו לב שתוחלת החיים בבני ברק, היא מהגבוהות בישראל, מה שיאלץ אתכם להגיע לאחת משתי מסקנות: או שיש משהו בקטורת ובברכת הרב, או שהחרדים שומרים לצד זאת על כללי הבריאות.

אנונימי/ת
31.03.2020, 14:21

תוחלת החיים בבני ברק גבוהה ביחס למצב הסוציואקונומי שלה (היא יותר נמוכה , למשל, משל רמת גן השכנה).
יש לכך כל מיני הסברים, וברכת הרב היא לא אחת מהסיבות.
יש האומרים שיש קשר ללכידות החברתית והתמיכה. דבר כזה יכול להשפיע למשל על התאבדות. וכיוון שתוחלת (ממוצע) מושפע מערכים קיצוניים , אז התאבדות שמאפיינת צעירים משפיעה עליו.
כמו כן, הם גם פחות מועדים למות בפעילות מבצעית או בקרב, וסביר להניח שגם פחות בתאונות דרכים או תאונות עבודה - מסיבות מובנות.

אנונימי/ת
31.03.2020, 17:01

מזעזע. אוכלוסיה מסוכנת זו היא מוקש מועד לפיצוץ שיפגע בכולנו.

אנונימי/ת
31.03.2020, 19:00

תגובתך היא המזעזעת. מעניין מה היתה תגובתך אם רב היה אומר שאוכלוסיית תל אביב היא מוקש מועד לפיצוץ שיפגע בכולנו.
(ואגב, הוא יכול היה לומר זאת לפני שבועות מספר, שעה שהתל אביבים הביאו את הקורונה לארץ)

אנונימי/ת
31.03.2020, 22:40

נכון. התל אביבים הביאו גם את הקורונה מברוקלין.
אופס, בעצם לא.

אנונימי/ת
01.04.2020, 00:35

רוב היבוא לארץ היה לתל אביב, ולא לבני ברק, זאת עובדה שלימה שזכותך כמובן להתכחש אליה.
אגב, נתניהו חתום על היבוא מברוקלין, כאשר התמהמה ממושכות מיישום המלצות המומחים בנוגע לחובת בידוד על השבים מארצות הברית. חבר אליו אריה דרעי שבעזות יוצאת דופן ביטל במחי יד את חובת הבידוד הרטרואקטיבית, בטענה המופרכת שזו 'גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה'.
חמקת מהתייחסות לשאלה המרכזית, האם מותר לקרוא לאוכלוסיה של מליון איש 'מסוכנת' ו'מוקש מועד לפיצוץ', מכל סיבה שהיא, בפרט כאשר האמירה נסמכת על צפיה ממושכת בשידורים מגמתיים ומוטים, חסרי כל יושרה עיתונאית, ונעדרי בסיס תחקירני כל שהוא. ואסביר:
כאשר התותחים רועמים, קל מאד להביא תמונות של אלימות במאה שערים נגד צוותי מד"א ומשטרה, להציג לצד זה את נתוני התחלואה בבני ברק, וברגע לייצר, אם במפורש ואם במרומז, משוואה כזו:
חרדים = מאה שערים = אי ציות להוראות = תחלואה גבוהה = 'מוקש מסוכן שיתפוצץ לנו בפרצוף'.
ומה האמת?
אף חלק במשוואה אינו נכון.
1. הציבור החרדי בארץ, מאוגד בשתי מפלגות מרכזיות, יהדות התורה וש"ס.
תושבי מאה שערים מחרימים את שתי המפלגות הללו, ונלחמות בהן בכל דרך. אם נקלע ליצמן או נציג חרדי בולט אחר לשכונה, מכלים בו התושבים את זעמם, לפחות כאילו היה אמבולנס של מד"א...
אורח החיים של תושבי מאה שערים אכן דומה במובנים רבים לזה של יתר הציבור החרדי, וגם שונה ממנו באספקטים מסוימים. אבל להגדיר את השכונה המנותקת הזו (ואת הסניף שלה באחת משכונות בית שמש) כחלק מהקולקטיב החרדי, זו דיבה.
2. מאה שערים = אי ציות להוראות. אפילו זה לא נכון. אילולי הצורך הדחוף של דוברות המשטרה להציג לתקשורת פעילות ולשפר יחסי ציבור בימים טרופים אלו, מזמן היו תושבי מא"ש סגורים ומסוגרים בדירותיהם העלובות. גם שם לא מתים למות.
אבל המשטרה בוחרת לצאת במסע צילום והשלמת הכנסה ברחובות השכונה, ביודעה שניידת משטרה בשכונה היא כח מגנטי, שאין לו אח ורע בשליפת התושבים החוצה. אין ספק שהמלחמה בציונים נמצאת שם במקום ראשון, גם מעל לשמירת חיי אדם וכל היתר, וזה כמובן נושא לדיון נפרד וטיפול בימים רגילים (ספוילר: כלום לא יעזור). אבל העובדה היא, שכמו בפזורה הבדואית ובהרבה כפרים ערביים אחרים בנגב ובגליל, המשטרה תמיד מעדיפה לשמור מרחק מהשכונה, וכניסת ניידת לשכונה כמוה כהצבת מגנומטרים בשערי הר הבית. קל וחומר פריסה של כוחות משטרה עצומים בכל סמטאות השכונה, שהיא בודאי טריגר לפיצוץ בלתי מבוקר.
הלאה - חרף הקשיים הכמעט בלתי נסבלים, בהתחשב באורח החיים החרדי השגרתי ובצפיפות בתוך הבתים, מיישמים מאות אלפי חרדים את ההמלצות ככתבן וכלשונם.
היתה התמהמהות הרסנית של הממשלה בהחמרת ההנחיות לגבי טקסים דתיים, מה שאכן אפשר לחרדים להוסיף ולהתקהל בקבוצות קטנות, דבר שהתברר כטעות טרגית. כך או כך, החרדים לא די שהם מיישמים את ההנחיות, הם ממתינים עד בוש לכוחות משטרה שיבואו סוף סוף לאכוף את הסדר וסגירת מוקדי ההתקהלויות בעריהם, אלא שזו עסוקה למעלה ראש בצילומים במאה שערים ובבית שמש. חבל.
שים לב: כאשר מצלמים רחוב בבני ברק וניכרת תנועת עוברים ושבים, כדאי לעיתונאי הוגן לנסות להשיג תמונה של אותו רחוב בשנה שעברה באותו תאריך, סתם כדי להתרשם. מלבד זאת, מומלץ לבדוק כמה נפשות מתגוררות באותו רחוב, להשוות למספר הנפשות ברחוב מקביל בתל אביב, ואז לרענן בסיס נתונים ולקבל תמונה מדויקת יותר של המצב.
3. אי ציות להוראות = תחלואה גבוהה. התחלואה הגבוהה בריכוזים החרדיים היא תוצר של צפיפות אוכלוסין גבוהה מאד, הן ברמה האורבנית, והן ברמת בית אב. תוסיף לזה את החסר והעיכוב כאמור בהגבלות על אירועי דת. תשקלל, ותקבל השפעה מועטה מאד אם בכלל לאותו אי ציות, שקיים בשוליים בכל מקום - ממש כמו בחתונת המשנה ליועץ המשפטי של המשטרה, אם אינני טועה.

