נגיף הקורונה

"התנהלות משרד הבריאות בנושא הקורונה גורמת לנזק מדיני וכלכלי"

כך טוענים בכירים במשרדי החוץ, הכלכלה, התיירות, החקלאות והביטחון | שגרירות תאילנד בישראל המליצה לאזרחיה שלא להגיע לישראל עקב דרישת הבידוד | ביקורת גם נגד המטה לביטחון לאומי על אי ניהול המשבר

ישיבת הערכה בנושא התפרצות הקורונה במשרד הבריאות. צילום: דוברות המשרד

בכירים במשרדי החוץ, הכלכלה, התיירות, החקלאות והביטחון הפנו אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות והשר יעקב ליצמן בכל הקשור לפרסום האזהרות וההמלצות הקשורות בנגיף הקורונה, "תוך התעלמות מההשלכות הדרמטיות שלהן במישורים האחרים". כן הואשם המטה לביטחון לאומי (המל"ל) על כך שאינו מנהל את המשבר, חרף הנחיית ראש הממשלה לאגד את הטיפול הממשלתי בהתפשטות הנגיף. כך דיווח הבוקר (ג') איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות".

בביקורת נאמר על שר הבריאות מתעלם מהמלצות גורמי המקצוע במשרדים השונים "המזהירים מפגיעה קשה ביחסי ישראל עם מדינות אסיה... ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהטילה בידוד על כלל השבים מתאילנד, סינגפור והונג קונג - גם כאלה שלא פיתחו סימפטומים של נגיף הקורונה. שגרירות תאילנד בישראל המליצה לאזרחיה שלא להגיע לישראל "עקב דרישת הבידוד. מחאות דומות הגיעו גם מסינגפור".

"משרד הבריאות שולף מהמותן, לא מתייעץ עם אף משרד ואם הוא מתייעץ - הוא מתעלם מההמלצות", צוטט בדיווח גורם בכיר במשרד החוץ. "נגרם נזק מדיני וכלכלי לישראל; יש פגיעה בחקלאות הישראלית כשעובדים תאילנדים לא יכולים לעלות על טיסות לארץ בשל מגבלת הבידוד".

תגובת משרד הבריאות: "כל ההחלטות שהתקבלו מקצועיות ולאחר דיונים עם מומחים מהארץ ומהעולם. יש הבנה מלאה שצעדים אלה נדרשים על מנת למנוע את ההתפרצות בישראל".

במשרד ראש הממשלה דחו בתוקף את הטענות נגד המל"ל וציינו כי על פי החוק, הסמכויות נמצאות בידי שר הבריאות: "המטה לביטחון לאומי מקיים כנדרש הערכות מצב שוטפות ומסנכרן בין כלל משרדי הממשלה והגופים הבטחוניים והאזרחיים כדי למנוע את הגעת נגיף הקורונה והתפשטותו בישראל - וזאת במקצועיות ובאחריות. ישראל מקדימה את העולם בהיבטים רבים בפעולות מניעה ומדינות רבות מתחקות אחרי הפעולות הישראליות שהתבררו עד כה ביעילותן".

נושאים קשורים:  מגיפה,  משרדי הממשלה,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  מל"ל,  תאילנד,  סינגפור,  בידוד,  נגיף הקורונה
תגובות
19.02.2020, 22:57

עד שסוף סוף מישהו לא מתנהל כאן בשיטת יהיה בסדר, מתלוננים.
ויהיו העם כמתאוננים רע, תכונה לאומית.

או שזה הספודיק והזקן שמשחירים את כל מלוא האופק?...

19.02.2020, 22:57

עד שסוף סוף מישהו לא מתנהל כאן בשיטת יהיה בסדר, מתלוננים.
ויהיו העם כמתאוננים רע, תכונה לאומית.

או שזה הספודיק והזקן שמשחירים את כל מלוא האופק?...

19.02.2020, 22:58

למערכת האתר - תוסיפו איזו הודעה: תגובתך התקבלה,
6 פעמים לחצתי בלי שהרגשתי שהאתר מגיב, אבל למעשה התגובה נרשמה.