נגיף הקורונה

עלייה חדה במספר המקרים החדשים של חולי קורונה ובתמותה מהמחלה

יותר מ-60 אלף חולים בנגיף הקורונה החדש, רובם בסין | מאמצים במשרד החוץ לשחרור הישראלים הנמצאים בהסגר בספינת הקרוזים מול חופי יפן | תערוכה בינלאומית בוטלה בברצלונה

חולה בנגיף בטיפול בבידוד בבית חולים. אילוסטרציה

עלייה חדה נרשמה ביממה האחרונה במספר המקרים החדשים של חולי קורונה (COVID19 בשמה הרשמי החדש) בעיקר בסין ובמיוחד באזור שהוא לב ההתפרצות של המגיפה. נכון להבוקר (ה') מספר המקרים עבר את ה-60 אלף – 60,376 בסין ובעוד 28 מדינות בעולם, בכל היבשות ובינתיים למעט אפריקה בלבד. מספר המקרים החדשים שהצטרפו לדו"ח היומי הוא 15,405. בסין בלבד מדובר עתה ב-59,807 אנשים ביניהם כאלו שהאבחון הקליני לגביהם טרם הושלם.

מספר המתים מסיבוכי המחלה הוא עתה 1,369, לאחר שביממה האחרונה נוספו עוד 255 מקרים לעומת מספר המתים שנכללו בדיווח השוטף ביום הקודם. עם זאת, מספר המחלימים ששוחררו מבתי החולים עומד עתה על 6,061.

עדיין מאושפזים 52,946 בני אדם אבל יש עוד כאלה ששוחררו לבתיהם מאחר שלא נמצא עבורם מקום בבתי החולים במיוחד במחוז חוביי בסין, מוקד התפרצות המחלה. במצב קריטי נמצאים 8,219 בני אדם, כאשר 19 מהם מחוץ לסין.

הבוקר גם נמסר כי העלייה החדה בנתונים היומיים היא גם תוצאה מהכנסתה של גישה חדשה לשם סיווג אבחוני של החולים, הכולל עתה מקרים שעדיין לא הושלמה עבורם האבחנה לשם אימות מלא.

ההתפתחות הזאת רק ממחישה עד כמה קשה עדיין למומחים להבין את היקף וחומרת ההתפרצות. אתמול, לפני שסוכמו הדיווחים החדשים שהצטברו במהלך הלילה, עוד היתה הערכה שההתפרצות נעצרה וליום אחד בלבד סברו שמתחילה מגמת ירידה בתחלואה. הערכה זאת התנפצה עד הבוקר.

מחוץ לסין עלה מספר הנדבקים בקורונה: ביפן עלה ל-247 לאחר ש-44 מקרים חדשים הורדו מספינת הקרוזים ביממה האחרונה. בהונג קונג  ובסינגפור עלה מספר המקרים ל-50 בכל אחת, בתאילנד ל-33, בדרום קוריאה ל-28. בארה"ב נרשם המקרה ה-14 – החולה הנוסף ברשימה הוא מקליפורניה. באנגליה מספר החולים עומד על תשעה – לאחר שאמש דווח על מקרה ראשון שזוהה בלונדון (כל הקודמים האחרים הם מערים אחרות). 16 חולים בגרמניה.

בתוך כך נמסר אמש כי משרד החוץ בישראל ביקש ממקבילו ביפן לבדוק אפשרות לבידוד אחר עבור 15 הנוסעים הישראלים השוהים על ספינת הקרוזים העוגנת ביוקוהמה שנוסעיה הוכנסו להסגר ולבידוד מלא. שגרירות ישראל בטוקיו דואגת לאספקת תרופות ומזון כשר לישראלים שעל הספינה. נבדקות אפשרויות לסייע להם בסיום תקופת הבידוד עת החזרה לארץ כשבידיהם מכתבים מרשויות הבריאות של יפן המאשרים את סיום הבידוד שלהם. ייתכן שהם יתבקשו להמשיך ולהימצא בתנאי בידוד בבתיהם בארץ ולקהל תנאים רפואיים מתאימים.

נציג משרד הבריאות יבקר את הישראלים בהסגר מול חולי יפן

בתום דיון בחמ"ל משרד החוץ הודיע הבוקר (ה') שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הבוקר כי נציג משרד הבריאות, המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ’ איתמר גרוטו, ייסע ליפן כדי לסייע מקרוב לישראלים שנמצאים בספינה. השר ליצמן ציין כי "מטרתנו להעניק סיוע לישראלים שנמצאים על האוניה, ולבחון חזרתם לישראל באופן בטוח עבורם ועבור הסביבה הישראלית. אנו פועלים על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי כדי לדאוג להם וגם למנוע הדבקה בנגיף לאחר הגעתם".

