נגיף הקורונה

תיאור מקרה של חולה בקורונה: דלקת הריאות הופיעה רק בשלהי המחלה

עם התפרצות מחלת הריאות הקשה בסין, רופאים משתפים את עמיתיהם בעולם על מקרים ייחודיים של טיפול בחולי קורונה. המקרה שאירע בוושינגטון מעורר הרבה סימני שאלה

בדיקת דם לנגיף הקורונה. אילוסטרציה

New England Journal of Medicine סיפק ביום שישי דו"ח מקרה מפורט של אבחון וטיפול בחולה שנדבק בנגיף הקורונה החדש וזאת במטרה ברורה לשתף במידע זה את הקהילה הרפואית הבינלאומית.

מדובר בחולה שטופל בארה"ב ובמקרה שלו הודגמה יכולת הנגיף להתפשט ולהדביק אחרים עוד בטרם הופיעו תסמיני המחלה. עוד הודגש בדיווח כי ביטויי התסמינים היו בתחילה קלים מאוד, לא ספציפיים לדלקת ריאות ביום התשיעי של המחלה אצל אותו חולה.

החולה, בן 35, תושב מדינת וושינגטון, ללא היסטוריה של בעיות רפואיות מז'וריות, שב מביקור משפחה בעיר ווהאן, סין, ב-15 בינואר. הוא לא ביקר בשוק פירות הים ובעלי החיים האקזוטיים האחרים שסומן כמקור להתפרצות המחלה וגם לא ידוע שבא בכלל במגע עם אנשים חולים במהלך ביקורו בסין.

ב-19 בינואר, לאחר שה-CDC פרסם אזהרות מפני חשש להופעת חולים בקורונה בארה"ב, החליט אותו אדם לבקר במרפאה מקומית לטיפול דחוף.

הוא סיפר כי בארבעה הימים האחרונים הוא משתעל למרות שאיננו מעשן. בעת המתנה של כ-20 דקות לעריכת בדיקות ראשוניות, עטה מסיכה. בבדיקות אלו הוברר כי למעט היפר-טריגליצרידים לא נמצאו בעיות אחרות.

החום שנמדד היה 37.20, לחץ דם 134/87, דופק 110 לדקה, קצב נשימה 16 נשימות לדקה, סטורציה 96%.

צילום רנטגן ראשון לא הראה משהו לא רגיל בריאותיו. הרופאים שלחו דגימות רוק שנלקחו מדופן הפה למעבדת ה-CDC ולמחרת נמסרו תוצאות הבדיקה שאישרה שהוא נדבק בנגיף החדש.

בעקבות זאת הוא אושפז במרכז הרפואי של מחוז פרובידנס, באברט, מדינת וושינגטון, והוכנס ליחידת בידוד. במהלך התפתחות המחלה הוא הציג טווח רחב של תסמינים, בכלל זה חום גבוה, שיעול, תשישות, הקאות, בחילות, שלשול, נזלת.

אולם, רק ביום החמישי בבית החולים שהיה היום התשיעי להופעת המחלה, הבחינו הרופאים בצילום רנטגן בסימני דלקת ריאות באונה הנמוכה של הריאה השמאלית. למחרת, שוב בצילום רנטגן נראו עכירויות מפוספסות, יציבות, בבסיסי הריאה – אינדיקציה שכנראה זוהי דלקת ריאות לא אופיינית.

הדיווח מפרט את התרופות שהחולה קיבל: 650 מ"ג אצטומינופן כל 4 שעות; 600 מ"ג איבופרופן כל 6 שעות, 600 מ"ג גואיפנסין כנגד השיעול, 6 ליטר תמיסת מלח רגילה ב-6 הימים הראשונים.

ביום השמיני בבית החולים, מצבו השתפר. ב-30 בינואר כבר לא היה לו חום, תסמיני המחלה נעלמו, למעט שיעול שחומרתו הלכה ודעכה, כתבו הרופאים בדיווח.

עתה מנסים לברר עם מי בא האיש במגע בטרם הגיע לבית החולים ועד כה לא נמצאו ראיות שהוא העביר את הנגיף לאחרים.

מחברי הדיווח הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה ההדוק בין רופאים שונים, מקומיים וגורמים ברשויות בריאות פדרליות והפצה מהירה של מידע מפורט בקהילה הרפואית כיצד לטפל בחולים כמו במקרה הזה. אבל המקרה גם הבהיר עד כמה הרופאים אינם יודעים מספיק כיצד ובאיזו מהירות וקלות הנגיף מתפשט וכן עדיין לא ברור במלואו הספקטרום הרחב של התחלואה הקלינית שהוא גורם.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפה,  התפרצות מחלה,  תיאור מקרה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.02.2020, 19:42

אולי לבדוק אצלו כיצד הצליח לייצר תנגודת חיסונית לוירוס

אנונימי/ת
03.02.2020, 21:06

לפי מה שאני רואה בחדשות , ורק לפי מה שאני רואה. הווירוס הזה עם יכולת הידבקות גבוהה ביותר. אולי הונדס גנטית? מלחמה ביולוגית ? רב הנסתר על הגלוי. לצערי רואה סימנים של התפרצות מגפה עולמית . המוות לדעתי הוא בגלל שפשוט לא יודעים איך לטפל כי לא מבינים מה זה הווירוס הזה. ולא מבינים מה הווירוס הזה זה מפני שמדובר בווירס שכנראה הונדס גנטית . הדבקה באוויר. שלא נדע. זה כמו בהיסטוריה עם כל המגפות שהרגו מילונים. כביכול הרפואה התפתחה . אבל לפי מה שרואים בסין אין שום התקדמות . חוסר יכולת להתמודד. בהלה פאניקה. סגר. אלימות . שלא נדע. סרטי מדע בדינוני הפכו והופכים למציאות . חזרנו למאה ה12, 13 עם כל המחלות הנוראות . זוועה. ובהלה. ולצערי מדינת ישראל לא תדע להתמודד עם הווירוס. כבר עכשיו בהלה, היסטריה. עד כדי העברת תחושה לציבור שפשוט אם יגיע לארץ המדינה לא לא לא לא ערוכה להתמודד. וגם צוותי רפואיים לא ערוכים להתמודד. זה לא הסארס. יש פה משהו גרוע ומסוכן ביותר . ומדינת ישראל אינה יודעת כיצד להתמודד עם זה.

אנונימי/ת
03.02.2020, 21:08

אני מקווה שהגברת האומללה שאשפזה בכפייה ללא סיבה תתבע את האםאמא של בית החולים. תגובה היסטרית עד כדי טירוף. וזה שזה קרה בשיבא לא מפתיע. בשיבא קורים דברים הרבה יותר בלתי ראויים מאישפוז כפייה.

03.02.2020, 22:34

מה יש לתבוע? בית החולים נהג באחריות מצוינת. שיטת הסמות יותר טובה? יהיה בסדר?