נגיף הקורונה

3,000 אנשי צוות רפואי נדבקו בקורונה בסין – ביניהם מקרי מוות

תמונת מצב מגיפת הקורונה בעולם: יותר מ-80 אלף מקרים | 2,701 מתים | ירידה במספר הנדבקים בסין, לצד עלייה במדינות אחרות, ביניהן מקרים בודדים בעומאן, בחריין, אפגניסטן, כוויית ועיראק

בית חולים בסין, התפשטות נגיף הקורונה. צילום: שאטרסטוק

כלל מספר מקרי הקורונה מאז תחילת ההתפרצות שעליהם מגיעים דיווחים שוטפים מ-37 מדינות בעולם, נכון להבוקר (ג') הוא 80,154 כאשר כלל מקרי התמותה מהם עומד על 2,701.

מספר המקרים המוגדרים כ- Currently Infected Patients הוא 49,750 כאשר 81% מתוכם, 40,535 איש, הם מקרים קלים-מתונים. 27,703 החלימו כבר ושוחררו לבתיהם.

בסין, מוקד ההתפרצות, ניכרת מגמת ירידה בדיווחים על מקרים חדשים – רק 503 שהצטרפו הבוקר למניין החולים, אולם 71 מבין המקרים הקשים מתו הלילה.

מבין 77,569 מקרי הקורונה בסין - 3,000 הם של אנשי צוות רפואי, בכלל זה גם כמה מקרי מוות. מקורות במדינה זאת הצביעו על כך שהם נדבקו עקב מחסור במיגון אישי מתאים וגם כתוצאה מעייפותם נוכח הצורך לטפל בשיעור חריג של חולים.

בדרום קוריאה, המוקד השני הגדול ביותר בעולם כרגע, נמנו 893 מקרים, 60 חדשים מהלילה, תשעה מקרי מוות, אחד בלילה האחרון: אישה שלקתה באי ספיקת נשימתית אקוטית לאחר שאושפזה עם דלקת ריאות רק לפני יומיים.

מבין נוסעי ספינת הקרוזים ארבעה מתו עד כה - אחד מהם, בן 80, מת בלילה האחרון. עדיין, 35 מבין 691 שאובחנו כחולים הם במצב קריטי.

באיטליה, שבה נמשכת העלייה בתחלואה, רובה באזורים בצפון איטליה סמוך לערים קרמונה, קומו, מילאנו, ברגמו, מודנה, פיאז'נזה (שלושה מקרים בלבד ברומא), מספר מקרי הקורונה הבוקר הוא 31, 23 במצב קריטי או חמור - רק שניים הם חדשים מהלילה ושבעה מקרי מוות. הרשויות שם עדיין מחפשים את החולה שממנו החלה התפשטות המחלה. כחלק מההתמודדות עם התחלואה, בוטלו בצפון איטליה כל האירועים הציבוריים, כינוסים, אירועי ספורט ומשחקי כדורגל, מבני ציבור נסגרו בכלל זה גם הדואומו במילאנו. סגר, הנאכף על ידי המשטרה, הוטל על 12 עיירות במחוז לומברדיה, שבירתו היא מילאנו.

כדאי לשים לב לסינגפור שבה עד כה מתחילת ההתפרצות נרשמו 90 מקרים, לא היו מקרי מוות, 53 החלימו ושבעה עדיין במצב חמור-קריטי.

באיראן מספר המקרים  עומד על 61 ו-14 מקרי מוות. בארה"ב - 53 מקרים, כאשר 18 מקרים הם מקרב נוסעי ספינת הקרוזים. רק שישה החלימו.

בספרד נרשם מקרה חדש אחד, שלישי עד כה - חולה בטנריף. כל השאר החלימו ושוחררו. לרשימת המדינות שמהן הגיעו דיווחים על תחלואה הצטרפו מקרים בודדים מעומאן, בחריין, אפגניסטן, כוויית ועיראק.

על פי הערכות ה-WHO המבוססות על בדיקת צוות מקצועי מטעמו שהגיע לסין, ניכרת בסין ירידה במספר הנדבקים, לצד עלייה במדינות מחוץ לסין ולכן עדיין עומדת בעינה הגדרת "מצב חירום בינלאומי". שיא ההתפרצות תוחם בין 23 בינואר ל-2 בפברואר ומאז החלה ירידה איטית בתחלואה חדשה.

מומחי ארגון הבריאות מעריכים שהנגיף יתפשט בהדרגה לעוד מקומות ברחבי העולם ועל המדינות יהיה להסיט משאבים מתאימים באופן ממוקד למניעת שרשרת ההידבקויות. כמו כן, יידרשו רשויות הבריאות לחנך את הציבור לשמירת היגיינה באופן הדוק וחמור יותר.

אמש דיווחו סוכנויות החדשות כי עברה לבידוד עם המפונים מסין שרת הבריאות באוקראינה ש"לא היתה מרוצה מהפאניקה בארצה סביב נגיף הקורונה לאחר שאזרחים שהגיעו מסין הועברו לבידוד והיא החליטה לחיות איתם שבועיים באותו מתקן. כשהם נפגשים, היא מצטיידת במסיכה ובחליפת ומגן". המהלך נעשה לאחר שהשרה ראתה שהמסרים שלה על נגיף הקורונה לא נקלטים. כ-100 אנשים נמצאים באוקראינה בבידוד, אך לפחות רשמית לא ידוע עדיין על אף אדם שנדבק בנגיף. הבהלה התחוללה לאחר שמקומיים שמעו על הגעתם לאוקראינה של מפונים מאזור ההתפרצות בסין, אלא שאף אחד מהם לא נדבק בנגיף.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  התפשטות מחלה,  מגיפה,  סין
תגובות