קורונה בישראל

בלעדי לדוקטורס אונלי: כמעט מחצית מהרופאים חושבים כי מדיניות הממשלה בטיפול בקורונה שגויה

האם להטיל סגר? האם הבידוד מוצדק? 762 רופאים לקחו חלק בסקר שבדק מהי עמדתם לגבי צעדי הממשלה בניהול המשבר. התוצאות לפניכם

שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: פלאש 90

כמחצית מהרופאים (47%) סבורים כי מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות במשבר הקורונה אינה נכונה - כך עולה מתוצאות סקר מיוחד שנערך על ידי medic insight בקרב רופאי ישראל לבקשת מערכת "דוקטורס אונלי" ועסק בנושא ההתמודדות הלאומית במשבר הקורונה.

בסקר שנערך אינטרנטית ביום ב' השבוע נשאלו הרופאים - האם מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות בהתמודדות עם נגיף הקורונה נכונה לדעתך. הרופאים שסימנו כי אינה נכונה, נשאלו שאלת המשך - איזו מדיניות אחרת עדיפה לדעתם. כמו כן, נאספו נתונים נוספים אודות התמחות וגיל העונים.

על הסקר השיבו 762 רופאים מהתמחויות שונות. רוב הרופאים (53%, 407 מבין העונים) צידדו במדיניות הממשלה ואילו 355 ענו כי הם חושבים כי המדיניות אינה נכונה.

עוד עולה מהסקר, שנערך אינטרנטית ביום ב' השבוע, כי 57% (207 רופאים) מבין אלה שחושבים כי מדיניות הממשלה אינה נכונה סבורים כי יש להנהיג מדיניות של הקלה בבידוד לצד התמקדות באוכלוסיות בסיכון ובעלי מחלות רקע (27% מכלל הרופאים שענו על הסקר). לעומתם, השאר (150 רופאים, 19% מהמשיבים בסקר) חושבים כי יש דווקא להחמיר במדיניות הבידוד ולהטיל סגר מלא.

עוד נתון מעניין שעולה מהסקר - 17 מבין המשיבים על הסקר הם מומחים בבריאות הציבור. מתוכם תשעה אינם מסכימים עם מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות, כאשר שישה מהם חושבים כי יש להקל את המדיניות ולהתמקד באוכלוסיות שבסיכון ושלושה מהם סבורים כי יש להטיל סגר מלא.

על הסקר ענו גם שישה מומחים במחלות זיהומיות, מביניהם לא פחות מחמישה אינם מסכימים עם מדיניות הממשלה, ואילו ארבעה מהם חושבים כי יש להקל במדיניות הבידוד.

מבחינת התפלגות הגילאים, 289 רופאים מעל גיל 60 ענו לסקר, מתוכם 163 הסכימו עם מדיניות הממשלה ורק 126 לא הסכימו עם מדיניות הממשלה (43%), ומתוך הללו, הרוב (64%) חושב כי יש לנקוט בהקלה על הבידוד ולהתמקד באוכלוסיות שבסיכון.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  קורונה בישראל,  סגר,  בידוד,  סקר רופאים,  מגיפה
תגובות
 
אנונימי/ת
18.03.2020, 09:52

יש צדק רב בדברים, אם כלל האוכלוסייה המוגדרת בסיכון תוכנס לבידוד, לא תהיה כל בעיה להכיל את ההתפרצות.

18.03.2020, 10:04

אנשים לא מבינים את משמעות ההסגר.צריך להסביר להם שמי שישמיד את הוירוס זה אתם.
זאת מערכת החיסון שלכם היא תגבר על הוירוס.ולכן חשוב שלא תדביקו אחרים
שמערכת החיסון שלהם אולי חלשה.ולכן ההסגר הוא טוב.
דר חסון זכרון

אני לא נשאלתי. בעד סגר מוחלט כמו בסין. רק כך אפשר להפסיק את ההתפשטות של המחלה הקשה. אין פשרות בדברים כאלה. אנרכיה במיקרה הזה לא תנצח , זה לא בחירות, זה חיי בני אדם. מבינים ההבדל?

אנונימי/ת
20.03.2020, 11:15

למה מחלה קשה? תסתכלי על המספרים! מדובר כנראה על אלפי נבדקים. מתוכם מעטים פיתחו תסמינים, ורק להם עדו את הבדיקה. כמה מאות נמצאו חיוביים, מתוכם הרוב המכריע חולים קל מאוד. מעטים סובלים מתסמינים קשים וממש בודדים במצב ״קשה״. ועדיין אף אחד לא נפטר.

