נגיף הקורונה

מנכ"ל ה"כללית" משבח את משרד הבריאות על התנהלותו בנושא הקורונה

פרופ' אהוד דודסון: "לא ניתן לסגור באופן הרמטי את גבולות המדינה. אם כולנו נקשיב להוראות המסודרות - מדינת ישראל תצא בשלום מהאירוע הזה"

פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל הכללית. "מקבלי ההחלטות והציבור הרחב נחשפו במלוא העוצמה למשאבים החסרים". צילום: אפרת זיסמן

פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, חלק מחמאות אתמול (ב') בכנס שהתקיים בירושלים, על "הדרך שבה מתנהלת המדינה, בהובלת משרד הבריאות יחד עם קופות החולים ובתי החולים, בכל הנוגע למגיפת הקורונה. בישראל המהלכים שנעשו ונעשים נכונים יותר בהשוואה למה שנעשה במדינות האחרות", אמר פרופ' דודסון.

מנכ"ל "כללית" היה אחד ממשתתפי הכנס שערכה קבוצת התקשורת "בשבע" ובראיון אחד על אחד עם העיתונאי יאיר שרקי, אמר עוד: "לא ניתן לסגור באופן הרמטי את גבולות המדינה למרות שנעשים צעדים רבים כאלה. אנחנו בעולם מאוד מפותח, התחבורה האווירית היא כלי מרכזי וזה כמובן נושא שמאוד מדאיג. השאלה היא כיצד ניתן לבלום את התפשטות הקורונה.

"עוד מדינה ועוד מדינה מנסות לסגור את המגיעים. אף אחד לא נביא ולא יודע לאן זה הולך. עם זאת, אני חושב שהדבר הכי נכון והכי ממלכתי הוא להישמע להוראות משרד הבריאות דרך האתרים ואמצעי התקשורת. לא צריך להיות בהיסטריה או בלחץ. אם כולנו נקשיב להוראות המסודרות - מדינת ישראל תצא בשלום מהאירוע הזה".

בנושא אחר אמר פרופ' דודסון: "אנחנו מדברים על הבחירות בשבוע הבא ולראשונה מאז הרבה שנים מערכת הבריאות היא נושא מרכזי במערכת הבחירות. שואלים אותי: למה לראשונה מאז הרבה שנים יש הרבה פוליטיקאים שרוצים להיות שר הבריאות, ואני אומר שזה נושא שבעבר לא עניין אף אחד. כולנו מבינים שיש בעיות עתה במערכת הזאת. יש בעיית משאבים קשה אבל יש גם פוטנציאל גדול להביא לרפורמה. אני אומר שזו מציאות אמיתית: מערכת הבריאות כיום מורעבת".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  התפשטות מחלה,  פרופ' אהוד דודסון,  שירותי בריאות כללית,  בחירות 2020,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
27.02.2020, 13:07

כאשר מנכ"ל קופ"ח מחזק את מנכ"ל ושר הבריאות אנו האזרחים בצרות צרורות

27.02.2020, 15:07

הטיפול נכון ומקצועי וכולם יודעים את זה. משרד הבריאות היה הראשון בעולם שנקט באמצעי זהירות, והביקורת עליו מגוחכת.
אבל בתקופה של בחירות לך תפרגן לליצמן או לביבי...

אנונימי/ת
27.02.2020, 16:48

הטיפול אכן נכון ומקצועי, אך אם מישהו חושב שליצמן הוא זה שמקבל את ההחלטות המקצועיות בעניין (אותו ליצמן שאפילו לא ידע מה שם הוירוס) , כנראה שהוא לא מחובר למציאות.