מינויים

מונה מנהל ליחידת צנתורי המוח החדשה במרכז הרפואי פדה-פוריה

בבית החולים פדה-פוריה שליד טבריה נשלמות ההכנות לפתיחת היחידה החדשה לצנתורי מוח שבראשה יעמוד ד"ר ערן מאירוביץ'

ד"ר ערן מאירוביץ', מנהל יחידת צנתורי המוח ב"פדה-פוריה". צילום: דוברות בית החולים

נשלמות ההכנות לפתיחת יחידה צנתורי מוח חדשה במרכז הרפואי פדה-פוריה שליד טבריה וכבר נקבע מי יעמוד בראשה: הנוירוכירורג ד"ר ערן מאירוביץ'.

ד"ר מאירוביץ' סיים לימודי רפואה בבודפשט בהצטיינות. ב-2007, עבר התמחות במחלקה לנוירוכירורגיה בבית החולים רמב"ם בחיפה ומ-2017 השתלם במשך שנתיים בצנתורי מוח ועמוד שדרה במרכז הרפואי במונפלייה, צרפת, המתמחה בפרוצדורות לטיפול בשבץ מוחי ובמפרצות מוח.

בחודשים האחרונים עובד ד"ר מאירוביץ' כרופא בכיר ומצנתר במחלקה לנוירוכירורגיה וצנתורי מח ברמב"ם וכאשר תושלם הקמת היחידה החדשה בפדה-פוריה, יגיע אליה כדי לעמוד בראשה.

"נפלה בחלקי הזכות להגיע לצפון ולהקים עבור תושבי האזור את השירות החדש והחיוני הזה שמשמעותו הצלת חיים", אמר ד"ר מאירוביץ'. "שבץ מוחי כרוך בתמותה ובנכות גבוהה מאוד, אם לא מטפלים בו בתוך זמן קצר. מאחר שהזמן הוא מרכיב קריטי, קיימת חשיבות עליונה להביא את תושבי הגליל המזרחי לטיפול מהיר ויעיל במרכז רפואי קרוב למקום מגוריהם ובכך לחסוך מהם העברה לבתי חולים מרוחקים. העברה כזו מעכבת את הטיפול ויש לה השלכות חד משמעיות על תוצאות הטיפול ועל סיכויי ההחלמה".

יחידת צנתורי המוח החדשה תוכל לתת מענה גם למחלות וסקולריות נוספות של המוח מעבר לשבץ מוחי ובהן מפרצות ומומים של כלי הדם במוח. כמו כן תיתן היחידה החדשה שירות נלווה למחלקות נוספות בבית החולים, ביניהן אף-אוזן-גרון, בכל הקשור לטיפול בדמם וכן במחלות אונקולוגיות של חלל האף וחלל הפה.

ד"ר ארז און, מנהל "פדה-פוריה" ציין: "באמצע 2019 פתחנו את יחידת השבץ המוחי בראשותו של ד"ר חוראני שכבר עשתה שינוי משמעותי. מאז נפתחה קיבלו מטופלים שאובחנו עם שבץ מוחי טיפול תרופתי דחוף. עד כה היו למעלה מ-55 מקרים שבעבר נמנע מהם טיפול חיוני זה קרוב לבית. עתה, עם קבלת האישור ממשרד הבריאות, נעבור לשלב הבא ותיפתח יחידת צנתורי המוח שתציע טיפול מהיר למקרי שבץ מוחי שבהם נדרשת פתיחת החסימה של עורקי הדם במוח. שתי היחידות יהוו את מרכז המוח עבור תושבי אזור הגליל המזרחי ורמת הגולן".

נושאים קשורים:  ד"ר ערן מאירוביץ',  נוירוכירורגיה,  שבץ מוח,  חדשות,  מינוי,  ד"ר ארז און,  צנתור מוח,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות