חדשות

היצע הקנאביס הרפואי יגדל פי שלושה - משרד הבריאות יעניק עוד רשיונות גידול

מגדלי הקנאביס נדרשו להגדיל ב10% מדי חודש את הכמות המשווקת לבתי המרקחת ומי שיקדים ויגדיל, ישפר סיכוייו לקבלת רשיון יצוא

גידול קנאביס צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות מתכוון להגדיל פי שלושה את היצע הקנאביס הרפואי והעניק לשבעה מגדלים חדשים רשיונות. הם צפויים להעביר את תוצרתם לבתי המרקחת עד סוף השנה, כך דיווח הבוקר (ד') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

בדיווח נמסר כי שבעת המגדלים להן יוענקו רשיונות הם: אלפיס פלורה בע"מ ממשואה, ברלב גידולים מכפר הס, גידול צמחי קנאביס - שותפות מוגבלת ממבקיעים, ס. סידן בע"מ מזכרון יעקב, רמי סלע מגבעת ח"ן, נטלי בוסקילה ממגדים ושביט אגרו בע"מ מנאות הכיכר. עוד נמסר כי שדה הקנאביס שהיה במשואה נשרף באחרונה ואחד משישה המגדלים הנותרים לא עבר את בדיקת משרד הבריאות.

מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב מסר לעיתון: "המכשול העיקרי בביצוע הרפורמה עד כה היה המחסור במוצרי קנאביס בבתי המרקחת ועתיד להיות נחלת העבר. זה היה מחסור מלאכותי, רק בבתי המרקחת".

השבוע דווח כי משרד הבריאות הבטיח לתמרץ מגדלים שיעבירו מוצרים לבתי המרקחת באמצעות הקלות בקבלת רשיונות יצוא לקנאביס. החל מראשית ספטמבר מגדלי הקנאביס החדשים אינם יכולים עוד לשווקו ישירות לחולים אלא רק דרך בתי המרקחת. יתר המגדלים נדרשו להגדיל ב-10% מדי חודש את הכמות המשווקת ומי שיקדים ויגדיל, ישפר סיכוייו לקבלת רשיון יצוא.

עוד אמר בר סימן טוב: "בעקבות הרפורמה יהיה מלאי ומגוון מספיק גדול של חומר ומטופלים יוכלו לקבלו  ביותר מ־70 בתי מרקחת בישראל, בניגוד למצב הנוכחי שבו עדיין קיימת נקודת חלוקה פיזית אחת, בבית החולים אברבנאל  והיא לא היתה ראויה מבחינת התנאים".

משרד הבריאות ביקש בחודש שעבר מוועדת המחירים להכניס את מחיר הקנאביס הרפואי לפיקוח. כ־40% מהמטופלים שמקבלים מוצרי קנאביס על פי תקנות הרפורמה משלמים עתה בבית המרקחת 180 שקל ל־10 גרם, 360 בעד 20 גרם ו-900 שקל עבור 50 גרם. "היקף הגידול שאישרנו ישלש את מה שיש היום. אשתמש בכל הכלים שברשותי כדי למנוע העלאת מחירים".

נושאים קשורים:  מגדלי קנאביס,  משרד הבריאות,  בתי מרקחת,  מחירי קנאביס רפואי,  חדשות,  יצוא קנאביס רפואי
תגובות
אנונימי/ת
28.08.2019, 21:59

מחי תתפקע הבועה המטורפת סביב הקנאביס והצריכה שלו תחזור למימדים הנכונים?

29.08.2019, 00:44

בתקווה באמת שלא יהיו חוסרים ,ישנם המונים שלא יכולים בלי זה ועד שכבר באמת הבינו כי הקנטביס עוזר להם מאוד החלו הבעיות חלוקה ומלאי ,או בירוקרוטיה

31.08.2019, 17:03

מה יהיה על המחירים? למי שזקוק לכמות גדולה זה מהווה חלק נכבד מקיצבת הנכות שלו.איך מצפים שהאדם גם יתקיים?