חדשות

בג"ץ הכריע: העיתונות המודפסת תוכל להמשיך לפרסם מודעות לסיגריות

"החוק התקבל בניגוד עניינים מובהק - נמשיך להיאבק", הודיעו במיזם למיגור העישון לאחר שבג"ץ דחה השבוע את העתירה לבטל החרגת העיתונות המודפסת מחוק איסור פרסום ושיווק מוצרי טבק

פרסומת לסיגריות. אילוסטרציה

שלושה שופטי בג"ץ - יצחק עמית, מני מזוז ודוד מינץ - דחו השבוע את עתירת המיזם הרב-מגזרי למיגור העישון שבו נתבקש בית המשפט העליון להורות על ביטול החרגת העיתונות המודפסת מחוק איסור פרסום ושיווק של מוצרי טבק וסיגריות.

משמעות החלטת השופטים: העיתונים יוכלו להמשיך ולפרסם מודעות פרסומות לסיגריות. השופטים ציינו בהחלטתם כי סוגיית ההחרגה של העיתונות מודפסת מהחוק נדונה בהרחבה בוועדת הכלכלה של הכנסת ואושרה במליאה. עקב כך, הם אינם רואים מקום להתערב.

עוד ציינו השופטים בהחלטתם שגם נציגי משרד המשפטים והיועץ המשפטי לכנסת אישרו שאין מניעה להחריג מהחוק את העיתונות המודפסת, הן משום שצעירים חשופים פחות לעיתונות מודפסת וכן נוכח המצב הכלכלי הקשה של העיתונות המודפסת.

בתגובה להחלטת בג"ץ נמסר מהמיזם למיגור העישון: "החרגת העיתונות המודפסת מהאיסור הכללי על פרסום מוצרי עישון גורמת נזקים כבדים לבריאות הציבור בישראל. צר לנו שהרכב השופטים נמנע מדיון בשאלה המשפטית שניצבה בפניו והחליט לדחות את העתירה על בסיס עובדתי שגוי וללא הנמקה משכנעת.

"היה ראוי שבית המשפט ידון בשאלה האם החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה בעניין, שהתקבלה בניגוד עניינים מובהק וכבלה את ידיה של הכנסת בהליך החקיקה, מהווה פגם חוקתי הראוי להוביל לבטלותה של ההחרגה. אך לצערנו, בית המשפט העליון, משיקוליו, נמנע מדיון בשאלה חשובה זו. לפיכך, נמשיך להיאבק לביטול החרגת העיתונות המודפסת מהאיסור על פרסום מוצרי עישון בכל הכלים העומדים לרשותנו".

נושאים קשורים:  המיזם למיגור העישון,  החוק להגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק,  בג"ץ,  עיתונות,  חדשות
תגובות