חדשות

הצלחה לוועדת הסל: כ-50 הסכמי "חלוקת סיכון" מול חברות התרופות

החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת קיבל את הדירוג הגבוה ביותר בוועדת הסל | לאחר המלצות מומחים, קודמו התרופות והטכנולוגיות שככל הנראה ייכללו במסגרת הסל השנה. הרשימה לפניכם

חיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת. אילוסטרציה

הוועדה להרחבת סל התרופות לשנת 2020 פרסמה אמש (א') עיקרי החלטות שקיבלה בשתי ישיבות שבהן נדונו ערעורים שונים בעקבות בירורים שהתבקשו מומחים לספק במהלך דיוניה הקודמים. כמה תרופות שקיבלו דירוג נמוך קודמו ב"סולם" בעקבות הבירור. לגבי אחרות התקבלו הערות מומחים והתייחסויות מקצועיות אחרות, למשל לעניין גודל אוכלוסיות המטופלים שלמענן נדרשות התרופות.

יש לציין כי ועדת הסל הצליחה לראשונה להגיע לכ-50 הסכמי "חלוקת סיכון" מול חברות התרופות. מדובר בהסכמים שבהם עלות הטיפול מוזלת ככל שמטופלים רבים משתמשים בו.

תרכיב ה-Priorix חיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת קיבל את הדירוג הגבוה ביותר מבין כל המועמדויות שבהן דנה השנה הוועדה - A9/A10. הכוונה היא שהתרכיב יינתן בשתי מנות חיסון עבור בני 18 ומעלה, שלא חוסנו בשתי מנות החיסון נגד חצבת מגיל 12 חודשים ומעלה במרווח של ארבעה שבועות לפחות בין המנות (מי שלא זוכר אם חוסן ואין תיעוד לכך זכאי להשלים לשתי מנות חיסון) ומי שחוסן במנה אחת יהיה זכאי לקבל מנה אחת. לאחר הבירורים השונים שלגביהם ביקשה הוועדה לקבל נתונים, הדירוג נותר בעינו.

התרופות שקיבלו דירוג A9 וצלחו את ישיבות הבירור והערעור או שעלו לדרגה זאת, שפירושה כי קיים סיכוי גבוה שייכללו במסגרת הסל המורחב בעקבות מרתון הדיונים האחרון שתקיים הוועדה בימים הקרובים ושבהם יובא בחשבון נושא המחיר של כל תרופה, הן:

Takhzyro - תכשיר לטיפול מניעתי כנגד התקפי Hereditary angioedema.

CDCA - Sterol 27-hydroxylase (presenting as cerebrotendinous xanthomatosis, CTX) deficiency.

Luxturna - לטיפול ב-biallelic RPE65 mutation-associated retinal dystrophy.

Epidiolex - תכשיר לטיפול בפרכוסים על רקע תסמונת Dravet או תסמונת Gastaut Lennox.

Onpattro - לטיפול במבוגרים עם transthyretin-mediated amyloidosisי(hATTR amyloidosis) תורשתית עם פולינוירופתיה בדרגה 1 או 2.

Cablivi - טיפול ב-aTTPי(purpura thrombocytopenic thrombotic) נרכשת בשילוב עם טיפול אימונוסופרסיבי ו-PEX.

Polivy - טיפול בחולי לימפומה מסוג DLBCL כקו טיפול מתקדם.

Suliqua ,Xultophy - טיפול בסוכרת - הרחבת מסגרת ההכללה בסל הבריאות עבור חולי סוכרת סוג 2 ,לאחר מיצוי תרופה פומית אחת.

Vyndamax - טיפול בקרדיומיופתיה, wild type or hereditary transthyretin-mediated amyloidosisי(ATTR-CM) במטרה להפחית חולי ואשפוז קרדיווסקולריים.

בדיקות פרופיל מולקולרי רחב לחולי סרטן ריאה מסוג NSCLC.

התרופות והטכנולוגיות הבאות קיבלו שוב את הדירוג A8/9:

Truvada - תכשיר לטיפול לפני חשיפה למניעת הידבקות ב-HIV במבוגרים בסיכון גבוה.

אולטרסאונד ממוקד מונחה MRI לחולי פרקינסון עם רעד בדרגת חומרה בינונית עד קשה, שמיצו טיפולים תרופתיים.

Nucala ,Cinqair ,Fasenra - הרחבת מסגרת ההכללה בסל עבור חולי אסתמה קשה המטופלים באופן כרוני בגלוקוקורטיקואידים סיסטמיים ולהם ספירת אאוזינופילים שבין 400-150 תאים/מיקרוליטר.

Dupixent - טיפול באסתמה קשה עבור חולים אשר מחלתם הוגדרה כקשה ותואמת טיפול בבולמי 5-IL, אך טיפול זה כשל.