אנונימי/ת
18.03.2020, 12:19

באותה מידה אפשר היה לנסח כותרת שונה לחלוטין, ונכונה לפחות באותה מידה: 'בלעדי לדוקטורס אונלי: רוב הרופאים חושבים כי מדיניות הממשלה בטיפול בקורונה נכונה'.

אנונימי/ת
18.03.2020, 19:06

חזק!!!!!!!!!!

18.03.2020, 19:31

ממש ככה.

18.03.2020, 19:38

לגמרי. וזה יותר מבאותה המידה כי זה הרוב!!

אנונימי/ת
18.03.2020, 19:41

מסכים. הכותרת המוטה מראה על נטיה פוליטית . חבל שכל הזמן מאכילים אותנו בכמה המדיניות לא טובה- לא קנינו

18.03.2020, 19:58

נכון מאוד.
נראה שכותבי הכתבה בעלי מגמה מובהקת ומוטה.
למי הופצו השאלונים, גם אני לא קיבלתי...

כלל ראשון באפידמיולוגיה

Don't wait to count the bodies
כדי להוכיח שהיינו צריכים זהירות יתירה.

אנונימי/ת
18.03.2020, 21:48

👍 נכון מאוד. חצי הסכימו עם הממשלה.
כרבע לערך בקשו להקל
כרבע לערך בקשו להחמיר
הכותרת צריכה להיות מרבית הרופאים תומכים במדיניות הממשלה!!!

18.03.2020, 22:39

צודקת לחלוטין! לא חזקים כאן בסטטיסטיקה והניסוח מטעה.

19.03.2020, 11:43

קשה להסכים או לא להסכים עם אנונימיים.
אבל יש דברים שכוחם ניכר למרות שאי אפשר להביאם בשם אומרם.
-
-

מצטרף לשרשרת התגובות פה ; מסכים איתך ואתכם

18.03.2020, 19:11

Never underestimate the ignorance of the public -Scott Adams (author of )Dilbert Cartoons

אנונימי/ת
18.03.2020, 19:12

מדיניות בידוד האוכלוסיות שבסיכון בלבד נחלה כשלון חרוץ באנגליה.
סגר מלא הוא אכן התשובה המתבקשת. קיצוני, חד משמעי והדבר היחיד שיפתור את הבעיה

18.03.2020, 19:40

אין עדיין מסקנות, איך קבעת כשלון חרוץ ? נכון, שהגישה מעוררת מחלוקות פנים, אולם לא ניתן לדעת בשלב זה אם זה נכון או לאו. מה שבטוח שמתרחש כאן ניסוי מרתק.

אנונימי/ת
18.03.2020, 21:25

בינתיים כל יום מתים שם בעשרות ומתווספים מאות חולים.

18.03.2020, 19:16

It is clear that no one really knows what to do. Previous experience plus data from other countries is only helpful to a limited extent. There are different cultural barriers such as No one will tell an Israeli person what to do. LAMA MI ATA BIHLAL :-( We are not happy following orders and instructions.
Finally, how about an opposite and moresupportive/positive Koteret: More than 50% of physicians support the Gov't Approach.

הרוב חושבים שמדיניות הממשלה נכונה.
מדוע להציג כותרת מסולפת ומעוותת?
האם רק כדי להציג את הממשלה באור שלילי ?

18.03.2020, 19:32

כן.
בדיוק זו היתה מטרת הכותרת.....
בושה.

אנונימי/ת
19.03.2020, 12:17

כי זאת הכותרת המעניינת...!
מה מעניין בזה שחצי מהקולגותת מסכימים עם המדיניות?
מי נתן לך רישיון?

18.03.2020, 19:19

התכוונתם לומר שהרוב תומך.

18.03.2020, 19:29

בקיצור.
רוב הרופאים הותיקים (מעל 60 - כמוני) חושבים שהמדיניות נכונה.
ורוב הרופאים - מעל מחציתם, כלומר 53% חושבים שהמדיניות נכונה.
תלוי איך מפמם ים את הכותרת ומה האג'נדה מאחוריה.....
אני מעדיפה משנה זהירות ותמותה נמוכה וחושבת שהצעדים ברמת העיקרון וההדרגתיות נכונים.

18.03.2020, 19:30

איך מפמפמים.....

18.03.2020, 19:48

כותרת חלופית: 73% מהרופאים מצדדים במדיניות הבידוד שנקטה הממשלה, מתוכם 27% תומכים בסגר מלא.

18.03.2020, 19:59

צודקת לחלוטין!

