חדשות

האיגוד לרפואה פנימית: "תוספת משאבים לגריאטריה אינה פתרון לעומס בפנימיות"

משרדי הבריאות והאוצר החליטו על צעד ראשון ביישום ועדת טור כספא: הקצאת יותר מ-700 מיטות לאשפוז המשכי במוסדות גריאטריים | האיגוד לרפואה פנימית: "את תוצאות התוספת הזו נראה רק בעוד חמש שנים"

תחלואת החורף מורגשת היטב במרפאות קופות החולים, בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות. צילום: איגוד הפנימאים

משרד הבריאות הודיע הבוקר (ג') כי למרות המצב הפוליטי ותקופת ממשלת המעבר הזמנית, הוא מתחיל ליישם את המלצות ועדת פרופ' רן טור-כספא שעסקה במצב המחלקות הפנימיות. בשלב זה נמסר ממשרד הבריאות, "הוחלט על הקצאת תוספת משאבים לגריאטריה - מעל 700 מיטות לאשפוז המשכי".

בהודעה נאמר עוד כי "התוספת המשמעותית הושגה הודות לפעילות מאומצת ולמרות תקופת ממשלת המעבר, עם כל הקשיים האובייקטיביים שהמצב הנוכחי מערים".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "זה הישג חשוב לטובת המטופלים הסיעודיים. הוספת המשאבים בייחוד בעיתוי הנוכחי מבטאת יישום ראשוני של המלצות ועדת טור כספא לשינוי המצב בפנימיות". ליצמן גם הודה לשר האוצר משה כחלון "על ההירתמות ושיתוף הפעולה. נמשיך לפעול בכל דרך לפתרון העומסים במיונים ובפנימיות”.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "זו תוספת אמיתית ומשמעותית לאזורים במערכת שהכי זקוקים להם. לשם השוואה, היום 20% מהשוהים במחלקות הפנימיות צריכים לצאת לאשפוז המשכי ואלה בדיוק המטופלים השוהים במסדרון. הם צריכים להיות במקומות אחרים".

פרופ׳ טור כספא אמר בתגובה: "מעודד לראות את פעילות משרד הבריאות ליישום ההמלצות. זה צעד משמעותי וחשוב. אני מצפה ליישום שאר ההמלצות בהקדם".

ראשי האיגוד הישראלי לרפואה פנימית בירכו על החלטת משרד הבריאות וציינו כי "כל תוספת תקציבית למערכת הבריאות הציבורית שנמצאת במצוקה קשה היא אירוע משמח וחשוב מאוד". עם זאת ציינו כי "את תוצאות התוספת המתבקשת הזו נראה רק עוד שלוש עד חמש שנים ואף יותר. מיטות האשפוז ההמשכי אינן פתרון לעומסים היומיומיים של המחלקות הפנימיות. לנוכח הצפיפות הנוראה במחלקות, שבין תוצאותיה: הידבקויות, זיהומים, טיפול רפואי לא ראוי ואף מקרי מוות מיותרים, המדינה חייבת לתת פתרונות מיידיים, ואלה כתובים שחור על גבי לבן בדו"ח ועדת טור כספא לשיפור הרפואה הפנימית, שהוגש לממשלה כבר לפני חצי שנה".

ראשי האיגוד הוסיפו כי "ברור שבמשרד הבריאות יש הבנה מלאה לחשיבות יישום הדו"ח וברור שהסיטואציה הפוליטית והמגבלות התקציביות באוצר הן בעיה. עם זאת, יש לקוות שבמשרדי האוצר והבריאות ימשיכו לשנס מותניים כדי ליישם במהירות את הדו"ח שעל שולחן שני המשרדים".

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  ועדת טור כספא,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  גריאטריה,  חולים סיעודיים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.12.2019, 10:55

אפשר להוסיף גם 1000 מיטות בתר חריפות. הקופות אינן מאשרות כמעט טופס 17 בתר חריף. אבל בהחלט ניתן לנצל את המיטות לשיקום לאחר מחלות חריפות.