חדשות

שכר הרופאים עלה בכ-60% בעשור האחרון. שכר המומחים הבכירים ב-82%

דו"ח הממונה על השכר: פערי שכר משמעותיים בין בכירים למתמחים | ממוצע השכר לרופאים בעשירון העליון - 77,591 שקל | בפריפריה מרוויחים אלפי שקלים יותר מאשר במרכז | רופאות משתכרות כ-30% פחות מרופאים

רופאים בישראל. צילום: פלאש 90

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, פרסם אתמול (ג') את הדו"ח השנתי שלו על הוצאות השכר בשירות המדינה ומתוך 306 עמודי הדו"ח הוקדשו בו 32 לשכרם של עובדי מערכת הבריאות.

השנה, לראשונה, לא מפורסמת טבלת שיאני השכר לאחר שפרסום הטבלאות הללו בשנים קודמות ספג ביקורת קשה. בין השאר גם משום שהתקשורת הצליחה לחשוף את שמותיהם של שיאני השכר, במיוחד רופאים.

בפרק הדו"ח העוסק במערכת הבריאות הממשלתית, נכתב בין השאר: מערכת הבריאות הממשלתית בישראל גדלה בקצב מהיר יותר מקצב גידול האוכלוסיה. בעוד שמשנת 2011 קצב המשרות גדל ב-23%, עמד הגידול באוכלוסיה על 14%. הרופאים, האחים והאחיות מהווים כ-50% מכלל העובדים בבתי החולים הממשלתיים.

במערכת הבריאות מועסקים ישירות על ידי המדינה 33,067 עובדים (מתוך כ-700 אלף במגזר הממשלתי כולו), 29,495 משרות, כאשר 72% מהם בבתי החולים הכלליים; במערכת הגריאטרית, בשיקום ובבריאות הנפש – 21% מהם ובלשכות הבריאות – 7%.

במערך בתי החולים הממשלתיים, תשעה כלליים (זיו, רמב"ם, הלל יפה, נהריה ואסף הרופא, שיבא, וולפסון, ברזילי ופוריה); ארבעה פסיכיאטריים (מעלה הכרמל, לב השרון, אברבנאל והמרכז לבריאות הנפש באר שבע) ושני בתי חולים גריאטריים (פלימן ושמואל הרופא).

במערכת הבריאות החוץ-ממשלתית נכללים: בתי החולים הציבוריים שבבעלות שירותי בריאות כללית – בילינסון, השרון, שניידר, סורוקה, מאיר, קפלן, העמק, כרמל, יוספטל, גהה, שלוותה ובית לוינשטיין, הרצפלד ובית רבקה; בתי החולים העירוניים איכילוב-תל אביב, בני ציון בחיפה, בית החולים של מכבי שירותי בריאות אסותא אשדוד וכן המרכז הרפואי הדסה בעין כרם ובהר הצופים; ובתי החולים הציבוריים-כלליים שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה והנצרתיים.

קצב הגידול של משרות הרופאים במערכת בין 2011 ל-2018 הוא 26% - 4,588 משרות. לעומת 17% בקרב האחיות (11,063).

שכר הרופאים בפסגת מקבלי השכר במערכת הציבורית

שכר הרופאים עלה ב-59% בעשור האחרון. שכר המומחים הבכירים עלה ב-82%. שכרו הממוצע של רופא שסיים התמחות בשנת 2009 גדל ב-149% במהלך תשע השנים האחרונות.

שכר ממוצע של עובד במשרה מלאה הוא הגבוה ביותר בכלל המערכת הציבורית 18,534 שקלים ברוטו (השכר הממוצע בכלל משרדי הממשלה – 16.6 אלף שקל); השכר הממוצע לעובד במערכת הבריאות – כיוון שיש גם העובדים במשרה חלקית – 16,533 שקל.