אנונימי/ת
18.03.2020, 21:49

👍

18.03.2020, 19:53

אם בוחנים את הפרוגנוזה של אפידמיות מהעבר, ברמת האוכלוסייה, הצמיחה המעריכית בנגיעות נבלמת לאחר שמסה קריטית מגיעה לשיעור של 60%-80%, אלא אם יש טיפול יעיל או חיסון, מה שבמצבנו הנוכחי לא צפוי לקרות בשנתיים הקרובות אם בכלל, האטת קצב ההדבקה על ידי מידור מגע בין אנשים, רק יגרום להארכת משך המגפה, יאפשר לפתוגן לפתח מוטציות שעלולות לגרום להגברת הוירולנטיות ולמעשה לגרום רק להחמרה של הנזק הפוטנציאלי מהקוביד 19...לדעתי צריך לצמצם את ההגבלות ולהתמקד בעיקר באוכלוסייה שבסיכון, שאר האוכלוסייה תידבק, תתחסן והמגפה תתפוגג, כמו מגפות אחרות מההיסטוריה, אין דרך אחרת לצערי.

אנונימי/ת
18.03.2020, 20:14

אנשי משרד הבריאות בוודאי עובדים קשה ומיקצועית סביב השעון ולהוציא כותרת שלילית שמעוותת את המציאות איננה אתית ולא מכבדת את הכותב בריאות טובה

אנונימי/ת
19.03.2020, 06:23

כל מה שאתה אומר ידוע לכולם אבל לא עולה בקנה אחת עם מה שהתרחש בעבר הלא רחוק לגבי וירוסים נוספים מאותה משפחה SARS ו MERS.
כנראה שהמציאות מורכבת יותר ממה שאנו חושבים.

אנונימי/ת
18.03.2020, 20:11

אתם קצת מפספסים.
זה לא בחירות והרכבת קואליציה.
לא משנה איך מעמידים ואיזה כותרת בוחרים. הדגש הוא על אחוז לא מבוטל של רופאים, ביניהם לא מעט זיהומולוגיים, שדעתם שונה משמעותית מזו של משרד הבריאות.
וגם אם קשה לדעת מי צודק, ואיך תסתיים הסיטואציה, זה עדיין מטריד.
טיפה התבוננות עצמית לא תזיק.

18.03.2020, 20:51

המטרה היא להאיט את קצב התחלואה או לשטח את העקומה כפי שהמומחים חוזרים ואומרים. ביממה האחרונה מדובר על 100 מאובחנים חדשים ומדובר בהחלמה מאד איטית כך שיש רק מצטרפים ואין כמעט מחלימים. בתי החולים יתמלאו במהירות ולא ניתן יהיה לקלוט חדשים ואז תתגלה הקטסטרופה של חוסר המוכנות, חסר הציוד והפשלה של כל השנים האחרונות. אין כרגע ברירה אלא להחמיר בהנחיות הבידוד כדי לאפשר ליותר חולים להבריא , להשתחרר ולפנות את מקומם לאחרים.

אנונימי/ת
18.03.2020, 23:15

כן.. כן.. את הדיקלומים האלה כולנו יודעים.
מה שלא יודעים זה כמה אנשים יסבלו מתחלואה גופנית ונפשית בזמן שמאות אלפים קורסים תעסוקתית, שגרת החיים משתבשת, ועוד ועוד.
את זה חכמי משה"ב וההוא עם הכובע המוזר על הראש לא ממש הכניסו לסימוציות שלהם.

אנונימי/ת
19.03.2020, 12:18

מדויק. אין פה קשר לפוליטיקה...אך ורק למעט צניעות והתבוננות.
תכונות שלצערי נעלמו מהנוף של חבריי למקצוע

אנונימי/ת
19.03.2020, 18:29

אכן, העגמומיות של אנשי משרד הבריאות, והעובדה שאינם מציבים חזון שאפתני ומאתגר כמו 'למגר את המחלה', אלא רק מן תקוה מסכנה 'לשטח את העקומה', ממש לא מעודדת אנשים לפעול, לא מזיזה מערכות ורק מפילה דכאון משתק על ציבור האזרחים. שיקומו מהעפר והאפרוריות, ויצעקו: היעד שלנו הוא אפס חולים!
אתם יודעים למה הם לא עושים את זה? כי הם פוחדים מכשלון. רועדים ממנו. ולכן הם לא מסוגלים ולא מוכנים להציב שום יעד שהם לא משוכנעים מאה אחוז שהוא בהישג יד.
חבל מאד.

