חדשות

מרכז אמבולטורי למחלות זיהומיות נחנך ב"הדסה עין כרם"

המרכז מאגד את המרפאה למחלות זיהומיות, מרפאת המטיילים, המרפאה לרפואת האיידס והמרכז הארצי למחלת הנסן ומבוצעות בו בדיקות מעבדה מהירות לזיהוי חיידקים, נגיפים, טפילים ופטריות

המרכז החדש למחלות זיהומיות ב"הדסה עין כרם". צילום: דוברות בית החולים

בבית החולים הדסה בעין כרם נחנך השבוע המרכז האמבולטורי למחלות זיהומיות. המרכז מאגד את המרפאה למחלות זיהומיות, מרפאת המטיילים, המרפאה לרפואת האיידס והמרכז הארצי למחלת הנסן (צרעת). יש כוונה שיתרחב בעתיד ויכלול גם את המרפאה לטיפול בזיהומים אורתופדיים, יחידה לטיפול במחלות מין, הנחיות למטופלים הנושאים חיידקים עמידים וכן יחידת אשפוז יום לטיפול במחלות זיהומיות. במסגרת המרכז גם מבוצעות, בהתאם לצורך, בדיקות מעבדה לזיהוי חיידקים, נגיפים, טפילים ופטריות.

בראש המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית עומדת ד"ר שרון עמית. הבדיקות מבוצעות הן בשיטות בקלאסיות והן בשיטות המולקולריות ממגוון דגימות - מה שמאפשר התאמת הטיפול לפי רגישות למזהמים. בראש המעבדה לוירולוגיה קלינית עומדת פרופ' דנה וולף והיא נועדה לאבחון זיהומים ויראליים בנוזלי הגוף השונים בשיטות מולקולריות וסרולוגיות.

בית החולים מסר כי הייחודיות של שתי המעבדות היא לא במגוון הבדיקות שנעשות בהן אלא במהירות במתן התשובות והפיענוח. לרבות מהבדיקות ניתן לקבל את התשובה בתוך יום או יומיים וכאשר מדובר בטיפול בזיהומים, יש לכך משמעות קריטית.

פרופ' אלון מוזס, מנהל המחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות ב"הדסה". "כך נצליח לתת מענה לבעיית הזיהומים באורתופדיה"

פרופ' אלון מוזס, מנהל המחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות ב"הדסה עין כרם", אמר: "הצורך למתן טיפול מולטידיסציפלינרי מודגם היטב למשל כאשר חולה עם זיהום אורתופדי מופנה לייעוץ. במרבית המקרים בדיקה על ידי אורתופד ללא 'זיהומולוג' או להפך, איננה פותרת לחולה את הבעיה. בזיהומים אלה יש לעתים קרובות טיפול משולב של כירורגיה – לשם ניקוז או כריתה – ביחד עם טיפול אנטיביוטי.

"יש להתחשב במזהמים המזוהים באתר הפגוע, חדירות של האנטיביוטיקה לאתר המטרה ויש לקבוע את משך הטיפול גם בהתחשב בטיפול הכירורגי. ההחלטה על ביצוע הטיפול תהיה משותפת כאשר כל מומחה בתחומו יתייחס לשיקולים הספציפיים, כך שזו צפויה להביא בסופו של דבר את ההחלטה הטיפולית למצב מיטבי".

עוד ציין פרופ' מוזס כי "המרכז החדש מציע שירות שבו משולבים מומחים באורתופדיה לצד המומחים למחלות זיהומיות. כך נצליח לתת מענה לבעיית הזיהומים באורתופדיה. בהמשך נעשה זאת גם מול מומחים בתחומי רפואה אחרים. המרפאה צוידה במלוא הציוד הדרוש לשם אבחנה של זיהומים וטיפול מקומי".

בניית המרכז החדש התאפשרה הודות לתרומה בסך יותר ממיליון שקל של עמוס ושוש הדר, כדי להנציח את קרובי משפחתם, שלמה אדרעי ז"ל ושמואל (סמי) כהן ז"ל. משפחת הדר פועלת עשרות שנים לקידום ירושלים בתחומים רבים, ביניהם שיכון לאוכלוסיות עולים, עידוד עסקי הייטק וביוטק וכן סיוע למוסדות חינוך ודת.

נושאים קשורים:  מחלות זיהומיות,  ד"ר שרון עמית,  פרופ' דנה וולף,  פרופ' אלון מוזס,  זיהומים,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
08.09.2019, 05:53

פרופ' חגי מזא"ה מומחה בתחום ומנתח מהשורה הראשונה.

אנונימי/ת
11.09.2019, 18:51

את מרפאת הזיהומים הראשונה בהדסה של שיתוף מומחים באורטופדיה ומומחה לזיהומים הקימו פרופ.סגל ופרופ.מוזס כבר לפני שנה.