קנאביס

תשומת לב מיוחדת בסמוך לניתוחים למשתמשי קנאביס: סקירה מקיפה של השיקולים הנוגעים לשימוש בתרופות וחומרי הרדמה 

בסקירה זו נמצאו שינויים במערכות הגוף השונות במשתמשי קנאביס בסמוך לניתוח המצדיקים התייחסות

צוות חדר ניתוח. אילוסטרציה

על פי הסקר הלאומי על שימוש בסמים ובריאות שנערך ב-2015, קנאביס נותר הסם הנפוץ ביותר למטרות הנאה בארה״ב. קנאביס קשור לתגובות מערכתיות בעלות פוטנציאל להשפיע על תוצאים בסמוך לניתוח. החוקרים בחנו את ההשפעות הפתופיזיולוגיות וההיבטים הפרמקולוגיים החשובים ביותר, אשר נדרשים לשם ניהול חולים המשתמשים בקנאביס/קנאבינואידים באופן כרוני בסמוך לניתוח.

המקבילים הסינטטיים מספקים פוטנטיות גבוהה יותר עם סיכון גדול יותר לסיבוכים. מסיסות גבוהה בשומן של קנאבידואידים מתעדפת הצטברות זריזה ברקמות שומן. הצטברות זאת מאריכה את משך הסילוק של החומר עד לכמה ימים לאחר החשיפה.

ההשפעות הרב-מערכתיות של קנאבידואידים והאינטרקציות הפרמקולוגיות שלהם עם חומרי הרדמה עלולים להוביל להשלכות חמורות. מינונים נמוכים של קנאבידואידים נמצאו כקשורים בעליה בתגובה הסימפטטית (טכיקרדיה, יתר לחץ דם, עלייה בכיווץ שריר הלב) עם רמות גבוהות של נוראפינפרין אשר נמדדו 30 דקות לאחר השימוש. מינונים גבוהים מגבירים את הטונוס הפאראסימפתטי, מה שמוביל לברדיקרדיה תלויית מינון ולחץ דם נמוך. סיבוכים קרדיווסקולרים חמורים הקשורים בחשיפה לקנאביס עלולים לכלול Malignant arrythmias, ספזמה כלילית, מוות פתאומי, ירידה בזילוח דם צרברלי ושבץ. תגובתיות יתר של הסימפונות וחסימה בדרכי האוויר העליונות מדווחים בתדירות גבוהה על ידי משתמשי קנאביס. היפותרמיה לאחר ניתוח, רעד ועלייה באגרגצית הטסיות תועדו גם כן.

מקור: 

Echeverria-Villalobos M.(2019) Journal of Clinical Anesthesia 57, 41-49

 

 

 

נושאים קשורים:  קנאביס,  חומרי הרדמה,  קנאבידואידים,  מחקרים
תגובות