חדשות

הפסקת הטיפול בחולים פלסטינים עלולה לפגוע בהכנסות בתי החולים בישראל

תחזית לאובדן הכנסות ל"הדסה", "שיבא" ו"איכילוב" עקב הסכסוך הכספי של הרשות הפלסטינית עם ממשלת ישראל

הדסה הר הצופים. אובדן הכנסות מהפסקת הטיפול בפלסטינים יגיע ל־196 מיליון שקל ב־2020 - מחצית מהסכום יאבד ל"הדסה" צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

החלטת הרשות הפלסטינית להפסיק הזרמת חולים למערכת הבריאות בארץ, על רקע סכסוך כספי המיסים שיש לה עם ממשלת ישראל, עלולה לפגוע בבתי החולים "איכילוב", "שיבא" ובעיקר ב"הדסה". לפי נתוני משרד הבריאות, אובדן הכנסות בתי החולים הישראליים מהפסקת הטיפול בפלסטינים יגיע ל־196 מיליון שקל ב־2020, כשמחצית מהסכום הזה יאבד ל"הדסה". כך מדווח הבוקר (ד') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

בדיווח נמסר כי הכנסות בתי החולים הישראליים מטיפול בפלסטינים הגיעו ל־272 מיליון שקל ב־2018 והן צפויות לרדת ל־205 מיליון שקל עד סוף שנה זאת. ב־2020 ההכנסות צפויות לעמוד על 80 מיליון שקל בלבד.משרד הבריאות מסר בתגובה: "בתי החולים בישראל מטפלים בחולים מהרשות הזקוקים לטיפולים מורכבים או שאין ברשות אפשרות לבצעם. עיקר הטיפולים הם אונקולוגיים ב'הדסה' וב'שיבא'. החל ממרץ 2019 החליטה הרשות הפלסטינית להפסיק לספק הפניות חדשות למטופליה לבתי החולים בארץ, אך המשיכה לשלם עבור המטופלים שכבר החלו בטיפול קודם לכן".

נושאים קשורים:  הרשות הפלסטינית,  חולים פלסטינים,  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
23.08.2019, 09:17

הנתון שחסר בכתבה הזו הוא כמה מתוך מאות המיליונים ממומן מתקציב מדינת ישראל וכמה מתקציב הרשות הפלסטינית

במאה אחוז צודק הכתבה מגמתית לחלוטין!!!

אנונימי/ת
23.08.2019, 11:08

כרגיל לא לומדים קלום. אנחנו כמדינה בכלל ומערכת הבריאות בפרת צריכים להיות תלויים ברשות הפלסטינית? כל הכבוד לנו!
וגם בתי החולים שלנו לא ממש עושים משהו כדי לצאת מהברוך! אם המדינה נותנת...אז בואו נבכה אוד קצת כמה אנחנו מסכנים... מהארכת הציבורית, כולל ״הדסה״ לא עושה כלום כדי לצאת. ביזבוז נוראי במשאבים, הבטלה סמויה ועוד. לפטר אנשים? ברור. פחות משכורות, פחות...ומי בדיוק יעבוד? אותם אנשים שנשארים ומותחים אותם כמו גומי? למה לא מבינים שעם שיטות ישנות של ניהול אי אפשר לחיות היום. ברוכים הבאים לסוף!

אנונימי/ת
23.08.2019, 11:08

כרגיל לא לומדים קלום. אנחנו כמדינה בכלל ומערכת הבריאות בפרת צריכים להיות תלויים ברשות הפלסטינית? כל הכבוד לנו!
וגם בתי החולים שלנו לא ממש עושים משהו כדי לצאת מהברוך! אם המדינה נותנת...אז בואו נבכה אוד קצת כמה אנחנו מסכנים... מהארכת הציבורית, כולל ״הדסה״ לא עושה כלום כדי לצאת. ביזבוז נוראי במשאבים, הבטלה סמויה ועוד. לפטר אנשים? ברור. פחות משכורות, פחות...ומי בדיוק יעבוד? אותם אנשים שנשארים ומותחים אותם כמו גומי? למה לא מבינים שעם שיטות ישנות של ניהול אי אפשר לחיות היום. ברוכים הבאים לסוף!

אנונימי/ת
23.08.2019, 11:28

איזה מדינה אחרת בעולם מטפלת באוכלוסיית האויב? עד שהם לא מחזירים את גופות חיילינו ואת החטופים, לא לאפשר להם להיכנס לטיפולים בארצנו, גם אם הם בסכנת נפשות.