שכר הרופאים הוא בפסגת מקבלי השכר במערכת הציבורית למשרה מלאה של רופאים, ללא סטז'רים – 37,048 שקל, שכר ממוצע עובד (מדובר גם ברופאים שביניהם גם במשרה חלקית) – 33,329 שקל. שכר הסטז'רים במשרה מלאה – 10,037 שקל.

ממוצע השכר לרופאים בעשירון העליון – 77,591 שקל והפער הגדול בין בעלי הדרגה הגבוהה ביותר לאחרים מוסבר גם מכך שהכנסת הבכירים ביותר כוללת תוספות שעות-כוננות רבות במיוחד, כאשר מדובר ברופאים-מנהלים במסגרת תפקידם.

ממוצע השכר לעשירון התחתון עומד על כ-16 אלף שקל. מאז נחתם הסכם השרר עם הרופאים ב-2011 נוצרה שונות בקצב עליית השכר של הרופאים לפי תפקידים. שכרם הבכירים זינק ב-82% מאז 2008 בעוד שהממוצע עומד על 59%.

שכר גבוה משמעותית לרופאים בפריפריה

בדו"ח צוין כי המדינה מתמרצת רופאים לעבוד בבתי חולים פריפריאליים ולכן שכר הרופאים בבתי החולים בפריפריה גבוה באלפי שקלים משכרם בבתי החולים במרכז. מומחה צעיר במרכז ירוויח שכר ממוצע של על 28,126 שקל, לעומת מומחה צעיר בפריפריה ששכרו עשוי להגיע בממוצע ל-42,101 שקל.

פער גבוה ניתן למצוא גם בקרב מנהלי בתי החולים – מנהל במרכז הארץ ירוויח שכר נמוך בכ-48% ממקבילו בפריפריה.

פער מגדרי מובהק: רופאות מרוויחות 27% פחות מרופאים

בעשור האחרון, נכתב בדו"ח, עלה השכר לעובד במשרדי הממשלה במונחים נומינליים ב-37% אולם במערכת הבריאות הממשלתית ב-44%, בעוד שהמדד עלה ב-10%.

השכר הממוצע של גברים העובדים במערכת הבריאות הממשלתית ב-2018 היה 20,268 שקל. שכר הנשים נמוך ב-27% מזה – 14,829 שקל. שכרו הממוצע של רופא גבר בישראל גבוה בכמעט 4,000 שקל בחודש לעומת זה של רופאה: 34.8 אלף שקל בממוצע, לעומת 31 אלף שקל לרופאה.

רמות שכר גבוהות יותר בתאגידי הבריאות הלא-ממשלתיים

לראשונה מופיעים בדו"ח נתונים על תאגידי הבריאות שבהם מונהגות רמות שכר גבוהות משמעותית מרמות השכר בבתי החולים הממשלתיים, ללא פיקוח מסדיר על התמורה (שעתית או תפוקתית) שבגינה הן משולמות וללא כל חובת מכרזים או פרמטרים מוסדרים לקביעת רמות השכר.

כשמוסיפים לחישוב את שכר הרופאים המועסקים במסגרת התאגיד שליד בית החולים, חלקם מועסקים רק בתאגיד וחלקם מקבלים הכנסה נוספת מהתאגיד מלבד משרתם הציבורית – הפער נע בין 8,924 שקל לרופא בעשירון התחתון ל-102 אלף שקל לרופא בעשירון העליון. בעשירון התחתון של השכר למשרות מלאות נמצאים לרוב רופאים שאין להם עבודה נוספת כמו תורנויות וכוננויות מלבד המשרה המלאה הבסיסית.

שכר מנהלי המחלקות עלה ב-65% מעל לממוצע

סיבה נוספת לעלייה בשכר הרופאים הוא יצירת תפקיד חדש – "מנהל שירות" – שכרוך בתוספות שכר מעבר ל"טייס האוטומטי" של תוספת השכר הרוחבית. שכר הבכירים ביותר – מנהלי המחלקות ומנהלי בתי החולים, עלה ב-65% מעל לממוצע בעקבות הסכם השכר האחרון.

