נגיף הקורונה

ב-20 נמלי תעופה ברחבי ארה"ב יבוצע ניטור לנוסעים המגיעים מסין

מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-106 ומספר המאושפזים במצב קשה בעיקר בסין עלה ל-4,515 | הורחבו הגבלות תנועה לסין

נוסעים בשדה תעופה בסין. צילום: B.Zhou/ שאטרסטוק

ה-CDC הורה לבצע ניטור נוסעים המגיעים מסין ושעולה חשד או חשש שהם נשאי נגיף הקורונה החדש או מציגים תסמינים שנדבקו. בכך הורחב מבצע הניטור שנוקטים האמריקאים נוכח הימשכות התפשטותה של מחלת הריאות הקשה והניטור יבוצע ב-20 נמלי תעופה ברחבי ארה"ב.

עד כה נעשה ניטור כזה רק ב-JFK בניו יורק, בסן פרנסיסקו, בלוס אנג'לס, בשיקגו ובאטלנטה. בין נמלי התעופה שנוספו לרשימה גם זה שבאנקורג', אלסקה, וזאת לאחר שנעשתה הערכה שישמש שער כניסה לארה"ב לעשרות אנשים שמגיעים מסין.

הבוקר (ג') דיווחו שלטונות הבריאות בסין שמספר המתים מהמחלה עלה במדינה זאת ל-106 ומספר החולים הקשים המאושפזים ושאומת שנדבקו בנגיף הזה – 4,515. עוד יותר מ-60 חולים מאושפזים בבתי חולים ב-17 מקומות מחוץ לסין, בכלל זה חמישה בארה"ב והבוקר נמסר על מקרה ראשון במינכן, גרמניה.

נוכח התרחבות מימדי התחלואה והתמותה הורחבו הגבלות תנועה לסין, בכלל זה על ידי כמה מחברות ההייטק הבינלאומיות שאסרו על נסיעות למדינה זאת על עובדיהם, עד שהמאבק בנגיף יחל לשאת פרי. כל המהלכים הללו הם גם בעקבות הנחיית ה-CDC שהעלה את רמת האזהרות לנוסעים לסין לדרגה הגבוהה ביותר (4).

עוד דווח הבוקר כי ה-FDA מקיים דיונים עם גורמים שונים ורשויות בריאות במדינות אחדות בעולם כדי להאיץ בהם לתמוך במבצע מהיר של פיתוח אמצעי אבחון מהיר של הנגיף ותרופות לחולים. בשלב זה לא ברור אם ניתן יהיה להחיש גם פיתוח חיסון מפניו.

נושאים קשורים:  התפרצות מחלה,  סין,  ניטור מחלה,  שדה תעופה,  חדשות,  נגיף הקורונה
תגובות