קורונה בישראל

מנהלת מחלקה ב"איכילוב" ובכירה במעבדת הנגיפים ב"שיבא" נדבקו בקורונה

הצוות הרפואי, חולים שבאו במגע עם הרופאה ב"איכילוב" ו-18 עובדי המעבדה הראשית נשלחו לבידוד | בבתי החולים ובמרפאות הקופות ניכר מחסור במסיכות פנים תקניות N95

המעבדה הארצית לזיהוי נגיפים ב"שיבא". צילום משרד הבריאות

מנהלת מחלקה במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב וסגנית מנהל המעבדה הראשית של משרד הבריאות ב"שיבא" נדבקו בנגיף קורונה. שתיהן נשלחו לבידוד - כך דווח אמש (א'). לפי נתוני משרד הבריאות, נכון ליום אתמול, 18 רופאים ואנשי צוות רפואי נדבקו עד כה ומעל 2,500 מעובדי מערכת הבריאות בכלל נשלחו לבידוד ביתי. זאת, מאחר שקיים חשש לגביהם שנחשפו בצורה זו או אחרת לנגיף או שהו במחיצת אדם שהיה נשא של הנגיף.

תוצאות הבדיקה שעברה הרופאה מ"איכילוב" מחייבות בידוד של חולים שהיו עימה במגע. בית החולים מסר כי הם יועברו למחלקה פנימית אחרת. גם הצוות הרפואי שעבד לצד אותה רופאה ועלה חשד שנחשף לנגיף – נשלח לבידוד. המחלקה נסגרה ותעבור חיטוי מסיבי. החולים שנחשדו כי נדבקו אושפזו באותה מחלקה בחדר עם לחץ אויר שלילי.

בדיווח על המקרה ב"ידיעות אחרונות" נמסר כי בעלה של מנהלת המחלקה חש ברע וייתכן שהיא נדבקה ממנו. לפי מקורות אחרים, חולה שהוכח כי נדבק בנגיף היה מאושפז כמה ימים במחלקה סמוכה אולם ללא אמצעי הגנה מספיקים. באותה מחלקה היו מאושפזים קשישים.

מ"איכילוב" נמסר כי קיימת אפשרות שהרופאה נדבקה מקרוב משפחה ולא מחולה מאושפז ומטופל באותה מחלקה. "מנהלת המחלקה בבית החולים סבלה מתסמינים מינימליים", מסר דובר "איכילוב". "מיד עם העלייה בחום - נכנסה לבידוד ונבדקה. תוצאות הבדיקה אימתו שהיא חיובית לקורונה".

עוד ציינו ב"איכילוב" כי "בהמשך לחקירה האפידמיולוגית שנעשתה לכל המטופלים באותה מחלקה, הם עברו בדיקה ואותרו מטופלים שנחשפו לנגיף. הם עברו ליחידה אחרת וישהו בבידוד במשך שבועיים. אנשי הצוות שהיו במגע עם הרופאה נמצאים בבידוד מרגע קבלת התשובה".

בעקבות הגילוי כי סגנית מנהל המעבדה הראשית של משרד הבריאות נדבקה בנגיף, 18 עובדים במעבדה זאת יוכנסו לבידוד. הצוות הזה עובד במשמרות של שישה עובדים (ללא משמרות לילה). משרד הבריאות אישר את הפרטים: "אחת החולות ממרכז הארץ היא עובדת המעבדה המרכזית לנגיפים. מצבה קל והיא נמצאת בבידוד".

בתוך כך נודע אתמול כי מנהל המיון ב"איכילוב", פרופ' פני הלפרן, הודיע על פרישתו מהתפקיד. בשבוע שעבר מתח הצוות במחלקתו ביקורת קשה שהופנתה גם כלפי הנהלת בית החולים אבל בעיקר כלפי משרד הבריאות על היעדר מיגון יעיל לצוות. זאת לאחר המקרה שזכה לפרסום נרחב של אדם שהגיע למיון, טופל ללא אמצעי מיגון אישי מספקים לצוות, ומאוחר יותר התברר שנדבק בנגיף והמטפלים באותו חולה נחשפו כך לנגיף.

