סרטן

Cebranopadol, תרופה חדשה לשיכוך כאבים – ניסיון ראשון בחולי סרטן

Cebranopadol, תרופה חדשה לשיכוך כאבים הייתה נסבלת ובטוחה כאשר ניתנה במשך 26 שבועות למטופלים עם סרטן הסובלים מכאב כרוני ושטופלו קודם בתרופה זה או במורפיום בשחרור מושהה

כאב הוא אחד התסמינים הנפוצים ביותר בחולי סרטן. טיפול באופיואידים חזקים מהווה כרגע את הטיפול המוביל במחלה, אך טומן בחובו את הסיכון לתופעות לוואי. התרופה Cebranopadol היא תרופה חדשה, ראשונה במשפחתה, שפועלת על ידי שילוב של חלבון FQ ל-Nocipeptin/orphanin ומשפעל (Agonist) לאופיואיד. למטופלי סרטן, שחשופים להרבה תחלואה נוספת בעקבות השימוש באופיואידים ולטיפול בתרופות רבות, תרופה חדשה זו, המגיעה בצורת טבליה פומית הניטלת אחת ליום, יכולה להוות טיפול יעיל.

המחקר העריך את הבטיחות והסבילות של טיפול ממושך ב-Cebranopadol במתן פומי במשך 26 שבועות בטופלים הסובלים מכאב כרוני בינוני-חמור הקשור לסרטן.

המחקר היה מחקר בתווית פתוחה, במספר אתרים רב עם התערבות יחידה במטופלים שסיימו מחקר בסמיות כפולה שהשווה מורפיום בשחרור ממושך ל-Cebranopadol. במחקר המשך זה, המטופלים טופלו ב-Cebranopadol במשך של עד 26 שבועות.

התרופה Cebranopadol הייתה בטוחת ונסבלת במטופלים עם כאב כרוני במינון של 200-1,000 מיקרוגרם ליום. רמות הכאב החציוניות והממוצעות נשארו בתחום הכאב הקל במהלך תקופת הטיפול.

מקור: 

Koch E.D et al (2019). Journal of Pain and Symptom Management, Volume 58, Issue 3, 390 - 399;

נושאים קשורים:  סרטן,  שיכוך כאב,  מורפיום,  מחקרים
תגובות
23.02.2022, 17:01

לדעתי בכול מה שקשור לרפואת כאב..התרופה מתדון יעילה וטובה לכול סוג כאב..מה גם שזולה וכבר ידועה..למה לא ל