נגיף הקורונה

חשש להתפשטות הקורונה באיטליה: לא הטילה בידוד וסגר על המגיעים מסין

איטליה היא כעת מוקד המחלה המרכזי באירופה | ההערכה ב-WHO: הנגיף ילך ויתפשט ברחבי העולם: 79,561 איש נדבקו עד כה ו-2,619 מתו מהמחלה

תיירים בונציה חובשים מסיכות הגנה מפני נגיף הקורונה. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

עד כה מספר מקרי הקורונה נכון לבוקר זה (ב') – 79,561 בכל העולם, מעל 77 אלף רק בסין. עד כה מתו מהמחלה 2,619 בני אדם. 78% הם עדיין במצב קל-בינוני-מתון ומספר המחלימים עלה ל-25,663.

בסין דיווחו הבוקר על 409 מקרים חדשים שהצטרפו למניין החולים אבל גם על 150 שמתו. בקוריאה עלה מספר המקרים ל-763 – מהם 161 חדשים. עד כה נפטרו שם שבעה חולים. ביפן, עד כה 146 מקרים.

איראן הודיעה כי בעיר קום מספר המתים מקורונה הוא 50 ועל שמונה מקרי מוות. ההערכות הן שמספר החולים והמתים גדול יותר מהמדווח רשמית עקב מערכת בריאות לקויה.

המוקד המרכזי באירופה היא איטליה שמניין החולים בה עד כה 157, כאשר 25 נמצאים במצב קריטי. ארבעה מתו, ביניהם אישה שהיתה בטיפול בסרטן וישיש בן 80 שנדבק בנגיף, לא ברור עדיין מתי, אבל אושפז עקב מחלה אחרת ובמהלך האשפוז פיתח תסמיני קורונה שהחמירו את מצבו באופן קיצוני כפי שזה קורה לאנשים עם תחלואת רקע מורכבת שהנגיף יוצר אצלם מצוקה נשימתית חריפה. גם שניים מבין השלושה האחרים שנפטרו היו בגילאים גבוהים עם תחלואת רקע מורכבת.

יש לציין כי כמעט כל המקרים באיטליה הם של אנשים המתגוררים בעיירות קטנות ובכפרים מרוחקים יחסית ממרכזים רפואיים עירוניים.

בכיר בארגון הבריאות העולמי הודה כי איטליה שגתה באופן חמור כאשר לא הטילה בידוד וסגר על אנשים שהגיעו מסין ורק בעוד שבועיים יידעו שם השלטונות אם מדובר במגיפה.

ההערכה ב-WHO שהולכת ומתחזקת שהנגיף יגיע כנראה לעוד מקומות ברחבי הגלובוס אבל הציבור ייאלץ ללמוד לחיות עם נוכחותו כפי שהוא מתמודד עם נגיפי השפעת. בשנה הקרובה יושקע מאמץ גדול למציאת חיסון ואולי גם טיפול שיתאים יותר להתמודדות עם המחלה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  סין,  איטליה,  מגיפה,  התפשטות מחלה,  חדשות
תגובות