Xgeva ,Imnovid ,Kyprolis ,Empliciti ,Darzalex - טיפול במיאלומה נפוצה.

Natpara - טיפול בהיפוקלצמיה בחולי היפופאראתירואידיזם עבור מטופלים אשר מחלתם אינה מאוזנת למרות טיפול בסידן ובויטמין D פעיל (טיפול משולב).

Saxenda - טיפול להפחתת משקל עבור מטופלים הזכאים לניתוחים בריאטריים ועבור מטופלים עם BMI בין 39.9-35 טרום סוכרתיים עם עבר של מחלת לב או כלי דם ולאוכלוסיות נוספות עבורן קיימת חשיבות רבה, לדעת המומחים. הדירוג 9/A8 ניתן עבור מטופלים לפני ניתוח בריאטרי.

Evenity - טיפול באוסטיאופורוזיס עבור חולים שלא יכולים לקבל טיפול עם Teriparatide על רקע אי ספיקה כלייתית או על רקע טיפול בהקרנות.

Revolade ו-Nplate - טיפול ב-ITP - הרחבת מסגרת ההכללה בסל עבור מבוגרים.

Endari - טיפול בסיבוכים חריפים של אנמיה חרמשית, Sickle Cell Disease.

Adcetris - טיפול ב-Hodgkin lymphoma + CD30 כקו טיפול ראשון עבור חולים שאינם מועמדים לטיפול בבלאומיצין.

מחוך לטיפול בחולים עם עקמת - עבור בני נוער הסובלים מעקמת אידיופטית (קיפוזיס או סקוליוזיס או קיפוסקוליוזיס).

Hemangiol - טיפול ב-hemangioma infantile המחייבת טיפול סיסטמי.

אנדוסקופיה של המעי הדק באמצעות קפסולה בחולי קרוהן - עבור חולים עם מחלה מבוססת כאשר יש צורך בהערכה של ריפוי רירית המעי הדק (מעבר לבדיקת ileocolonoscopy).

אלסטוגרפיה באמצעות US לבדיקת פיברוזיס כבדית - עבור חמש אוכלוסיות חולים: HBV,יalcoholic liver disease,יPBC,יPSC No ועם מחלת כבד אלכוהולית.

Brilinta - למניעת אירועים אתרותרומבוטיים - הרחבת מסגרת ההכללה בסל: הארכת משך הטיפול בעוד שנה או שנתיים עבור חולים המצויים בקבוצת סיכון איסכמי מוגבר, עם מחלה כלילית רב כלית, סוכרתיים, רקע של שני התקפי לב ומעלה, ואינם בעלי גורמי סיכון לדמם.

Opdivo - בשילוב עם Ipilimumab לטיפול בסרטן גרורתי קולורקטאלי בחולים שהם dMMR/H-MSI - כקו טיפול מתקדם.

Balversa - טיפול בסרטן urothelial מתקדם מקומי או גרורתי עם שינויים גנטיים מסוג FGFR בחולים שמחלתם התקדמה לאחר טיפול כימותרפי.

Keytruda - טיפול במלנומה בשלב לא נתיח או גרורתי - הרחבת מסגרת ההכללה בסל: קו טיפול אימונותרפי נוסף.

Duavive - טיפול בתסמינים ואזומוטוריים הנובעים ממנופאוזה עבור נשים שלא יכולות לקבל טיפול משולב עם פרוגסטין.

שתל שבלול (קוכליארי) לטיפול בחירשות חד צדדית - בדיון סוכם כי תבוצע הגדרה של אוכלוסיית היעד בהתייעצות עם קלינאית התקשורת של המשרד והוועדה קיבלה את הנתונים.

Menactra / Nimenrix - חיסון מנינגוקוק קוודריוולנטי (ACWY). הרחבת מסגרת ההכללה בסל לנשאי HIV.

טיפולים בים המלח ופוטותרפיה לחולי פסוריאזיס, באותה שנה. הבקשה היתה שיוסרו לגביהם הגבלות.

השתלת מסתם תותב בעמדה אאורטלית בשיטה מלעורית בחולים בדרגת סיכון בינונית בכפוף להחלטה משותפת על ידי צוות רפואת הלב - קרדיולוג וכירורג לב.

Xarelto - טיפול למניעת שבץ, אוטם שריר הלב, מוות קרדיווסקולרי, איסכמיה חריפה בגפיים ותמותה בחולים עם מחלה של העורקים הכליליים (CAD) או של העורקים הפריפריים (PAD) בהרחבת מסגרת ההכללה בסל.

לדו"ח המלא של עיקרי ההחלטות בשתי ישיבות אלו  ליחצו כאן וכאן.

נושאים קשורים:  סל התרופות,  המלצות ועדת סל התרופות,  ועדת הסל,  חדשות
תגובות