שכר המומחים הצעירים עלה בכ-61%; ב-47% בממוצע. בשקלול המענקים שקיבלו רופאים שבחרו להתמחות בפריפריה או במקצועות במצוקה, העלייה היא 54%.

הדו"ח ציין שרופאים רבים עובדים הרבה יותר שעות בחודש וכאן בולטים המתמחים המבצעים כשש תורנויות חודשיות בנות 26 שעות כל אחת, בנוסף למשרתם הרגילה. הדו"ח אינו מציג את מספר שעות העבודה שביצעו אולם נכתב שחלה ירידה במספר התורנויות של המתמחים כיום. גם לגבי הרופאים הבכירים במרכז ובפריפריה לא מוצג מספר הכוננויות והעבודה הנוספת שביצעו ושהן מרכיב מרכזי בשכרם.

הרופאים המנהלים בצפת, אילת וטבריה משתכרים כ-69 אלף שקל לחודש בממוצע, לעומת עמיתיהם במרכז – כ-47 אלף שקל בממוצע. מתמחה בפריפריה "העמוקה" (הנ"ל) משתכר בממוצע לפי הדו"ח 29 אלף שקל בחודש, לעומת מתמחה במרכז – 22,425 שקל. הדו"ח איננו מפרט את היקפי העבודה הנוספת של הרופאים הללו, כך שייתכן שבפריפריה מבצעים יותר תורנויות וכוננויות.

עוד צוין בדו"ח כי אצל הרוקחים הפער נובע מכך שהמקצוע עצמו נמצא במחסור משמעותי במשק, ולכן עובדים מנוסים מתבקשים לבצע שעות נוספות רבות ומקבלים מכסות שעות כוננות גבוהות באופן יחסי.

מערכת הבריאות, נאמר בדו"ח, מתאפיינת בשיעור גבוה של מקבלי השלמת הכנסה לשכר המינימום – יותר מבכל מגזר עובדים אחר במערכת – 14,501 עובדים (62%).

נושאים קשורים:  שכר רופאים,  שכר מתמחים,  חדשות,  שכר,  משרד הבריאות
תגובות
05.02.2020, 18:09

שכר מומחה ( שלי אישית) מ 2010 בבית חולים פרפרי נמוך ממה שהשתכרתי לפני 11 שנים כמתמחה גם אם משווים חוש עם שש כונניות לחודש מתמחה עם שש תורנויות. זה שקר!!

05.02.2020, 18:09

שכר מומחה ( שלי אישית) מ 2010 בבית חולים פרפרי נמוך ממה שהשתכרתי לפני 11 שנים כמתמחה גם אם משווים חוש עם שש כונניות לחודש מתמחה עם שש תורנויות. זה שקר!!

05.02.2020, 18:09

שכר מומחה ( שלי אישית) מ 2010 בבית חולים פרפרי נמוך ממה שהשתכרתי לפני 11 שנים כמתמחה גם אם משווים חוש עם שש כונניות לחודש מתמחה עם שש תורנויות. זה שקר!!

05.02.2020, 18:55

נא לפרסם נתוני שכר של מנהל מחלקה, מומחה בכר, מומחה צעיר ומתמחה בכיר וצעיר בלי התוספת של תורנויות וכוננויות- בפריפריה ובמרכז/ ובלי תוספות הקשורות בניתוחים של קיצור תורים או שר״פ אחה״צ

רק אז נדע האם באמת עלה זכר הרופאים והוא כזה גבוה או שהשכר ב״קרשים״ ורק בזכות עבודה במשמרת נוספת או תורנויות וכוננויות הם אלה שמביאים את הרופאים לטבלת שכר גבוהה

בכל מקרה- הלוואי ששכר היסוד יעלה סוף סוף והמשכורת עבור 8 שעות תהיה נורמלית ולא יהיה צורך להתקיים עם 2-3 ילדים מתורנויות וכוננויות רבות