23.08.2019, 12:57

צודק בהחלט!
יש להפסיק ביקורי האויב אצל בני משפחה עד שאנו נוכל לבקר את בנינו,

23.08.2019, 13:50

הפלסטינים הינם אויב ומתנהגים כך. שיסעו למצרים, ערב הסעודית וטורקיה. אצלנו העומס קשה ומספר המיטות נמוך. אז לא צריך אותם פה !

אנונימי/ת
23.08.2019, 16:38

באף מדינה מתוקנת או לא, לא מטפלים באויבים ללא אינטרס מובהק ברור ובר מדידה.
רק אצלנו חיים בסרט ומאמינים שזה רעיון טוב לממש הלכה למעשה את ההגדרה לאי שפיות עפ״י אינשטיין.
לעשות אותו הדבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאה אחרת.
וזה לא כאילו יש חוקי משחק ברורים של דוגמא המטופלים מחד ואנשי רפואה מחוץ ״למשחק הדמים״ בין המדינות.
ולראייה מטופל. עם כוויות שצוות סורוקה טיפל בה שנים והציל את חייה ניסתה להגיע לטיפול במרפאות חוץ עם חגורת נפץ.
רק במזל גדול הבודקים במעבר היו חדים מספיק לגלות אותה ולמנוע טבח במי שהצילו את חייה.

אנונימי/ת
23.08.2019, 17:21

כאילו שהם משלמים משהו כיום..
בודאי כמו לחברת החשמל
וחוץ מזה.. למי איכפת בכלל .. זה רק כסף..
כתבה הזויה לגמרי

אנונימי/ת
23.08.2019, 18:29

למי שאולי לא בעניינים - הטיפול הרפואי שאנו מעניקים לפלסטינים הוא מתוקף הסכמי אוסלו.

אנונימי/ת
23.08.2019, 19:20

אפשר לחשוב שמיישמים את כל מה שהוחלט באוסלו.
הכל זה עניין כסף בלי קשר.

אנונימי/ת
23.08.2019, 21:24

אפשר כמובן להחליט שאנחנו לא מיישמים את הסכם אוסלו, אבל עדיין חשוב לציין את העובדות.
והסכם אוסלו עדיין בתוקף. אחרת האוטונומיה הייתה מתבטלת והיינו צריכים לחזור לקחת אחריות אזרחים מלאה על כל השטחים.

הכיבוש מחייב את ישראל להעניק לתושבי עזה והשטחים טיפול רפואי, כפי שהוא מחייב אותה לספק להם מיים וחשמל.
מי שמסתמך על הסכם אוסלו, אזי הסכם זה כבר מזמן בטל ומבוטל מאז שישראל לא השלימה את התחייבותה ל3 ״הפעימות״.

בעזה קיים סגר ובגדה קיים משטר צבאי ברמה כזו או אחרת כנ״ל במזרח ירושלים .

על פי החוק הבינלאומי הכובש מחוייב לקיומו בכבוד של העם הנכבש.

אם ישראל אינה מעוניינת בזאת, תתכבד נא ותחתום על הסכם מדיני שיכונן שתי מדינות לשני עמים. או אז יוכלו הפלסטינים להימנע מטיפולים רפואיים הישראל וכולי תיקוה שבעזרת מדינות נאורות בעולם, יוכלו להכשיר רופאים ולהקים מוסדות רפואיים ראויים.

אנונימי/ת
24.08.2019, 08:07

הסכם אוסלו ממש אינו בטל מבוטל ללא קשר ל 3 הפעימות ואפילו לא לאחר אינתיפידאת אל אקצע.
הוא מקוים באופן חלקי.
עדיין יש רשות פלסטינאית ועדיין יש הסדרי כספים. ברגע שהמצב יחזור למה שהיה לפני 1993, תוכלי לומר שההסכם בטל ומבוטל.
כיוון שאין אפשרות (לצערי) להעיף מכאן את הפלסטינאים לכל הרוחות, אני מסכים איתך שאנו מחוייבים להעניק להם טיפול רפואי. אבל בטח לא בעלות נמוכה יותר ממה שמקבלים תושבי ישראל.

אנונימי/ת
24.08.2019, 21:37

אק.אק. אק. אקי. אקי. ( קקי קקי ) א קיבוש !!!!!!!!!...........

25.08.2019, 01:14

חבל שגם לעולם טהור וקדוש[שלפחות אמור להיות כך ] שניקרא רפואה מכניסים פוליטקה. ולעניין עצמו רוב ככל הסכום לא משולם עי הרשות אלה עי משלם המסים הישראלי

אנונימי/ת
25.08.2019, 07:26

נראה אותך הולך לארה"ב ובלי שום ביטוח רפואי מקבל טיפול.
אם הדמוקרטיה הגדולה בעולם מכניסה פוליטיקה , גם לנו מותר