חדשות

הסוף לתורים? מערכת טכנולוגית תתריע על תפוסה ותווסת עומסים בבתי החולים

מערכת תוכנה חדשה של חברת SAP תנתח בזמן אמת חריגות ותסייע לווסת עומסים בחדרי מיון ובחדרי ניתוח בבתי החולים הממשלתיים

חדר מיון. צילום: אילוסטרציה

מערכת תוכנה חדישה המבצעת ניתוח אנליטי של העומסים בחדרי המיון ובחדרי הניתוח בבתי החולים תסייע לווסת את העומסים בהם ולהצביע על חריגות אחרות.

המערכת, שפותחה עבור חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות בהובלת מומחים מחברת התוכנה הבינלאומית SAP, נקראת "תצפית". היא מבוססת על חבילת הפתרונות האנליטיים של החברה בשם Real Time Analytics on Hana. מטרתה לזהות צווארי בקבוק ולהתריע בזמן אמת על תפוסה ונצילות בחדרי הניתוח, על חריגות בזמני ההמתנה במיון וכן על מדדי שירות למטופלים.

ד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, מסרה כי המשמעות היא שהנהלות המרכזים הרפואיים הממשלתיים יקבלו מעתה מידע מהימן ועדכני על עומסים וחריגות בזמני ההמתנה בחדרי הניתוח ובחדרי המיון, ויוכלו לקבל החלטות טובות יותר למען השירות והטיפול הרפואי. "מעבר להצגת המידע לנוגעים בדבר, 'תצפית' כוללת כלי ניתוח ואנליזה של תהליכים עסקיים במרכזים הרפואיים, באופן שיאפשרו זיהוי בעיות ולהציע דרכים לשיפור וייעול".

אייל אפרת, מנהל מגזר הבריאות ב-SAP ישראל, מסר: "אנחנו גאים לקחת חלק במהפכה הדיגיטלית המתרחשת בבתי החולים הממשלתיים בארץ. שיתוף הפעולה הפורה עם חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים הוא מהפרויקטים המובילים בתחום הבריאות הדיגיטלית בעולם ומסייע רבות בייעול והנגשת המרכזים הרפואיים לכלל המטופלים בישראל".

נושאים קשורים:  SAP,  מערכת תצפית,  תוכנה,  חדרי ניתוח,  עומס בחדרי מיון,  חדשות,  תפוסה,  ד"ר אורלי ויינשטיין
תגובות
11.10.2019, 18:04

תוכנות זה אקמול לסרטן
אין צוותים או ציוד או חדרי מיון ומחלקות שיקלטו את החולים
הכסף פה הולך למולך הבטחון והשטחים ולפנסיות של בטלנים שלא הפרישו אגורה מימיהם

12.10.2019, 09:05

יש סיכוי יותר מסביר שלאחר הזנת נתוני האמת לתוכנה האלגוריתם יוציא הודעה: "כך לא ניתן לנהל מערכת בריאות ציבורית במדינה מתוקנת! ליציאה מהקטסטרופה נא להקיש F1, להמשך הביזיון נא להקיש F2, למעבר לתוכנת "האחרון שיכבה את האור נא להקיש F3"

אנונימי/ת
12.10.2019, 09:45

ניתוח אנליטי וויסות עומסים: במקום אקרדיטציה ? במקביל ? או אחרי שירדו מעץ האקרדיטציה? מי יזין את המערכת? גם האחיות?

חוכמת חלם
חולה יפנה לבי"ח אשקלון בשאלת מיון ויומלץ לו להגיע למיון חדרה שאינו עמוס. מה הוא עושה עם אינפורמציה כזאת ? נוסע לחדרה? או נהג מד"א שיקבל תשובה שאין אף בי"ח פנוי באזור. מה הוא עושה עם האינפורמציה כזאת. מזכיר לי את כונן הפגייה בביה"ח שלי שיושב ומטלפן לכול הפכיות בארץ כי מחפש מקום לפג נוסף. מתי יבינו במשרד הבריאות שהבעיה אינה תוכנות חכמות אלא מיטות, אחיות, רופאים ,מחלקות ובתי"ח.

המערכת לא תועיל דבר, כי ראשית איכות הנתונים שהיא נסמכת עליהם היא לקויה ושנית המידע אינו רלוונטי. חולה שמגיע עם מחלה דחופה אינו ממתין את הזמן הממוצע (הלא מדויק) שהמערכת תחשב וחולה לא דחוף ממתין הרבה יותר. אז איך החולה אמור לדעת מראש לאיזו קטגוריה הוא נכנס? ומה זה חשוב לו כשבית החולים הקרוב אליו הוא זה אליו הוא מגיע תמיד? ולבסוף, ההבדלים בין בתי החולים ברגע נתון הנם קטנים ולא חשובים לרוב, ולחולה אין כלים להעריכם.