05.02.2020, 18:55

נא לפרסם נתוני שכר של מנהל מחלקה, מומחה בכר, מומחה צעיר ומתמחה בכיר וצעיר בלי התוספת של תורנויות וכוננויות- בפריפריה ובמרכז/ ובלי תוספות הקשורות בניתוחים של קיצור תורים או שר״פ אחה״צ

רק אז נדע האם באמת עלה זכר הרופאים והוא כזה גבוה או שהשכר ב״קרשים״ ורק בזכות עבודה במשמרת נוספת או תורנויות וכוננויות הם אלה שמביאים את הרופאים לטבלת שכר גבוהה

בכל מקרה- הלוואי ששכר היסוד יעלה סוף סוף והמשכורת עבור 8 שעות תהיה נורמלית ולא יהיה צורך להתקיים עם 2-3 ילדים מתורנויות וכוננויות רבות

רמת ההשתכרות ותגמול רופאים בשרות הציבורי היא נאותה במרבית רמות הדרוג .
השאלה היא כמה מרכיבי השכר נכללים בחישוב הפנסיה לאחר פרישה.
האם בדקו קברניטי המשק , אוצר ובריאות , מה רמת הגמלה אצל רופאים בכירים ומנהלים אשר פרשו לפני 10 ויותר שנים לאחר שרות ציבורי ממושך ?
מביישת את המקצוע שלנו !!!

אנוכי מנהל שרות כירורגית יד בביה"ח לניאדו ב-70% משרה: משכורת 21000 ש"ח ברוטו כולל 6 כונניות. FAKE NEWS? :-)

אנונימי/ת
05.02.2020, 19:13

ברור אבל אתה תרגיש רע כי אתה לא מגיע למה שכותבים.. אבל הם כתבו ופרסמו ואנחנו לא.

אנונימי/ת
05.02.2020, 19:11

כרגיל מגמתי ומטעה,
מדובר בשעכר הכולל הכל - ורופא מרוויח שכר בסיס נמוך, ועליו תוספות של תורנויות וכוננויות (שנחשב שכר נוסף כי מדובר במעבר למשרה רגילה של 40 שעות) ובנוסף שכר פרטי או ציבורי בקופות.
כלומר רופא עובד ב - 3 משרות לכן מרוויח כך.
כל אדם מהישוב שהיה עובד ב - 3 משרות היה מרוויח שכר מעל הממוצע, לפחות פי - 3 .
לגבי קצב גידול האוכלוסיה ועליית התקנים.
א. שכחו שמדינת ישראל בתת תקינה, כלומר מראש חסרים עוד לפחות 50% בתקנים.
ב. האוכלוסיה מזדקנת, ודורשת יותר רפואה.
אבל את מי זה בכלל מעניין.
הרופאים גונבים מהמערכת הציבורית ? הם החולי האמיתי שלה ?
ואולי הפנסיות התקציביות כאשר איש צבא גם מקבל פנסיה תקציבית בגיל צעיר, וגם אוחז במשרה רמה, מנכ"ל חברה ממשלתית, או חבר כנסת .
או לחילופין שופט ?
אז בואו נאכל אחד את השני ויהיה ממש טוב.......
כרגיל נערי האוצר מחפשים איך בפתיחת ההסכם הבא נצטייר כחולבים מהמערכת, כנהנים ממשמניה, וכאילו שלא תורמים הרבה.
עד שהם או חבריהם לא יגיעו לשכב בפרוזדור של מחלקה פנימית, הם לא יבינו !!!
אבל להם יש פרוטקציה (מילה קשה, מה לנערי האוצר, או לחברי הכנסת, או למקורביהם יש פרוטקציה??? לא, זו מדינה שוויונית - עד שזה מגיע אליהם) .
קיצר שפכתי קצת את הלב , נחזור לטפל בחולים, זה הרבה יותר חשוב ומועיל לחברה ממה שחבורת המסיתים הללו מפרסמים....

