קורונה בישראל

ועדת הכנסת לנושא הקורונה: יותר מ-900 רופאים בישראל נמצאים בבידוד

מנתונים שנמסרו לוועדת הקורונה עולה: 3,600 עובדי מערכת הבריאות בבידוד | עד אמצע השבוע בוצעו בישראל יותר מ-32 אלף בדיקות קורונה - מתוכן כאלפיים חיוביות | רק 1,437 מכונות הנשמה פנויות

חולי קורונה מונשמים בבית חולים. צילום אילוסטרציה

דו"ח שהוכן על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת והועבר הבוקר (ה') לוועדה המיוחדת של הכנסת לעניין הקורונה, בראשות ח"כ עפר שלח (כחול לבן), ציין שיש עתה בישראל רק 1,437 מכונות הנשמה פנויות. בסך הכל עומדות לרשות מערכת הבריאות בישראל 2,173 מכשירי הנשמה, מתוכם 708 כבר נמצאים עתה בשימוש ו-28 אינם תקינים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר הבוקר בוועדה כי הוזמנו עוד 70 מכונות ממערכת הרפואה הפרטית ו-900-800 מצה"ל. אמורות להיות 2,864 מכונות פנויות. עדיין לא הובהר מהיכן יגיעו.

עוד נמסר בוועדה הבוקר כי נכון ל-20 בינואר השנה, כשהחלה ההתפרצות בישראל, היו בארץ 758 מיטות טיפול נמרץ. עד שלשום (ג') בוצעו כבר 32,346 בדיקות קורונה, מתוכן כ-2,000 התגלו חיוביות. נכון לאתמול (ד'), 3,600 עובדי מערכת הבריאות בבידוד, מתוכם 926 רופאים, 1,192 אחיות ו-1,482 אנשי צוות אחרים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  ועדת הקורונה,  מכונות הנשמה,  צוות רפואי,  בידוד,  חדשות,  קורונה,  מגיפה
תגובות

שלום לכולם,
אני מבקש להעלות מחשבה וגישה אחרת לגבי בידוד צוותי רפואה נגועים שאינם סימפטומטיים.
אין סיבה לבודד אותם יש לשלב אותם בעבודה ביחידות הקורונה הסגורות, שכן, כל זמן שהם לא בעלי סימפטומים, הם יכולים לתפקד להפליא, לא יזדקקו לאמצעי מיגון בעת עבודתם ביחידות הקורונה (הרבה יותר נוח ויעיל בזמן העבודה) ויאפשרו לשחרר צוותים שאינם נגועים לעבודה שגרתית במוסדות. לאחר כל משמרת של 24 שעות המוסד יסיע אותם לביתם למנוחה של 24 שעות בתנאי בידוד והגנה כדי שלא ידביקו את מי
שפחתם.
כאשר חס ושלום יפתחו סימפטומים יאושפזו בכל מקרה ביחידות הקורונה או בבידוד בבתיהם.
יש לחשוב מחוץ לקופסא עם ראיה עתידית של מחסור בצוותים.
בברכה,
ראובן

אנונימי/ת
27.03.2020, 16:25

Repeated exposure to high levels of innoculum of viruses may be the reason why there is a high rate of mortality in relatively young doctors and nurses

אנונימי/ת
28.03.2020, 21:10

הכתבה מדברת על צוותי רפואה בבידוד, ולא צוותי רפואה נגועים.
אנשים בבידוד הם לאו דווקא נגועים, אלא רק חשודים, ובטח שאתה לא רוצה לתת להם לעבוד ללא מיגון כדי להפוך אותם לחולים.
כמות הרופאים שחיוביים היא קטנה יותר.
מעבר לכך:
-מטרת הבידוד היא לא רק להגן על החולים שהם מטפלים בהם אלא על כל הסביבה. ברגע שאתה שולח אנשים לעבודה אתה חושף אותם סביבתית גם לאנשים אחרים. גם אם תנסה להשקיע מאמצים בהסעות וכו', בסופו של דבר את שובר את הבידוד.
- לאו דווקא כל מי שנגוע או בבידוד הוא רופא פנימאי. חולי קורונה שכבר מאושפזים, ולא נשלחים לבית מלון או אשפוז ביתי, הם חולים שרצוי שרופאים שיש להם הכשרה מתאימה יטפלו בהם. אתה לא רוצה שרופא עור או פסיכיאטר יטפל בחולה קורונה שכל רגע עלול להוריד סטורציה ולקבל טובוס.

29.03.2020, 08:50

מדוע 3600 אנשי מערכת הבריאות בבידוד? מדוע לא לבדוק אותם ולהחזיר אותם לעבודה (ולחיק משפחתם) אם הם שליליים? אם תוצאות הבדיקה בספק, אפשר לחזור עליהן אחרי 72 שעות.
לא חבל להשבית אותם לשבועיים? והאם אינם מפתחים סימני מחלה אחרי שבועיים, זה אומר שאינם נשאים או מדבקים?
מתי תיפסק האיולת הזו?
לדעתי אנשי צוות בריאות צריכים להיבדק באופן קבוע אחת לשבוע או מספר ימים!!