חדשות

אירוע תקיפה חמור במיון "וולפסון": בן משפחה של מטופל דרס מאבטחים

שני המאבטחים נזקקו לטיפול רפואי ופונו לחדר המיון | התוקף נעצר על ידי יחידת האבטחה והועבר לטיפול משטרתי

בית החולים "וולפסון" בחולון (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים וולפסון בחולון. צילום: ויקיפדיה

אירוע תקיפה חמור ואלים במיוחד התרחש היום (ג') בשעות הצהריים ברחבת המיון של המרכז הרפואי וולפסון בחולון. בן משפחתו של מטופל דרס בכוונה תחילה שני מאבטחים ובעקבות זאת נעצר על ידי יחידת האבטחה והועבר לטיפול משטרתי.

כתוצאה מהדריסה נפגעו שני מאבטחים אשר פונו לטיפול בחדר המיון. ניר כץ, מנהל מערך האבטחה ב"וולפסון", מסר בעקבות האירוע: "אנו נמשיך לעשות את עבודתנו במסירות וביעילות, בשיתוף משטרת ישראל, על מנת לשמור על תחושת הביטחון של העובדים ושל ציבור המבקרים".

ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית "וולפסון", אמרה: "לצערנו, אירועי אלימות ותקיפת אנשי צוות בבתי חולים ובחדרי המיון מתרחשים כמעט בכל יום במוסדות רפואיים בארץ. מדובר בתופעה קשה שיש להוקיעה ולשרש אותה מן היסוד. נפעל במלוא הכוח ונפעיל כל סמכות שיש ברשותנו על מנת לוודא שאנשי הצוות שלנו יוכלו לפעול בסביבה בטוחה.

"אנשי מערכת הבריאות נמצאים בחזית ומעניקים שירות לאוכלוסיה מתוך מסירות רבה ובתוך תנאים מורכבים. אפעל בכל האמצעים על מנת להעניק לצוותים שלנו בבית החולים את מלוא הגיבוי ומלוא הביטחון בהגיעם למשמרת. מגיע להם כל הכבוד על המקצועיות והמסירות, ובמיוחד בתקופה עמוסה זו".

נושאים קשורים:  אלימות בבתי החולים,  תקיפה,  מאבטחים,  ד"ר ענת אנגל,  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
אנונימי/ת
19.02.2020, 19:06

למרבה הצער, אולי יעשו לו נו נו נו....
בסוף התיקים האלו נסגרים משום מה בגלל חוסר עניין לציבור. אפס הרתעה נגד אלימות בארץ הקודש.