אנונימי/ת
05.02.2020, 19:15

הנתונים הללו מכעיסים ומגמתיים.
הייתי שמחה לראות תלושים של מומחים בבתי החולים שמגיעים למספרים המטורפים המצוינים בכתבה ( אני מומחית ב 3 התמחויות עם ניהול יחידה, וותק מעל 20 שנה, והמשכורת בכלל לא מתקרבת לכתוב) .
כמובן שאין התייסות לשעות הארוכות שרופא עובד, לעבודה נוספת, זמינות 24/7, ושעות עבודה רבות בבית- ללא תגמול נוסף ( מרגיז לא פחות שכאשר מדברים על שכר מורים, לא מתיחסים לחופשות הארוכות, לשבתון, לתגמול " עבודת בית " ללא בקרה, ולעבודה פרטית " שחורה " ).
רישום משכורות של הסכמים פרטיים יחד עם משכורות ממשלתיות זו הטיה ומרמה.
מתמחים אגב, לא עובדים יותר ממומחים, ולא משתכרים פחות מהם.
ויש לזכור כי המשכורות עלו , כי שכר שעה של רופא היה כה נמוך שנים כה ארוכות, שגם עליה זו לא עושה תיקון לעוול ההיסטורי הממושך, , ועדיין משכורת יסוד ללא תוספות עבודה נוספת, היא כ 10000 למומחה ותיק, ורק סכום זה קובע פנסיה !
אני מזמינה את כל המצקצקים בלשונם, להצטרף אלינו ולהפוך לרופא, ונראה מה אז יחשבו על ההשתכרות האמיתית ביחס לדרישות המקצוע- שחיקה , חשיפה לאלימות , אחריות, ועבודה ללא מגבלות שעות, שבתות או חגים.

אנונימי/ת
05.02.2020, 19:32

כפי שכולם אומרים מאמר ישרא-בלוף
תסתכלו על המשכורת הבסיסית וכמה זה פר שעה
יש חשמלאיים ואינסטלטורים (וגם הגננים שלי) שמרוויחים פי כמה של שכר בסיס לרופא פר שעה
רופא שמכל סיבה לא מבצע את כל העבודה הנוספת מרוויח את הבסיס - מה כתבו 18000? ונכנס לבנק אולי 8000. (בחודש שנאלצתי להיות בחו"ל עם אמא חולה נכנס לבנק 5000 לפני כמה שנים. רופא בכיר אז מעל 20 שנות ותק)

אנונימי/ת
05.02.2020, 19:40

כרגיל חצי אמת גרועה משקר
כעובדה רוב הרופאות עובדות פחות שעות ולכן השכר בהתאם
ולא בגלל אפלייה

