חדשות

מכשיר חדשני לניטור התפרצויות של חיידקים ב"פדה פוריה"

במעבדה למיקרוביולוגיה של המרכז הרפואי שליד טבריה החלו לעבוד עם המכשיר המתקדם שמסוגל לבצע סיווג לתת סוגים של חיידקים בתוך שלוש שעות

ד"ר אבי פרץ, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ב"פדה-פוריה". "היתרונות הם אדירים". צילום: דוברות בית החולים

במעבדה למיקרוביולוגיה של המרכז הרפואי פדה-פוריה רכשו לאחרונה מכשיר חדשני ביותר (מסוג IR-Biotyper של חברת BRUKER) שהוא היחיד בעולם אשר מסוגל לבצע סיווג לתת סוגים של חיידקים בתוך שלוש שעות. לדברי ד"ר אבי פרץ, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה, "בארץ יש רק עוד מכשיר אחד כזה. זה המכשיר היחיד בעולם שמסוגל לבצע סיווג לתתי סוגים (Subtyping) של חיידקים בזמן קצר, עד שלוש שעות מלקיחת הדגימה לקבלת תוצאה ברגישות גבוהה תוך שימוש בתוכנה ייעודית".

יש לציין כי המכשיר מסוגל לנתח עד 30 דגימות שונות בו זמנית. "היתרונות הם אדירים. אנחנו מקבלים תוצאות מהירות מאוד, והכי חשוב, המכשיר יאפשר לנו זיהוי מקדים, מניעה ומעקב אחרי זיהומים והתפרצויות בשגרת בית החולים, ובכך מאפשר בידוד של הגורם המסכן במהירות ויעילות", אומר ד"ר פרץ.

ד"ר פרץ מציין עוד כי יתרון חשוב הוא בניית מאגר מידע עבור כל החיידקים אשר זוהו ומעקב אחרי הופעתם לאורך שנים. בנוסף מאפשרת התוכנה ניתוח והצגת התוצאות למעקב יעיל של התפרצויות ושיפור ההיגיינה בבית החולים באמצעות אפידמיולוגיה בזמן אמת. כלומר, לפעול על מנת להעניק למטופלים טיפול יעיל יותר ולצמצם את היקפי התפרצויות החיידקים, בעיה שכיחה שאיתה מתמודדים במערכת הבריאות.

נושאים קשורים:  ד"ר אבי פרץ,  מיקרוביולוגיה,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות