לוקמיה לימפוציטית כרונית

טיפול בונטוקלקס ותוצאות ארוכות טווח בחולי CLL

תוצאות מחקר חדש: שילוב של ונטוקלקס וריטוקסימאב הראה תוצאות טובות יותר מאלו של טיפול הבחירה המקובל כיום בהיבט שרידות כוללת ושרידות ללא התקדמות מחלה על פני ארבע שנים ב-CLL

חברת אבווי הודיעה לאחרונה על תוצאות חדשות וארוכות טווח ממחקר שבחן את השימוש בונטוקלקס בשילוב עם ריטוקסימאב במטופלים עם CLL חוזרת או עמידה לטיפול (relapsed/refractory chronic lymphocytic leukemia-R/R CLL). ונטוקלקס היא תרופה ראשונה מסוגה המעכבת את BCL-2. התוצאות מתבססות על אנליזת פוסט-הוק של מחקר הפאזה 3, MURANO, לאחר ארבע שנות מעקב.

התוצאות מראות כי מטופלים עם R/R CLL אשר סיימו טיפול של שנתיים עם ונטוקלקס-ריטוקסימאב שמרו על שרידות כוללת ושרידות ללא התקדמות מחלה לעומת מטופלים שקיבלו את טיפול הבחירה המקובל כיום, בנדמוסטין וריטוקסימאב (יחס סיכונים עבור שרידות כוללת: 0.41; רווח בר-סמך 95%, 0.26-0.65; p<0.0001; יחס סיכונים עבור שרידות ללא התקדמות מחלה 0.19, 0.14-0.25; p<0.0001).

יחס הסיכונים זה מבטא הפחתת סיכון של 81% להתקדמות מחלה או תמותה בקבוצת הונטוקלקס.

בנוסף, הודגם כי מטופלים שקיבלו ונטוקלקס-ריטוקסימאב השיגו שיעורים גבוהים יותר של פעילות מחלה מינימלית (minimal residual disease) והפוגה מלאה לעומת מטופלים שקיבלו בנדמוסטין וריטוקסימאב.

24 חודשים לאחר תום הטיפול, חלק ניכר מהמטופלים שקיבלו ונטוקלקס שמרו על שרידות ללא התקדמות מחלה לעומת מטופלים שקיבלו בנדמוסטין (57.3% לעומת 4.6%). בנוסף, אנליזת שרידות כוללת הדגימה שיעור "העדר אירועים" על פני ארבע שנים של 85.3% בקבוצת הונטוקלקס לעומת 66.8% בקבוצת הבנדמוסטין.

השיפור בשרידות ללא התקדמות מחלה ושרידות כוללת היה גדול יותר בקבוצת הונטוקלקס למרות שבקבוצת הבנדמוסטין, 79% מהמשתתפים קיבלו טיפול נוסף כנגדCLL לאחר התקדמות מחלה.

פרופיל הבטיחות של ונטוקלקס-ריטוקסימאב היה דומה לפרופיל הבטיחות של כל אחת מהתרופות לחוד ולא התגלו סוגיות בטיחות חדשות במהלך המחקר הנוכחי.

מקור: 

New Long-Term Data Continues to Demonstrate Progression-Free Survival and Overall Survival Benefits with VENCLEXTA®/ VENCLYXTO® (venetoclax) Combination in Patients with Relapsed/Refractory Chronic Lymphocytic Leukemia (CLL)

נושאים קשורים:  לוקמיה לימפוציטית כרונית,  ונטוקלקס,  בנדמוסטין,  ריטוקסימאב,  שרידות ללא התקדמות מחלה,  שרידות כוללת,  מחקרים