חדשות

פיתוח ישראלי: ה-FDA אישר שימוש במד לחץ דם מבוסס ענן, ללא שרוול מתנפח

הפיתוח של חברת הסטארט אפ Biobeat מאפשר ניטור לחץ דם לא פולשני מרחוק והוא מבוסס על חיישנים ועל טכנולוגיה אופטית

מד לחץ דם מבוסס ענן של "ביוביט". צילום: יח"צ

ה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, העניקה אישור מסוג 510K Class II למכשיר מדידה לא פולשני של לחץ דם שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית Biobeat העוסקת במכשור רפואי. החברה פיתחה חיישנים בתצורת שעון יד ובתצורת מדבקה למדידת לחץ הדם וכן למדידת אחוז החמצן בדם והדופק. השימוש במכשירים אלה מותר בבתי חולים, בבית החולה ובקהילה, במרפאות ובבתי אבות. מוצרי "ביוביט" מאפשרים ניטור רפואי מבוסס ענן והחיבור נעשה אל אפליקציה סלולרית או דרך נתב ייעודי.

מנכ"ל ומייסד "ביוביט", אריק בן ישי, מסר: "המוצר שלנו מאפשר ניטור לחץ דם לא פולשני וללא שרוול מתנפח סביב הזרוע והוא מבוסס על חיישנים וטכנולוגיה אופטית. אישור זה פותח בפנינו הזדמנויות רבות ומגוונות לניטור מרחוק של סימנים חיוניים בקרב חולים וכעת גם השוק האמריקאי נפתח בפנינו".

מכשירי החברה קיבלו קודם לכן אישור אירופי וישראלי. ניטור מרחוק של סימנים רפואיים חיוניים דורש גישה טכנולוגית שונה מהנהוג היום", ציין המנהל הרפואי של החברה, ד"ר אריק איזנקרפט. "בעוד שלחץ דם, דופק ואחוז החמצן בדם מהווים רכיבי יסוד לניטור החולה, אנו נמשיך בעבודה עם ומול ה-FDA כדי לאשר הצגת מדדים מורכבים נוספים שאותם ניתן להשיג בעזרת המכשירים שלנו".

ד"ר דן גלוון, יו"ר דירקטוריון החברה, הוסיף: "ההבטחה הטמונה בטיפול רפואי מרחוק בחולים והחשיבות הרבה בשמירה על הרצף הטיפולי - בבית, בקהילה ובבתי החולים - לא יוכלו להתממש ללא טכנולוגיות חישה חדישות בתקן רפואי מתקדם. אנחנו גאים להיות מהראשונים בתחום שעושים זאת".

בחברת ביוביט מועסקים 15 עובדים והיא החלה במכירת מוצריה בישראל ובאירופה. החיישנים שלה מבוססים על טכנולוגיה מתקדמת בתחום הפלטיסמוגרפיה (PPG). המוצרים מבוססי ענן, מה שמאפשר ניטור יעיל של החולים גם מחוץ לבית החולים והמרפאות.

נושאים קשורים:  לחץ דם,  מדידת לחץ דם,  אישור ה-FDA,  חדשות,  פיתוח ישראלי,  Biobeat
תגובות
אנונימי/ת
05.09.2019, 19:47

מה מחירו של המכשיר ואיפו ניתו לקבל אותו?