קורונה בישראל

מיום ראשון יופעלו מרפאות זקיף של קופות החולים לעריכת בדיקות הקורונה

ההפניה לבדיקות תהיה למי שאינם בבידוד אך מציגים את תסמיני המחלה ועלולים להיות חשודים לנגיף | הרופאים במרפאות הממוגנות יורשו ליטול דגימה לאחר אישור משרד הבריאות

בדיקת מטוש, PCR. אילוסטרציה

משרד הבריאות הנחה את רופאי קופות החולים להתחיל לבצע מיום א' הקרוב בדיקות לנגיף קורונה גם למי שלא נחשף לחולה מאומת. לשם כך יופעלו מרפאות זקיף ייחודיות. ההפניה לבדיקות אלו תהיה למי שאינם בבידוד אך מציגים תסמינים שעלולים להיות חשודים לנגיף .

על פי ההנחיות, הוקמו "מרפאות זקיף" שבהן ייבדקו כל מי שיתלונן על חום ועל תסמינים נשימתיים - כאבי גרון, קוצר נשימה או שיעול. המרפאות ממוגנות. מטרתן שלא לחשוף מטופלים אחרים לנגיף. ההפניה למרפאות תיעשה עצמאית או בהפניית רופא בקופה או במסגרת שירותי אונליין.

הרופאים באותן מרפאות יורשו ליטול דגימה לאחר אישור משרד הבריאות. הדגימות אמורות לסייע באיתור אלפי חולי קורונה נוספים שעלולים להדביק את סביבתם וצריכים להימצא בבידוד ועד כה לא נשמעו להוראה זאת.

הדגימות שיילקחו במרפאות הזקיף יישלחו לפיענוח ולצורך מדגם ארצי שגם יבהיר היכן מצויים צבירי התפרצות  ברמה מקומית. שימוש במרפאות זקיף בדיוק למטרה כזאת נעשה מדי עונת שפעת ומספק מידע גם לגבי שיעורי דלקות הריאה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  קופות החולים,  מגיפה,  בידוד,  קורונה,  בדיקת קורונה
תגובות