חדשות

בית החולים מעייני הישועה רכש מכשיר לפרוסקופיה חדשני בחצי מיליון שקל

המערכת החדישה "מגדל לפרוסקופיה" מיועדת להסרה מהירה של גידולים סרטניים וניקוז דרכי לימפה באמצעות חתכים קטנים ומייתרת את הצורך בניתוח גדול

לפרסקופיה. אילוסטרציה

בית החולים מעייני הישועה בבני ברק רכש בחצי מיליון שקל ציוד חדשני – מערכת לפרוסקופיה המכונה "מגדל לפרוסקופיה" (laparoscopy sentinel node) לטיפול המיועד להסרת גידולים סרטניים. המערכת מאפשרת חדירה קונקרטית לאיבר הנגוע באמצעות חתכים קטנים שמייתרים את הצורך בניתוח גדול המחייב, למשל, פתיחת הבטן.

ד"ר גבי הרן, מנהל היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית ב"מעייני הישועה". "קפיצת מדרגה ביכולת הרפואית"

ד"ר גבי הרן, מנהל היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית בבית החולים, ציין כי המכשיר החדיש, המאפשר למשל לזהות בצורה מדויקת ומתקדמת יותר את ניקוז דרכי הלימפה כשמדובר באיברים נגועים, יסייע לרופאים לזהות את בלוטות הלימפה המנקזות את האיבר החולה כך שלא צריך להוציא את כולן כדי להבין אם קיימת גרורה. מספיקה לשם כך בלוטה אחת.

גודלה של כל בלוטה כחצי סנטימטר עד סנטימטר. "במקום לכרות 40-30 בלוטות, כורתים רק אחת נגועה. בנוסף, מאפשר עתה המכשיר לראות טוב יותר את חיבור כלי הדם, לדוגמה לאחר כריתת מעי", ציין הרן והוסיף כי המכשיר גם יסייע לרופאים בניתוחים האונקולוגיים בנשים. לדבריו, "עבור 'מעייני הישועה' הפעלתו של המכשיר היא קפיצת מדרגה ביכולת הרפואית של בית החולים".

נושאים קשורים:  לפרוסקופיה,  מעיניי הישועה,  ד"ר גבי הרן,  חדשות,  כריתת בלוטת לימפה
תגובות
אנונימי/ת
04.02.2020, 22:45

כבוד גדול לאגף הגינקולוגי מיילדותי של בית חולים מעייני הישועה. בית החולים עשה קפיצת מדרגה עם רכישת מכשיר הלפרוסקופיה.
כה לחי.

אנונימי/ת
05.02.2020, 15:12

מה זה הדבר הזה "מגדל לפרוסקופיה"? משהו תוצרת בני ברק?