אנונימי/ת
05.02.2020, 19:54

לא יאומן שמגזין אינטרנטי בחסות הר"י מפרסם נתונים מעוותים ומגמתיים כאחרון כתבי החצר של משרד האוצר. ארגון שמתבצר במגדל השן שלו ברמת גן מבלי למצמץ לנוכח התנאים המחפירים בהם עובדים רופאים בשירות הרפואה הציבורית במדינה. מתמחה מרוויח/ה 40 שקלים לשעת עבודה (פחות מאח/ות ללא ותק ופחות מרוב המנקים/ות וכוחות העזר בבתי החולים), כמובן שכשעובדים מעל 300 שעות בחודש (משרת מתמחה ממוצע עם 6 תורנויות בחודש, באם היו מחולקים ל5 ימי עבודה בשבוע כמו בכל עבודה אחרת יוצא ממוצע של כ15 שעות עבודה ליממה) יוצא סכום מעל הממוצע המשקי, ואת זה בוחרים באוצר למנף לצורך השמצת רופאים, ומשום מה גם בעיתון בחסות הר"י משתפים עם כך פעולה. בעוד שהצוותים הסיעודיים נהנים מהסעות לעבודה ובחזרה, אנו המתמחים נאלצים לנהוג לבתינו תוך סיכון חיינו לאחר תורנויות של 26 שעות ויותר. מעבר לכך, אחים ואחיות במדינתנו נהנים מתמריץ בדמות משכורת 13 בכל שנה, ובעוד מגוון תנאים שאין למתמחים ולמומחים בבתי החולים סיכוי אפילו לחלום עליו. אנו משלמים מעל 300 שקלים בחודש דמי חבר להר"י וכל שאנו מקבלים הם קורסים והכשרות בתשלום מופקע נוסף, שאינם יוצאים מגבולות רמת גן, משל גבולות מדינתנו הם בין תחנת הרכבת תל אביב מרכז לתחנת ת"א השלום, וכאילו לא קיים עולם מחוץ למגדל השן בו שוכן ארגון הר"י, שלא ברור את האינטרסים של מי בדיוק משרת. אתם בדיחה ועלבון לרופאים בישראל שאותם אתם מייצגים בלית ברירתם. העיקר להקים קו חם לרופאים במצוקה נפשית כמענה על גל התאבדויות הרופאים המחריד שפוקד אותנו, כאילו הדבר הראשון שרופא במצוקה צריך לעשות זה להתקשר להר"י. לעג לרש, תתביישו. צפו לגל עזיבה המוני באם לא ישתפרו משמעותית תנאי העבודה שלנו בהסכם הקרוב. נמאסתם.

אנונימי/ת
05.02.2020, 20:22

שלום,
כפסיכיאטריות מומחית צעירה, אני שואלת את עצמי אם אני עובדת באותה מערכת בריאות... אני מרוויחה ברוטו כ 16,000 שח ובנטו כ 131000. אמנם אין לי כוננויות (עובדת במרפאה מחוץ לבית חולים), אך גם עמיתיי שמבצעים כוננויות לא חוצים את רף ה 16000 בנטו...

אנונימי/ת
05.02.2020, 20:33

כרגיל שקרים וסילוף מטעם האוצר,
לקראת המאבק הקרוב על השכר.
אני מומחה בכיר עם ותק של 12 שנות מומחיות, מנתח, מנהל שירות בבית חולים פריפרי, עובד במשרה מלאה.
שכר הברוטו שלי מבי"ח, כולל 4 כוננויות, הוא סביב 24,000 בלבד.

לא להאמין ל-FAKE NEWS של האוצר !!!

אנונימי/ת
06.02.2020, 01:00

הללויה !

06.02.2020, 01:05

אם זה נכון ,הרי שעשיתי ,כנראה, טעות כלכלית ב2009 , לאחר שיצאתי מרצון לפנסיה בגיל 60 מבית חולים ממשלתי.אבל תוספת של 60% הינה בערך 30% ,כי מס הכנסה והמוסד לביטוח לאומי " שותפים"..... אך כעזבתי הייתי בחצי משרה.והשכר היה עולה אצלי ב2500-3000, ש"ח נטו. בסיכום ף אינני מצטער.

06.02.2020, 01:05

אם זה נכון ,הרי שעשיתי ,כנראה, טעות כלכלית ב2009 , לאחר שיצאתי מרצון לפנסיה בגיל 60 מבית חולים ממשלתי.אבל תוספת של 60% הינה בערך 30% ,כי מס הכנסה והמוסד לביטוח לאומי " שותפים"..... אך כעזבתי הייתי בחצי משרה.והשכר היה עולה אצלי ב2500-3000, ש"ח נטו. בסיכום ף אינני מצטער.

אנונימי/ת
06.02.2020, 21:52

לא ברור מאיפה נקלחו נתונים השכר האלו. אני רופאה מומחית בכירה, עובדת בפריפריה, שכר שלי לא מגיע ל 40.000.