גם ערוץ 12 וגם "ידיעות אחרונות" דיווחו כי בימים האחרונים מתלוננים אנשי צוות בבתי חולים שונים וגם ממרפאות הקופות על מחסור במסיכות פנים תקניות (N95). בדיווח אחד נמסר כי "אחיות בית החולים מאיר בכפר סבא הביעו חשש שמלאי המסיכות במוסד אוזל ואם לא יימצא עבורן מיגון אישי נאות, הן ייאלצו להיכנס לבידוד ביתי ולא להגיע לעבודה". בדיווח אחר נמסר רופא אף אוזן גרון במרכז שניידר לרפואת ילדים סירב לטפל בילד חולה כיוון שלא היתה עבורו מסיכת N95 ורק לאחר שעובדים באותו מוסד הצליחו להשיג לו מסיכה, הסכים לטפל בילד.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  איכילוב,  מעבדה רפואית,  מגיפה,  צוות רפואי,  מסיכת מיגן,  שיבא,  בידוד,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
16.03.2020, 18:14

מאוד חשוב לדאוג לבטיחות הצוות הרפואי!!
גם רופאים, אחיות ורוקחים יש להם משפחות וילדים קטנים! כל הנשים בסקטור הרפואי במיוחד הרות ומניקות צריכות להישאר בבית ולא להגיע לעבודה. למידה מרחוק זה לא פתרון לכל הבעיות במדינה !!! מי יש לה פעוט ועובדת כרופאה ואין איפה לשם את התינוק מה עליה לעשות ?!?
מנכ״ ל הבריאות , אנחנו מחכים לעזרתך ולהתייחסותך!
חלק מסוים של צוות רפואי יכול לעבוד מרחוק למה לא לאשר להם???

אנונימי/ת
16.03.2020, 18:26

👍🏻 מסכימה

אנונימי/ת
16.03.2020, 18:26

עזבו מסיכות N95, גם מסיכות כירורגיות פשוטות אין. היום באחד הסניפים במכבי חילקו לכל עובד מסיכה כירורגית אחת לכל היום. אלו מסיכות שצריך להחליף כל כמה שעות, אחרת לא יעילות.

אנונימי/ת
16.03.2020, 19:42

מצטרפת לתגובה! מסכות N95 אפילו לא היו בקופות ומסכות כירורגיות רגילות אזלו.רופאים עובדים עם מסכה אחת למשך כל היום ואין מסכות למטופלים עם חום ותסמינים נשימתיים.מערכת בריאות בקהילה תקרוס בגלל חוסר אחריות

אנונימי/ת
16.03.2020, 18:45

בעצם פנחס הלפרין-פרש לגמלאות לפני למעלה משנה, אך משד"ר טרוצקי מנהל המיון שמונה במקומו,לאחר שעבד תקופה עפ פרופ הלפרין וזה הכשירו לתפקיד,התפטר מהסבה שמנתה אחות ראשית למיון ,בניגוד לדעתו, ואיכילוב נשאר ללא מנהל מיון-חזר פרופ הלפרין למלא את תפקיד המנהל.

אנונימי/ת
16.03.2020, 18:47

חושש שהצדק עמו,לצערנו

אנונימי/ת
17.03.2020, 08:12

גם בביה"ח הממשלתי אסף הרופא ובניגוד לכל הנהלים שרק הועצמו קודם - אוסרים להחליף מסכות אפילו לאחר פרוצדורותץ פולשניות.
אבל היה מספיק כסף לסמלים, תגים ושלטים וכמובן מליוני טפסים בשביל האקרדיטציה...

אנונימי/ת
17.03.2020, 09:25

אין מסכות N95! נמאס שמפקירים אותנו. ממש לא מעורר סולידריות. בזיון מערכת הבריאות בשגרה מחמיר מאוד במשבר. בושה למנהלי המחלקות ומנהלי בתי החולים.בושה לקברניטי המערכת. ניהול כושל מדרדר אותנו לתהומות של סיכון עצמנו והמטופלים. מעדיפים כרגיל לגלגל את הכשלים על הרופאים הזוטרים. אם בשגרה זה "תעבדו חולים", "אל תאכלו/תשתו/תדנו/תנוחו", אז עכשיו זה לא להתמגן.