נגיף הקורונה

נשאית הקורונה הראשונה בישראל - נוסעת מספינת הקרוזים מיפן

אחת מ-11 הישראלים ששבו אתמול ארצה, לאחר ששהו בהסגר על ספינת "דיימונד פרינסס" ביפן, נמצאה חיובית לנגיף בבדיקות שנערכו לה בבידוד ב"שיבא" | נציגי משרד הבריאות החלו באכיפת צו הבידוד הביתי - צפו:

צוות רפואי מ"שיבא" מקבל את נוסעי הספינה פרינסס דיימונד במתקן הבידוד. צילום ארכיון: אבשלום ששוני/ פלאש 90

אחת מ-11 הנוסעים הישראלים ששבו אתמול (ו') לישראל לאחר ששהו על ספינת הקרוזים "דיימונד פרינסס" שעגנה מול חופי יפן ונוסעיה נמצאו בהסגר במשך שבועיים, נמצאה חיובית לנגיף בבדיקות שנערכו לה ב"שיבא".

11 הנוסעים נחתו בנתב"ג וניידת של מד"א העבירה אותם למתחם הבידוד ליד בית החולים שיבא בתל השומר, שם ישהו לתקופה של 14 יום נוספים בבידוד, תוך מעקב רפואי רצוף אחריהם באמצעות "רפואה מרחוק".

בהודעת משרד הבריאות נמסר כי הבדיקה של הנוסעת נמצאה חיובית וכי הבדיקות של שאר הישראלים נמצאו שליליות. כמו כן הובהר כי מצבה של החולה הוא טוב מאוד, היא נמצאת בבידוד והשגחה וכי לא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל.

ביקורת של נציגי משרד הבריאות בביתה של אישה שהורתה לשהות בבידוד ביתי. צפו:

בתוך כך הודיע משרד הבריאות כי מי שיפר את ההוראה לשהות בבידוד ביתי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה - מסתכן בעונש מאסר. העונש בגין הפרת צו הבידוד יכול להגיע עד לשבע שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד שלוש שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות. "משרד הבריאות רואה בציבור שנדרש לבידוד בבית שותף מלא למניעת התפרצות המחלה בישראל", נמסר. "אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה ויצמצמו את הסיכון להדבקה".

במקביל החל אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות בפעילות אכיפה של הצו, בין היתר על ידי ביקורת יזומה של נציגי המשרד בבתיהם של אנשים שחזרו ארצה והורו לשהות בבידוד ביתי במשך שבועיים. בנוסף פנה המשרד אל מי שמעוניין לדווח על הפרה של בידוד בית - יכול לעשות זאת דרך אתר המידע הייעודי בנושא הקורונה של משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  בית החולים שיבא,  בידוד,  מגיפה,  חולי קורונה
תגובות