נגיף הקורונה

"מתקפת סייבר יכולה לייצר נגיף קורונה חדש בכל רגע אם לא נתעורר"

"מי שפורץ למחלקות הכספים של חברות פארמה יכול לפרוץ גם למעבדות שלהן", מזהיר אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP, "ההתפרצות הנוכחית היא פרומו למה שמתקפת סייבר איכותית עלולה לעשות לעולם"

אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP. צילום: גדי סיארה

"המערך הרפואי לייצור התרופות חשוף ומתקפת סייבר יכולה לייצר נגיף קורונה חדש בכל רגע אם לא נתעורר" - כך התבטא יו"ר ומייסד JVP, אראל מרגלית, מחלוצי ההשקעות בסייבר הישראלי והעולמי, בוועידת השלטון המקומי לחדשנות Muni Expo 2020.

מרגלית אמר את הדברים בפני 350 ראשי ומנהלי ערים מכל העולם והוסיף: "לפני שנתיים כבר אמרתי שמי שיודע לפרוץ למערכות פיננסיות של חברות פארמה יודע גם לפרוץ למעבדות שלהן וליצור נגיף – זו הסכנה הגדולה," התריע מרגלית בפני ראשי הערים. "כשנשק ביולוגי נמצא בידיים של תוקפי סייבר, הסכנה גדולה מתמיד".

לפני כשבועיים השיק מרגלית את מרכז הסייבר הבינלאומי של ניו יורק בשיתוף פעולה של JVP עם עיריית ניו יורק והאוניברסיטאות קולומביה, קורנל, NYU ו-CUNY. מרגלית הציג בפני ראשי הערים את המודל שלו לבניית מרכזי מצוינות וחדשנות בערים המרכזיות בעולם. "כל עיר שרואה את עצמה כמרכזית חייבת מרכז סייבר בינלאומי", אמר.

"ניתן לייצר נגיף קורונה גם באמצעות מתקפות סייבר. התפרצות הנגיף והאופן שבו העולם מתמודד איתה הם התממשות תסריטי מתקפות הסייבר העולמיות. היינו עדים לפריצות סייבר לחברות תרופות בעבר כמו בוירוס Dragonfly ב-2013, אך עד כה מה שתועד הוא גניבת כספים.

"הזהרתי שוב ושוב בשנים האחרונות: מי שפורץ למחלקות הכספים של חברות פארמה יכול לפרוץ גם למעבדות שלהן. אותם פורצים יכולים גם לשנות את מרכיבי התרופות ואף מעבר לכך. אין לנו הוכחה שהנגיף הנוכחי הוא תוצאה של מתקפת סייבר, אף שהיא יכולה להיות כזו.

"עברייני ומחבלי הסייבר שמתכננים את המתקפה הבאה וגם החברות שמתמודדות עם ההגנה בפניהם, לומדים 24/7 את השפעות הנגיף ורואים כיצד הוא חוצה גבולות וזורע פאניקה עולמית שיש לה השפעה של ממש על הכלכלה הבינלאומית. זהו פרומו למה שמתקפת סייבר איכותית עם הכוונה מדויקת עלולה לעשות לעולם".

לדבריו, האיום הגלובלי הגדול ביותר בעולם הוא איום הסייבר שמאיים על הבריאות, המערכת הפיננסית, המדיה, תשתיות, הדמוקרטיה וחופש הפרט. "הערים שבהן יפתחו את הפתרונות לבעיות הללו הן הערים שיובילו את העולם של מחר. סיפור ההצלחה של מדינת ישראל הוא ההובלה העולמית בסייבר, וזה יהיה סיפור ההצלחה של הערים שיובילו את העולם בעשורים הקרובים".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  אראל מרגלית,  מתקפת סייבר,  JVP,  מגיפה,  חדשות
תגובות
19.02.2020, 20:59

צודק לחלוטין.
איש חזון ועשיה.
חבל שעזב את המערכת הפוליטית.

23.02.2020, 14:52

בימנו מתקפת סייבר יכולה לייצר וירוס מחשבים בלבד.
לשנות הרכבים של תרופות ביולוגיות, או לבצע הנדסה גנטית דרך המחשב זה בגדר מדע בידיוני בנתיים.
מצד שני לפרוץ למערכת ממוחשבת של חברת תרופות ולשנות את הפורמולות של תרופות כימיות , זה אפשרי בהחלט.
במיוחד בחברות תרופות שמסתמכות יותר מידי על מערכות ממוחשבות.