פרופ' גרוטו הוסיף: "אנו רואים חשיבות רבה לצאת כגורם מקצועי ליפן, על מנת להבטיח את בריאותם של הישראלים הנמצאים על הספינה וחזרתם בשלום לישראל ובמקביל לוודא כי מונעים את הסיכון לאוכלוסיה בישראל".

אמש נמסר על ביטול תערוכת הסלולר העולמית בברצלונה שעמדה להיפתח בשבוע הבא לאחר שחברות רבות, בתוכן המרכזיות בתחום הזה, הודיעו על ביטול השתתפותן מחשש שעובדיהן שאמורים היו להשתתף באירוע יידבקו בנגיף, במקרה שיתגלה אפילו מקרה אחד של חולה שיפיץ את המחלה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפה,  חדשות,  התפרצות מחלה
תגובות
13.02.2020, 18:17

עקב המצב החמור כאשר רופאים ואחיות ושאר הצוות הרפואי הם בסיכון הגבוה ביותר להידבק בוירוס כפי שעולה מן המאמר( למטה) וכן ממאמרו ( באנגלית) בCNN של ד"ר תום פרידן( המנהל לשעבר של ה CDC).אולי תוכל מדינת ישראל לנפק כמה אלפי מסיכות רב פעמיות אשר ,ככל הנראה,מיוצרות בישראל. עד כמה שהבנתי מסיכה כזאת עולה 168 שקלים. ובהזמנה גדולה מחירה ירד.במחיר קטן נוכל לתת עזרה עצומה לשירותי הבריאות הסיניים.בטוחני שהם יעריכו זאת מאוד.

13.02.2020, 19:27

אם להאמין למספרים אשר הסינים מוסרים. מניין הנדבקים במגפה הינו כיום, ה13 לפברואר, 60,000 . פי שלושה מאשר לפני 11 ימים.באם נצא מתוך ההנחה כי שליש מ8200 המאושפזים במצב קריטי,ימותו. ונצרף אותם למספר המתים עד היום 1357. עולה כי אחוז התמונה הינו כ7%. פי שלוש ממה שנמסר תחילה 2%. גילוי נאות: אני הייתי רופא עיניים בכיר, כעת בפנסיה. אינני וירולוג ואיני סטטיסטיקאי.

אנונימי/ת
14.02.2020, 10:20

אין להביא את הישראלים מהספינה אלא להסגר מלא שימשך 14 יום ממתי שהם יעזבו אותה. הם חשופים כל העת לוירוס ששורץ בספינה ומדביק את הנוסעים בזה אחר זה.

אנונימי/ת
14.02.2020, 13:02

את חמישה עשר הישראלים השוהים על האניה-יש להכניס בבידוד מלא, הרחק מאוכלוסיה,בפקוח משרד הבריאות לעוד 14 יום לפחות מעת הגיעם לארץ

אנונימי/ת
14.02.2020, 13:08

הבעיה שאין מספיק חדרי בידוד במחלקות הפנימיות ובכלל.לכן יש להכשיר לפחות מחלקה פנימית אחת בכל בית חולים, לטיפול אפשרי בקורונה, זה אומר עומס על המחלקות הפנימיות האחרות בבית החולים.וכן אולי לפנות את המחלקות הגריאטריות ולהעביר חולים גיאטרים שניתן להעביר לבתי אבות שקומיים.

אנונימי/ת
14.02.2020, 18:00

הצעה של דר הרטמן מבוריכת, אבל ראשית כל יש מקום לספק את המסכות לאכלוסיה בארץ. כמו שבזמנו חילקו מסכות גז. זה ברור שהוירוס יגעה ארצה זה עניין של זמן

אנונימי/ת
14.02.2020, 21:17

כרגע לא ניתן להשיג מסיכה רב פעמית הארץ בכלל, בשום רשת בארץ.גם לאחר שיחה טלפונית עם גפן מדיקל, מפיצי המסיכות בארץ- לדבריהם המחסנים ריקים ממסיכות-הציבור רכש את כולן. ואין שום צפי לקבלת מסיגות חדשות!

אנונימי/ת
15.02.2020, 19:31

כיוון שרובן מיוצרות בסין.

15.02.2020, 23:49

המאמר למטה לקוח מglobes, הערה : מספר המתים עקב השפעת השנה, בישראל 46. המחלות אינן גורמות ל"הרוגים" ,אלא לתמותה .