[עונשין] [דיון פלילי]
עפ 7220/19 יצחק זגורי נ' מדינת ישראל (עליון; מ' מזוז, י' וילנר, ע' גרוסקופף; 06/02/20) - 11 ע'
עו"ד: ארז בן ארויה, חגית רייזמן אבודרהם
אין להשלים עם מצב בו אנשי צוות רפואי יחושו מאוימים או ימצאו עצמם מוכים ומותקפים ע"י מטופל או בני משפחתו בעת שהם עושים את מלאכתם נאמנה; מעשי אלימות או איומים המופנים כלפי צוות רפואי אינם פוגעים "רק" בקורבן העבירה, כי אם בשלום החולים כולם; מעשים אלה מחייבים ענישה מחמירה; במקרה הנדון יש אף ליתן את הדעת לכך שלמעשים נלוו ביטויי שנאה וגזענות (גם אם המערער לא הורשע בביצוע מעשיו מתוך מניע של גזענות); בנסיבות העניין, נמצא להחמיר בעונשו של המערער.
עונשין – ענישה – מדיניות ענישה: עבירות אלימות
דיון פלילי – ערעור – התערבות במידת העונש
.
ערעורים מזה ומזה על גזר דינו של ביהמ"ש המחוזי בגדרו הושתו על המערער 10 חודשי מאסר בפועל ועונש מאסר על תנאי, וזאת בגין הרשעתו (ע"פ הודאתו) בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות איומים והחזקת סכין שלא כדין במסגרת אירוע תקיפה נגד רופא ואח בסניף קופ"ח מאוחדת.
.
ביהמ"ש העליון קיבל את הערעור המדינה ודחה את ערעור המערער, בקבעו:
את הדיון ראוי לפתוח בחומרת מעשי המערער שהסבו לרופא חבלה חמורה. בימ"ש זה עמד לא אחת על החומרה הגלומה בעבירות אלימות ועל הצורך בהרתעה מפני ביצוען. זאת, מחמת פגיעתן האנושה בזכותו של אדם לשלמות גופו, לביטחון ולכבוד, ולא כל שכן בנסיבות המחמירות בהן נעברו העבירות בצוותא, באופן שהלך והסלים, תוך איומים והפחדות, שהגיעו כדי איום בסכין מריחה שנטל המערער.
יש אף ליתן את הדעת לכך שלמעשיו האלימים של המערער נלוו ביטויים קשים של שנאה וגזענות הנוגעים למוצאו הערבי של הרופא. אמנם המערער לא הורשע בביצוע מעשיו מתוך מניע של גזענות, אולם אין ספק כי ביטויים מעין אלה משווים נופך נוסף של חומרה וכיעור למעשי האלימות – הם ראויים לכל גינוי והוקעה. מקומם לא יכירנו במדינת חוק מתוקנת, ויש לפעול בנחישות למיגורם.
חומרת העבירות דנן מקבלת משנה תוקף אף נוכח העובדה כי האלימות והאיומים הופנו כלפי צוות רפואי בעת מילוי תפקידו. אין להשלים עם מצב בו אנשי צוות רפואי, האמונים על צרכיו החיוניים של הציבור, יחושו מאוימים או ימצאו עצמם מוכים ומותקפים ע"י מטופל או בני משפחתו בעת שהם עושים את מלאכתם נאמנה. שומה עלינו כחברה מתוקנת להבטיח כי אנשי הצוות הרפואי הפועלים יום-יום תחת עומסים כבדים, במסירות ובהתמדה, יוכלו לבצע מלאכתם כשהם חשים בטוחים ומוגנים, וללא כל מורא.
עוד יצוין כי מעשי אלימות או איומים המופנים כלפי אנשי צוות רפואי הניצבים על משמרתם אינם פוגעים "רק" בקורבן העבירה מושא התקיפה או האיומים, כי אם בשלומם של החולים כולם. מעשים אלה מחייבים, אפוא, ענישה מחמירה – אשר תבטא גמול ראוי בגין הפגיעות האמורות, וכן תשמש אמצעי להרתעת הרבים מפני ביצועם. זאת, בייחוד על רקע המציאות בימינו, בה נוכחים אנו לצערנו כי איומים על רופאים ואחיות ואף תקיפתם של אנשי צוות רפואי – הינם חזון נפרץ.
לכל אלה מצטרפת העובדה כי כפי שעולה מתסקירי שירות המבחן, הגם שהמערער הודה במיוחס לו, הרי שהוא נוטל אחריות חלקית ביותר למעשיו, מפחית מחומרתם ואף מצדיק את נקיטת האלימות מצדו. כמו כן, יש להביא במניין השיקולים את הנזקים הגופניים, הנפשיים והכלכליים הקשים שנגרמו לרופא. יצוין כי ביהמ"ש המחוזי הביא במניין שיקוליו את היעדרו של עבר פלילי לחובתו, ואולם עיון במרשם הפלילי של המערער מעלה כי למערער עבר פלילי, בין היתר בעבירות אלימות ואיומים.
לאור האמור, נמצא כי העונש שהוטל על המערער הוא מקל יתר על המידה, אינו משקף את חומרת המעשים ואינו עולה בקנה אחד עם מדיניות הענישה הראויה. יש להחמיר בעונשו של המערער, כך שעונש המאסר יעמוד על 18 חודשי מאסר בפועל. כל זאת, בשים לב להלכה לפיה אין דרכה של ערכאת הערעור למצות את הדין. כמו כן, ונוכח הנזקים הקשים שנגרמו לרופא ולאור הפגיעה באח, יש להשית על המערער תשלום פיצוי לטובת הרופא בסך של 10,000 ₪ ולטובת האח בסך של 2,000 ₪.

בברכה,

האמור לעיל הנו ציטוט מ"נבו" , מדובר בתקציר מפסק דין של בית המשפט העליון מחודש זה, שקיבל את ערעור המדינה והחמיר בעונש. כמובן יהיו כאלה שיסברו שיש בנסיבות המיוחדות של המקרה להחמיר יותר.

אנונימי/ת
20.02.2020, 12:05

המינוח הנכון אינו אירוע אלימות או תקיפה. המינוח הנכון הוא פיגוע דריסה.
זה לא שונה מאירוע טרור אחר, ואני מקווה שיבוא על עונשו