ג'ל אינטסטינאלי לבודופה-קרבידופה

השפעות ארוכות טווח של ג'ל אינטסטינאלי לבודופה-קרבידופה על סימנים אקסיאליים במחלת פרקינסון

החוקרים ראו שיפור בסיבוכים המוטוריים בקרב מטופלים עם מחלת פרקינסון אשר טופלו בג'ל אינטסטינאלי לבודופה-קרבידופה לאחר תקופת מעקב ממוצעת של ארבע שנים

09.09.2019, 18:06

מספר קטן של מחקרים מצאו שג'ל אינטסטינאלי לבודופה-קרבידופה (levodopa-carbidopa intestinal gel, LCIG, חברת AbbVie) יכול להועיל לסימנים אקסיאליים במחלת פרקינסון. במחקר שנערך ב-University of Torino באיטליה, והתפרסם בכתב העת Acta Neurologica Scandinavica, ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה ארוכת הטווח של LCIG על סימנים אקסיאליים ועל הגורמים הפרוגנוסטיים הרלוונטיים.

החוקרים ביצעו מחקר רטרוספקטיבי בקרב 49 מטופלים עם מחלת פרקינסון אשר טופלו ב-LCIG. החוקרים העריכו סימנים אקסיאליים לפי ה-Unified Parkinson disease rating scale axial scoreי(AS), סקלת ה-Hoehn & Yahrי(H&Y) וה-levodopa equivalent daily doseי(LEDD) בבייסליין (לפי תחילת הטיפול ב-LCIG) ובבדיקת מעקב האחרונה (last follow-up, FU).

לאחר 47.6 (סטיית תקן 30) חודשים של טיפול, ציון AS הכולל הידרדר בזמן שסיבוכים מוטוריים עדיין השתפרו, על אף תוספת LEDD/kg משמעותי. לאחר תיקון למשך הטיפול ב-LCIG, תגובה ירושה ל-L-dopa בבייסליין וציון H&Y גבוה יותר ניבאו ציון AS גבוה יותר וחומרת קיפאון ההליכה ב-FUי(P<0.01), ונמצאו קשורים לעצמאות מוגבלת יותר בפעילויות יומיומיות ב-FUי(P<0.001). סימנים אקסיאליים בודדים נשארו יציבים עד שנה, ואי יציבות תנוחתית עד 4 שנים.

החוקרים מסמכים שחומרת המחלה בבייסליין והיקף התגובה ל-L-dopa מנבאים את החומרה של הסימנים האקסיאליים לאחר כארבע שנים של טיפול ב-LCIG, עם השלכות על העצמאות התפקודית של המטופלים.

מקור:

Fabbri, M. , Chatkaew, P. , Artusi, C. A., Romagnolo, A. , Rizzone, M. G., Zibetti, M. and Lopiano, L. (2019), Long-term effect of levodopa-carbidopa intestinal-gel on axial signs in Parkinson's disease. Acta Neurol Scand. Accepted Author Manuscript. doi:10.1111/ane.13110

נושאים קשורים:  ג'ל אינטסטינאלי לבודופה-קרבידופה,  קיפאון,  מחקרים
תגובות