חדשות

הונחה אבן הפינה לבית חולים חדש שיוקם בקריית אתא

בית חולים חדש, שייקרא ע"ש ראש הממשלה המנוח מנחם בגין ויכיל עד 2,000 מיטות אשפוז, ייבנה בקריית אתא

טקס הנחת אבן הפינה למרכז הרפואי בקריית אתא. צילום: משרד הבריאות

בית חולים חדש ובו עד 2,000 מיטות אשפוז ייבנה בקריית אתא. כך הודיע אתמול (ד') שר הבריאות יעקב ליצמן בטקס הנחת אבן הפינה למרכז הרפואי, שבו השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ראש העיר קריית אתא יעקב פרץ וראש מינהל מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון.

ליצמן מסר כי לאחר שהתכנית עברה במועצה הארצית לתכנון ובנייה, החל "שלב מתקדם לבחירת הגורם שיבנה ויפעיל את בית החולים החדש". הוא ייקרא על שם ראש הממשלה המנוח מנחם בגין.

עוד הודיע שר הבריאות כי משרדו מקדם במקביל הקמת חולים חדש נוסף בבאר שבע, ע"ש הנשיא המנוח שמעון פרס וכי התכנית להקמתו עברה להפקדה בוועדה לתכנון ובנייה במחוז דרום.

בהתייחסו לנגיף הקורונה – "מחלה שמשתוללת עתה בכל העולם", אמר ליצמן: "מערכת הבריאות בישראל פועלת למניעת התפשטות הנגיף. מתבצעת הערכת מצב יומיומית והמערכת נערכת בכל דרך אפשרית כדי למנוע התפשטות הקורונה בישראל, תוך נקיטת צעדי זהירות מחמירים, בשיתוף ארגון הבריאות העולמי, יחד עם משרד החוץ והשגרירויות של המדינות השונות שבהן הנגיף פעיל עתה. מערכת הבריאות, בתי החולים, קופות החולים, ערוכים לכל תרחיש ומקווים שנצליח במשימה".

בנושא אחר אמר כי "תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם ו'מדד בלומברג' הציב את מערכת הבריאות של ישראל במקום ה-10 מתוך 169 מדינות בעולם - ועל אף הבעיות הקיימות, ויש בעיות, המערכת פועלת כתקנה, תוך הישגים משמעותיים למען אזרחי ישראל. לא רבים יודעים", אמר ליצמן, "אבל הגעתי כבר לסיכום עם ראש הממשלה ושר האוצר על תקצוב מיוחד למערכת הבריאות הכולל גם תקצוב לשם פתרון בעיות העומסים בפנימיות ובמיונים. אלא שיישום התכניות שעליהן סוכם נמנע משום שלא הוקמה ממשלה ויצאנו שוב ושוב לבחירות".

נושאים קשורים:  קריית אתא,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  בית החולים ע"ש מנחם בגין,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
28.02.2020, 11:50

;יוזמה מבורכת. רק מקווה, שגורל בית חולים זה לא יהיה זהה/ דומה ליוזמת ממשלת השמאל בשנות השבעים, כאשר הונחה אבן פינה ע"י שר הבריאות דאז, ויקטור שם טוב להקמת בית חולים בעכו ובזה הסתיימה היוזמה (או הפך לאבן נגף/ אבן שהתנדף)

אשרי המאמיו !

👍

אנונימי/ת
28.02.2020, 14:18

עבודה בעיניים , זה עקב סבב שלישי של בחירות
שיחזקו את בתי החולים בנהריה, חיפה ובכל הצפון, שיגדילו את השירותים ואת התקנים לצוותים

29.02.2020, 22:07

אני מסכים. צריך לחזק את המרכזים בגליל. למשל, בנהריה אין ניתוחי לב. בפוריה אין נוירוכירורג. בזיו לא זה ולא זה קיימים. מאיפה יבואו התקנים? פתאום יש כסף.

אנונימי/ת
29.02.2020, 12:15

נו, ביבי עמד שם בטכס, אין שום סיכוי שיקרה בעשרים השנים הבאות