19.03.2020, 19:19

זה מה שאני גם טוען. לlong term run ההתנהלות הזו תביא יותר קורבנות, נכות גופנית ופיזית. אחרי המשבר המשאבים יהיו דלים עוד יותר כדי להשקיע ברפואה מונעת או איזון מחלות כרוניות.

21.03.2020, 05:40

לכותב אודות ה "עגמומיות של .. "
אחד מסודות המקצוע הוא שברפואה אין "אפס" ואין "מאה אחוז"
לפנינו מגיפה שמדברת שפה שרובנו לא שמענו , ורוב העולם לא שמע מאה שנה
אנחנו בהאזנה וכוננות עכשיו

אנונימי/ת
18.03.2020, 23:11

מאמר מצויין וצלול, חשוב שקולך ישמע. תודה

19.03.2020, 00:45

עדיפות למציאת דרך לבדיקות אבחון עצמיות בקרוב שתאפשר להפריד חולים לבידוד וטיפול מטרים שיוכלו לעבוד.
בשלב זה חשוב סגר של אוכלוסיות בסיכון.

19.03.2020, 00:48

למרות שהגבתי להלן הערה :
מציאת בדיקת אבחון עצמית כמו בדיקת הריון היא בחשיבות עליונה להתגבר על המגפה.עובדים עלסה כך שבקרוב יהיו בשימוש .

אנונימי/ת
19.03.2020, 04:11

רק ימים יגידו מי צודק לא ניתן לתת דיעה בתהליך מתגלגל בהעדר נסיון קודם בתהליך דומה

אנונימי/ת
19.03.2020, 09:15

חברי המלומדים, אתם מפתיעים שוב ושוב בבורותכם.
מה לא ברור, הניוז זה שמחצית מהרופאים לא חושבים שזאת הדרך הנכונה. זה הניוז! זה שמחצית מסכימים זה לא מעניין.
בבחינת - כלב נשך אדם - זה לא חדשות.
אדם נשך כלב - אלה חדשות.
טלו קורה!

19.03.2020, 09:39

בקיצור, הסקר לא מצביע על כלום 1- אפילו לא מחצית מהרופאים (רק 47%) מעבר לזה בתוך הקבוצה הזו חלק מחמיר חלק מקל כלומר מה שנעשה זה אולי שביל הזהב

19.03.2020, 09:58

גם אני סבור שיש לבודד את האוכלוסיה שבסיכון בלבד. כלומר: צעירים עם מחלות כרוניות ומבוגרים מעל גיל 65.

אנונימי/ת
19.03.2020, 10:34

אף אחד לא מנהל את הדיון האמיתי: האם אנחנו כחברה מוכנים לשלם את מחיר ההתרסקות הכלכלית כדי להציל חיים של כמה עשרות בני אדם. זאת השאלה האמיתית ואין בה שום דיון. בהנחה שאנחנו "משטיחים" את העקומה כפי שכולם נהנים לצטט, עדיין עשרות אלפים יחלו, חלק מזערי ימות. עם לא נעשה כלום/נבודד את קבוצת הסיכון, אותו מספר אנשים יחלו בתקופה הרבה יותר קצרה, יווצרו עומסים נוראיים וחלק קטן עלולים אף למות עקב מחסור בציוד הנשמה. האם בשביל ה"דלתא" המזערי הזה צריך לרסק את פרנסתם של מאות אלפים ולהכניס את המדינה לסחרור כלכלי? שאלה לא פופולרית בכלל אבל מישהו צריך לחשוב על זה

23.03.2020, 16:38

2-5 אחוז ימותו מקורונה זה מעל מאה אלף ישראלים שימותו .
במלחמות אנחנו משלמים הרבה יותר כסף כדי להציל הרבה פחות מזה.

הענין הוא לא המדיניות אלא המחסור בציוד מגן וערכות בדיקה.הענין היא החטא הקדמון ההזנחה הכמעט פושעת של מערכת הבריאות לפניי הארוע הנוכחי של הקורונה,הזנחה של שנים שמהווה זלזול בכול האזרחים ובפרט בעובדיי מערכת הבריאות

אנונימי/ת
19.03.2020, 20:17

כותרת מוטה מתוך פוזיציה
מסקנות הסקר : רוב הרופאים תומכים תומכים במדיניות הממשלה.
גם לפה מכניסים פוליטיקה .
חבל...!!!
ומרגיז!!!!!!!!!!!!

אנונימי/ת
23.03.2020, 16:35

כל הרופאים מצביאי ימין חושבים שהממשלה צודקת.
כל הרופאים מצביעי שמאל חושבים שלא צודקת
כך זה בכל דבר ועניין ולכן לסקר הזה אין שום משמעות.