חדשות

לראשונה ב"איכילוב": ניתוחים כירורגיים לפרסקופיים לילדים בחתך זעיר אחד

הגישה מתאימה כמעט לכל הניתוחים הלפרוסקופיים המבוצעים בילדים. יתרונה הגדול בהפחתת סיבוכים הנובעים מהכנסת שלושה או ארבעה "טרוקרים"' לבטן בשיטה המסורתית

חדר ניתוח ב"איכילוב", במהלך לפרוסקופיה בגישת Single Port בילדים. צילום: דוברות בית החולים

במחלקה לכירורגיה בבית החולים לילדים במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב החלו לבצע ניתוחים כירורגים בגישה לפרוסקופית חדשנית ומינימליסטית לילדים, המאפשרת כניסה דרך חתך טבורי אחד בודד. בית החולים מסר כי פרוצדורה בשיטה הזאת היא ראשונית אצלו.

עד כה בניתוחים אלה היו מבצעים שלושה-ארבעה חתכים בחלל הבטן של הילד. בין הניתוחים שבהם יחלו מעכשיו בגישה המינימליסטית: כריתת תוספתן, כריתת כיס מרה, כריתת שחלה לשימור פוריות, כריתות מעי שונות וכריתת הטחול.

פרופ' איגור סוחוטניק, מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים, מסר: "הגישה הניתוחית החדישה נקראת Single Port. היא כבר מקובלת במרכזים הרפואיים הגדולים בעולם. כעת לראשונה אנו מציעים אותה גם לילדים בישראל. היא מתבצעת בעזרת 'פורט' מיוחד ומותאם המאפשר שימוש באותם מכשירי עבודה.

"הגישה מתאימה כמעט לכל הניתוחים הלפרוסקופיים המבוצעים בילדים. היתרון הגדול שלה הוא בהפחתת הסיבוכים הנובעים מהכנסת שלושה או ארבעה 'טרוקרים' לבטן – שזו השיטה המסורתית. התוצאה הקוסמטית היא מדהימה כיוון שהצלקת הניתוחית היא בודדת ובעומק הטבור.

"אנו מקווים בעתיד להציע גישה לפרוסקופית דרך פורט יחיד לרוב החולים המיועדים לניתוחים לפרוסקופים במחלקתנו".

נושאים קשורים:  איכילוב,  לפרוסקופיה,  כירורגיה,  חדשות,  פרופ' איגור סוחוטניק
תגובות