קורונה בישראל

רכש ענק של ציוד רפואי, תרופות וערכות בדיקה לקורונה בדרך לישראל

תרופות, מטושים, ערכות בדיקה וגם מכונות הנשמה נרכשו ויובאו לארץ במבצעים של "יד שרה", משרד הבריאות, המוסד, חברות פארמה ו"אל-על"

ציוד רפואי לבתיה"ח. צילום ארכיון: תומר נויברג/ פלאש 90

באחד ממבצעי הרכש האזרחי הגדולים והמורכבים ביותר שידעה ישראל מעולם, שבו השתתפו בנוסף לגורמי הממסד גם חברות וגופים אחרים, אמורים להגיע לארץ בימים הקרובים תרופות, מטושים, ערכות בדיקה וגם מכונות הנשמה, כך דיווח בסוף השבוע ערוץ 12.

לפי דיווח זה, בימים הקרובים צפוי להגיע לישראל משלוח ענק של השלמת ציוד רפואי עבור ארגון "יד שרה" הכולל בין היתר: 5,000 מחוללי חמצן, 1,000 בלוני חמצן ושעונים, 220 מכונות הנשמה ו-7,200 מיטות אשפוז. הארגון מסר כי הוא מגייס עתה עשרה מיליון שקל במימון המונים להטסת הציוד בדחיפות לארץ.

חברת AID GENOMICS שלחה לישראל 200 אלף בדיקות RNA-COVID 19 לזיהוי נגיף הקורונה של התאגיד הסיני BGI. החברה הסינית היתה מהראשונות בעולם שפיתחה בדיקה זאת ונעשה בה שימוש במוקד ההתפרצות הראשון בעיר ווהאן. ערכות הבדיקה שיגיעו לארץ יועברו למשרד הבריאות לשם הפצה בין בתי החולים והמעבדות.

כמו כן נמסר כי צפוי לנחות בישראל משלוח של כ-900 אלף טבליות קלטרה (Kaltera), תרופה שהוכיחה עצמה בסין כאפקטיבית בשילוב תרופות נוספות לטיפול בחולי קורונה במצב בינוני וקשה.

במבצע הבאת התרופות שותפו משרד הבריאות, חברת שראל, חברת התרופות קי. אס. קים אינטרנשיונל וחברת אל-על. התכשיר מבוסס על שני חומרים פעילים - לופינביר וריטונביר. התרופות יינתנו בשילוב עם נוספות.

אמש (שבת) דווח שנעשתה גם פנייה לגרמניה כדי לרכוש ממנה מכונות הנשמה. "ידיעות אחרונות" מסר כי לעניין זה קיים ראש הממשלה שיחה עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מכונות הנשמה,  ציוד רפואי,  המוסד,  משר הבריאות,  "אל-על",  מגיפה,  קורונה,  קורונה בישראל
תגובות
29.03.2020, 11:27

אני מציע לרסן את כל מיני המומחים למינהם אשר ממעיטים כחשיבות ההתפרצות הקורונה. בהביטם אל המספרים הקטנים .כאן אנחנו רואים את האבולוציה בשיא פרחתה ממש לנגד עינינו. החלשים ברובם נדבקים ומצבם לא זוהר .מערכת הבריאות הולכת נגד הסחיפה האבולוציונית ומנסה להציל את האוכלוסיה החלשה .מכאן
חשיבותו של ההסגר.מי היה רוצה לראות את האוכלוסיות המבוגרות סובלות.
דו חסון זכרון

אנונימי/ת
30.03.2020, 08:57

שמחתי לקרוא שהתרופות מגיעות ליעדן ומקווה שימשיכו להגיע.אלינו. בהתאם לדרישה. ... ....תודה רבה לעוסקים במלאכה... הדרושה......... ... פרופ יהודית שובל