חדשות

במחלקה הכירורגית לילדים ב"ספרא" החלו במתן טיפולים אלטרנטיביים

שיאצו, רפלקסולוגיה והילינג ניתנים כהשלמה לטיפול הקונבנציונלי במטרה להקל על הילד והוריו בתקופת האשפוז ולהפחית את השימוש במשככי הכאבים לאחר הניתוח

רפרקסולוגיה לילדים. צילום: אילוסטרציה

אחת המגמות הבולטות בתחום כירורגיית הילדים במרכז היא מגמה שנקראת child life, אשר עוסקת בחוויית המטופל ושמה דגש על הכנת ילדים לניתוח. כחלק מהגישה, הופכת הרפואה המשלימה למקובלת יותר בעולם הרפואה הקונבנציונלית כאמצעי להרגעת הילדים לפני הניתוח וסיוע בהפחתת משככי הכאבים הנדרשים לאחר הניתוח.

תקופת האשפוז עבור ילדים רבים מהווה תקופה של משבר, בלבול, ובדידות. ללא הכנה מתאימה, עלול הילד לחוות פאניקה ובעתיד אף אירועים פוסט טראומטיים, ומכאן המגמה לסייע בהכנת הילדים מבחינה רגשית ופיזיולוגית לפני הליכים רפואיים שונים.

במחלקת כירורגית ילדים בבית החולים לילדים ספרא במרכז הרפואי שיבא בתל השומר החלו לאחרונה להשתמש בטיפולים האלטרנטיביים שיאצו, רפלקסולוגיה והילינג על מנת להקל על הילד וההורה בתקופה שלפני ואחרי הניתוח. הילדים יזכו לטיפולים שמרגיעים ומפחיתים כאב, וההורים לטיפולי רפלקסולוגיה להפוגת המתח מאחר שהלך הרוח שלהם משפיע משמעותית על מצבו הרגשי והנפשי של הילד.

טיליה, אמא של ילד בן שמונה שעבר שני ניתוחי בטן, סיפרה: "הטיפולים האלטרנטיביים עושים טוב על הלב, גם מבחינת הציפייה לטיפולים, לדעת שמגיע אלינו מישהו שכל מטרתו לסייע ברמה הרגשית, שיש מישהו שאכפת לו. ההילינג עזר המון לאביו להירגע ולמצוא את המקום השקט שלו וגם לבני להפחית את הכאבים לאחר הניתוח האחרון".

עמית אזולאי, מטפל בשיאצו במחלקה הכירורגית בבית החולים ספרא לילדים: "טיפולי השיאצו מרגיעים, מורידים את רמת המתח של הילדים לפני ואחרי הניתוח וגם מפחיתים כאב. כאשר מעניקים את הטיפולים לילדים, חשוב לשלב זאת באמצעות משחק. לראות את החיוך על פני הילדים - זוהי המתנה הגדולה ביותר".

ד"ר דניאל שינהר, מנהל המחלקה הכירורגית ב"ספרא", הסביר: "תקופת האשפוז במחלקה הכירורגית היא תקופה חריגה ולא נעימה עבור ילדים רבים. אנו שמחים על האפשרות להעניק טיפולים אלטרנטיביים לילדים ולהוריהם ולסייע בהשלמת הטיפול הקונבנציונלי בטיפול משלים אלטרנטיבי שמפיג מתחים וכאב".

נושאים קשורים:  ד"ר דניאל שינהר,  בית החולים לילדים ספרא,  שיאצו,  הילינג,  טיפול אלטרנטיבי,  חדשות,  כירורגיית ילדים
תגובות
27.01.2020, 21:26

כל הכבוד על היוזמה ועל הביצוע! חשוב מאוד

אנונימי/ת
28.01.2020, 05:22

כוונה טובה.. אבל כדאי לבדוק האם טיפולים אלו באמת יעילים לעומת פלצבו.. העלות של טיפולים אלו אינה נמוכה, ומערכת הבריאות אינה ידועה כסובלת מעודף משאבים...