קורונה בישראל

כ-2,200 צעירים חגגו בפורים ונשלחו לבידוד בגלל חולה אחד

החולה השתתף במסיבת פורים המונית במרכז הבינתחומי בהרצליה ובילה גם במועדון לילה מקומי | מספר החולים בישראל עלה ל-250 – ארבעה במצב קשה

הסטודנטים חגגו את פורים ונשלחו לבידוד. צילום: אילוסטרציה: הדס פרוש/ פלאש 90

בתוך יום עלה בעוד 37 מספר חולי קורונה בישראל ועתה (נכון ליום ב', 09:00) הוא עומד על 250 חולים, מהם ארבעה במצב קשה-חמור, 246 חולים פעילים וארבעה כבר החלימו ואינם מאושפזים.

לפי הערכות שמשתנות כמעט מדי יום, יש בישראל כנראה בין 2,500 ל-3,000 אנשים שלא אובחנו עדיין משום שלא עברו את הבדיקות הנדרשות.

עוד כ-4,000 ישראלים נכנסו אתמול לבידוד בעקבות חשיפות לנגיף. בין אלה, כ-1,500 משתתפי מסיבת פורים גדולה שהתקיימה במרכז הבינתחומי בהרצליה לאחר שהתברר שאחד מהמשתתפים שנדבק בקורונה, אך באותה עת לא הופיעו אצלו תסמינים אופייניים, בילה יום קודם לכן גם במועדון לילה מקומי עם עוד 700 איש ובעקבות חקירה אפידמיולוגית נשלחו גם הם לבידוד.

מקרה בעייתי נוסף: 170 דיירי דיור-מוגן בירושלים נחשפו לנגיף לאחר שאחד הדיירים נדבק בקורונה. שלוש עובדות נבדקו ונקבע שהן חולות. מקרה אחר: עובדת סוציאלית, שמתוקף תפקידה עובדת בכמה מוסדות לקשישים, נדבקה גם היא ויש חשש שכמה דיירים נוספים, לפחות בשני בתי אבות, נחשפו לנגיף ויהיה צורך לבודדם.

אמש נשמע מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, פסימי כשאמר (לערוץ 12) כי "משרד הבריאות מכירים בכך שלא מעט אנשים עלולים למות בישראל כתוצאה מהמגיפה. אנחנו מבינים את המכה הקשה שאנחנו מנחיתים על הציבור, אבל זה לצורכי הגנה".

משרד הבריאות דורש שוב להטיל סגר מלא ולהפעיל מתכונת פעילות מלאה של משק בשעת חירום, אלא שבכירים במשרד האוצר המשתתפים בדיונים היומיומיים הללו עדיין מתנגדים לכך מנימוקים כלכליים ואחרים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בידוד,  חולי קורונה,  מגיפה,  סגר מלא,  משרד הבריאות,  19-COVID
תגובות