אנונימי/ת
10.02.2020, 08:21

לקראת פתיחת הסכמי השכר מתחיל האוצר להפגיז נתונית מעוותים . היכונו היכונו. זו הארטילריה הקלה והלא מדויקת. ככל שנתקרב למועד פתיח ההסכמים ישחררו את הכילים הכבדים הזכורים לכולנו מנסיבובים הקודמים. יגידו שאנחנו אילו שגוזלים את המערכת . שעקב השכר המופקע לכאורה לא ניתן לתת טיפול מתאים לחולי סרטן. יגידו שאנחנו מפקירים את החולים והולכים אל המרפאות הפרטיות ועוד כהנה וכהנה כיד הדמיון הטובה עליהם . ואנחנו , אם לא נתעורר, שוב נבלע את העלבונות ואת השכר המגוכח (65 ש"ח לשעה למומחה ותיק) ונמשיך הלאה אל חדרי המיון החנוקים והחולים המתוסכלים המוסטים כנגד הצוות הרפואי ע"י פקידי אוצר חסרי אחריות.

אנונימי/ת
14.02.2020, 17:05

ממש פייק ניוז. אני רופאה בכירה בבית חולים ציבורים מרוויחה ברוטו 22 אלף וזה עוד אחרי שהעלו לי את המשרה ל110% בישראבלוף (המשכורת שלי מתחלקת בין קרן מחקרים למדינה רק בזכות זה נאמר לי שזה אפשרי...).
למה הר"י לא מפרסמת גינוי של השטויות האלה?? למה הם סוחטים 300 שח כל חודש חברות???

אנונימי/ת
14.02.2020, 18:07

היחס לרופאים היה תמיד כאל קבוצה שעושים לה טובה שמשלמים להם. בשנות ההסתדרות הראשונות קופת חולים שילמה בקלושי אוכל ולא משכורת. מאחר ויש לנו ציבור גיבור של משרתי קבע היוצאים בגיל 45 לפנסיה. רמטכ"ל ואלופים עם פנסיה תקציבית של 90000 ש"ח לחודש (אגב, תא"ל קרפ"ר מרוויח גם עשרות אלפים). להם מגיע הם גבורים, היתה להם לשכה, מזכירה רכב צמוד ומה לא אז מגיע להם. נעדרו מהבית הרבה - מגיע להם. לעומתם הרופאים, פרזיטים נצלנים עובדים שעתיים ביום. נמצאים עם הילדים והמשפחה כל הזמן - לפרזיטים לא מגיע.
אף אחד לא מעריך את ה 24/7 של מנהלי מחלקות ויחידות תמורת שכר מצחיק שלא נכלל בפנסיה. את עבודת המתמחים 26 שעות תורנות תמורת כלום. הפער בין 60-70.000 ש"ח לאנשי הקבע הבכירים ואנשי הפרקליטות ומערכת המשפט לעומת שכר של 15000 לרופא ותיק שפרש לגמלאות, מבליט את העוול שנעשה כל הזמן לרופאים.
אמנם שכר הרופאים הפעילים במיון ובמחלקות לרפואה דחופה עלה לאחרונה, אבל, המחיר שמשלם הרופא להגעה לשכר סביר גבוה. לא יום ולא לילה, לא משפחה ולא בילויים, העבודה רודפת אחריך גם הביתה. והעיקר, כל הסכום שמשולם בגין עבודה נוספת לא מוכר לפנסיה. לסיכום-המלחמה על השכר ובעטיו דרישה לפנסיה הוגנת צריכה להיות בכל הכלים תוך דרישה לא מתפשרת להשוואה לשכר אנשי הקבע והפרקליטים/שופטים. חייביםן להביא ולהציג, תלושי שכר של קציני צבא, פרקליטים/שופטים מול שכר רופאים.

אנונימי/ת
16.02.2020, 20:51

כל הכבוד לפירסום, אבל צודק מי שכתב שיש לפרסם את שכר היסוד ללא כל התוספות. כמו כן אם עלה המשכורת , הפינסיה לא עלה בצורה פרופורציונלית

17.02.2020, 07:09

Fake news!! האם לקראת פתיחת ההסכמים, נראה עוד הרבה כאלה? יד לי הרגשה שכן.