01.04.2020, 00:59

אסיים את הדיאלוג הרגוז ואחתום את תגובותיי בנימה אופטימית:
החרדים בבני ברק ובכלל עומדים לפתור עכשיו את שתי הבעיות הקשות של המדינה, הבריאות והכלכלה, וכך זה יראה:
את הגרעון בתקציב יכסו הקנסות במאה שערים ובית שמש, ואת החולים תרפא הפלזמה הבני ברקית שתוצף בנוגדני IGG.
אני נהנה מהבדיחה של עצמי - עוד תוצאה של סגר ממושך.

אנונימי/ת
01.04.2020, 08:41

מעבר לציות להוראות יש עניין של התחשבות והגיון בסיסי.
כל בר דעת מבין שהתקהלויות גדולות מפיצות את הוירוס. אין כאן שום פעילות יצרנית או חיונית שיש הכרח לעשות אותה.
אם הם ממשיכים בכך יש שתי אפשרויות: או שהם לא חושבים או שהם לא מתחשבים.
במלים יותר פשוטות : או הם חסרי מוח או שהם חסרי לב. ומהכרויות שלי איתם : חלקם כאלה וחלקם כאלה, וחלקם הם שילוב

01.04.2020, 12:26

אני מסכים אתך במאה אחוז. או שהם לא חושבים, או שהם לא מתחשבים. אחרת לא מובן למה החילונים שמחים כל כך על אחוזי התחלואה המטפסים בבני ברק, ותולים סוף סוף את כל הקטסטרופה העולמית ביהדות החרדית.
הגדרת את זה טוב, מחסור חריף במוח ובלב, לא רק בציוד מיגון.

01.04.2020, 12:27

אופס, לא כל החילונים שמחים? את ההכללות כבודו המציא.

אנונימי/ת
01.04.2020, 12:56

הבעיה שאף אחד מהחילונים לא שמח. הם אולי היו שמחים אם לאחוזי התחלואה בבני ברק לא הייתה השפעה עליהם, אבל כיוון שהם יודעים שמה שיקרה שהחרדים ימלאו את בתי החולים הם לא שמחים בכלל.
אם כבר הם כועסים ומודאגים.

01.04.2020, 13:25

חדווה כזו באולפנים אני לא זוכר מאז תוצאות הבחירות לכנסת ה-22, שמחה אמיתית. סוף סוף מצאנו את האויב, איתרנו את הבעיה, ויש במי לחבוט.

01.04.2020, 13:39

מה שמדהים, שאותם 'כועסים ומודאגים' היו ממש לא מכבר שמחים ומרוצים לנוכח טיסות עמוסות מאיטליה וגרמניה שנחתו בישראל, והיו מודאגים מאד דווקא מההחלטות המחמירות של ליצמן, אותן הגדירו 'פוליטיות'.

אנונימי/ת
01.04.2020, 14:18

https://doctorsonly.co.il/2020/04/189501/

ואידך זיל גמור

01.04.2020, 03:06

מזמן של מגפה אנחנו צריכים להתחזק להתאחד.... לא להאשים אף אחד. זה לא יעזור. כל אחד שיעשה מה שהוא יכול .
דברו בצורה מכובדת אחד עם השני.
ושה ישמור על כולנו ועל ההורים וסבים שלנו

אנונימי/ת
01.04.2020, 05:11

'טקסי הגעלת כלים 'ממש בסיגנון עלילות דם ו'הרעלת בארות'