חדשות

עלייה מדאיגה של יותר מפי 4 במספר הפונים למיון בשל שימוש בקנאביס

משרד הבריאות: "העלייה במספר הפונים לחדרי המיון בעקבות שימוש בקנאביס היא מצב חריף הדורש השגחה והתערבות רפואית"

חדר המיון ב"איכילוב"."אנשים מגיעים למיון עם תגובות פסיכולוגיות קשות והתקפי חרדה עצומים" (צילום: "איכילוב")

בתוך חמש שנים עלה מספר הפונים לחדרי מיון בישראל בעקבות שימוש בקנאביס, מ-27 בשנת 2014 ל-118 בשנה שעברה. כך על פי דו"ח של משרד הבריאות שפרטיו מתפרסמים הבוקר (א') בכתבה של עידו אפרתי ב"הארץ". העלייה עצמה הדרגתית, משנה לשנה: ב-2015 היו 38 פניות, ב-2016 – 52, ב-2017 – 84.

לפי הדו"ח, גם מספר האשפוזים הפסיכיאטריים בשל סיבות הקשורות לשימוש בקנאביס עלה בחמש השנים האחרונות מ-30 בשנת 2013 ל-125 בשנת 2017. העלייה המשמעותית באשפוזים בקרב בני 15-24, ובקרב בני 25-34.

העלייה המשמעותית ביותר בפניות לחדרי המיון היתה בקרב גברים בני 24-15. משרד הבריאות הגדיר עלייה זאת כ"מדאיגה". היא מיוחסת לגידול במספר המשתמשים, לעלייה בעוצמת הקנאביס, לירידה בגיל תחילת השימוש ובשימוש לא זהיר וכן ל"זליגת קנאביס לשוק בעקבות תהליך המדיקליזציה".

נושאים קשורים:  קנאביס,  לגליזציה,  שימוש בקנאביס,  התקפי חרדה,  חדר מיון,  חדשות,  פרופ' פיני הלפרן
תגובות
אנונימי/ת
18.08.2019, 20:45

זאת רק ההתחלה - חכו ותראו

אנונימי/ת
24.08.2019, 14:14

הנתונים מוצגים בצורה "מדאיגה" אבל אם נסתכל במשורה נראה שאלו נתונים הגיוניים לחלוטין. האשמה העיקרית פה היא על משרד הבריאות שבמקום להמליץ לגליזציה ולהתחיל לעשות מחקרי רוחב מעדיף לפרסם נתונים מגמתיים ולהפחיד את הציבור סתם. הרי יש בישראל לפי הנתונים הרשמיים 1.2 מיליון משתמשים ואולי יותר, אז לומר ש 125 פניות למיון זה הרבה זה לעג לרש (מעניין כמה פניות יש בגלל תרופות נרקוטיות, אני מנחש שהרבה יותר באחוזים) . אני חושב ששיטות ההפחדה האלו כבר לא באמת עובדות על הציבור שמבין שמדובר בהונאה של משרד הבריאות שבמקום להודות שכל תהליך ה מדיקיליזציה הזה נדון לכישלון מעדיף להמשיך בשיטת ההפחדות. איך אפשר לעשות מדיקיליזציה לצמח שיש לו מאות זנים ומאות חומרים פעילים שאין עליהם כמעט מידע.? איך אפשר לעשות סטנדרטיזציה לצמח כזה? זה אבסורד. צריך להודות שיש צורך בהסדרה חוקית של צריכת הפנאי, לאפשר לחולים לא להרגיש שהם עבריינים וגם לצרכני הפנאי ולהתחיל לחקור באמת. הרי המצב החוקי היום מונע ממיליוני המשתמשים להודות שהם צורכים, הדבר הזה גורם לכך שאנשים צורכים בסתר (גם רופאים, מורים ועורכי דין) ולאף אחד אין מושג כמה ולמה. משרד הבריאות מנציח את המצב הקיים ולא מסייע לפתור אותו ומועל באמון הציבור כך.

אנונימי/ת
26.10.2019, 19:13

נשמע מגמתי-משהו.
האם צרכו קנאביס נקי עם טבק? (סביר שכן) האם עירבבו אלכוהול? האם התייבשו? אני מכיר מקרוב 50 איש המעשנים קנאביס, מעטים מהם מעשנים רפואי, ואף אחד מאיתנו עוד לא הגיע למיון. קנאביס הוא תרופה טובה, צריך להכיר את הזנים והמינונים.